חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין נתניהו לבנט ביחס לרפורמים?

מתווה הכותל נכנס כרגע להקפאה זמנית והרפורמים מנצלים את הממשלה החדשה כדי להפשיר אותו

שתפו :

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש השבוע עם ראשי התנועה הרפורמית בישראל והתפוצות ודן איתם על הצורך שלהם להתפלל ברחבת הכותל הדרומי.

 

היחסים בין הרפורמים ובין ראשי הממשלה בעבר ידעו עליות ומורדות. המפגש הזה, על פי הבנתו של מנכ"ל ארגון ליב"ה, אורן הניג לא מחדש הרבה מפני שיחסו של בנט לרפורמים היה חם גם בעבר: "צריך לזכור שלאורך השנים יש לנפתלי בנט ברית כרותה עם התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות. הוא זה שבנה את הרחבה בכותל הדרומי. גם כשהוא היה בבית היהודי הוא תמך במתווה הכותל וגם כשהוא היה שר החינוך הוא הכניס אותם למשרד החינוך. הוא גאה בזה ו"לא מתנצל" על זה".

המפגש האחרון, לדעת הניג, נועד להרגיע את ההפסקה בקידום מתווה הכותל: "בממשלה הנוכחית הבינו שברגע שיקדמו את מתווה הכותל הם עלו על מוקש כי הכותל הוא נקודה שבה העם יתעורר וייצא לרחובות. הכותל זה דבר מוחשי והציבור החרדי והדתי יתנגדו לזה. ולכן כרגע שמו את זה במדרון אחורי. זה כמובן לא מוצא חן בעיני הרפורמים כי הם מבינים שהממשלה הזו היא האפשרות היחידה שלהם לשים את הראש גשר מבחינתם כדי להפוך לחלק אינטגרלי מבחינתם ולכן הם באים ללחוץ".

כידוע, גם ראש הממשלה לשעבר נתניהו נפגש עם מנהיגי הרפורמים. "אין ספק שהיה הבדל בין הגישה של נתניהו לרפורמים בזמן  ממשל אובמה ולהבדיל בזמן ממשל טראמפ", מסביר הניג, "הוא בוודאי היה קשוב יותר למפלגות הדתיות. הוא לא פעל בניגוד אליהן ויש לו הרבה יותר אוזן קשובה למפלגות הדתיות והחרדיות. נתניהו הבין שיש לו ממשלה ימנית לאומית, שצריכה לדאוג לדתיים ןלחרדים. בנט הקים ממשלה על לחצים, של ערביים ורפורמיים ובעצם בנויה על אנטי יהודיים ואנטי ציוניים  ולכן הוא כל הזמן נמצא בסך מערכת לחצים של דברים שתוקעים את המדינה היהודית. וזו בדיוק נקודת ההבדל".

במרכז ליב"ה נערכים כעת לתגובה מול תפילת ראש חודש של נשות הכותל לקראת ראש חודש אדר: "הן הודיעו שכל המשלחת שלהם עומדת להגיע. אנחנו מתכונים להכפיל את כמות הבנות שיגיעו גם מסמינרים. אנחנו קוראים לכולם לבוא ולשמור על קדושת הכותל. שנזכה לתפילת ראש חודש חגיגית ולא אירועים מיותרים ברחבת הכותל".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום