חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסקת ההתגברות – הסוף?

רה״מ בנימין נתניהו הודיע בראיון לוול סטריט ג'ורנל על כוונתו לבטל את סעיף פסקת ההתגברות ברפורמה המשפטית - כל התגובות

שתפו :

פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לוול סטריט ג׳ורנל ואמר כי פסקת ההתגברות תשאר מחוץ לחקיקת הרפורמה המשפטית. יחד עם זאת, כלל צעדי הרפורמה יקודמו."זה בחוץ, אני קשוב לרחשי לב הציבור", אמר נתניהו על פסקת ההתגברות. לגבי מינוי שופטים אמר: "לא תהיה הדרך הנוכחית אבל גם לא תהיה הדרך המקורית שהוצעה".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, התראיין לרדיו 103 והבהיר מהי כוונתו של נתניהו:

"הכוונה של נתניהו היא בעיקר להרגיע את המשחק. לומר, חברים אנחנו רוצים לקדם רפורמה אבל יש קצב ולא בבליץ. אני חושב שכולנו מבינים שכדי שהממשלה הזו תמשיך להתקיים אנחנו חייבים לקדם רפורמה, אבל האופן יהיה שונה ממה שניסינו לעשות בתחילת הקדנציה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נשמע תוקפני יותר: "כניעה לשורפי האיילון ולקוראים למרי אזרחי היא ניצחון לאלימות והפסד לישראל. נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי, הרפורמה היא אבן יסוד בהבטחה הזו. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, פסקת התגברות וצמצום סמכות היועמשים הכרחיים. כניעה תוביל לחיזוק שלטון היועמשים, שלא מאפשר לנבחרי הציבור לשלוט".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב גם הוא בתקיפות לדיווח על גניזת פסקת ההתגברות: "לפני שבועיים בפגישה אצל רה"מ בנוכחות השרים לוין, אמסלם ומזכיר הממשלה, התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה ודרשתי בשם יהדות התורה שהתיקון בנושא הגיוס יכלול את ביצוע 3 ההתחייבויות החתומות, חוק יסוד לימוד התורה, פסקת התגברות ותיקון חוק שירות בטחון, בהתאם. כל הסכמה אחרת אינה מקובלת עלינו".

ח"כ טלי גוטליב, שהייתה בעין הסערה לפני כשבועיים, בסוגיית הרכב הוועדה למינוי שופטים ואף נענשה בסנקציות על ידי הליכוד, קבעה נחרצות: "‏הרפורמה מתה!" עוד הוסיפה: "אמרתי את זה כבר לפני 3 חודשים. לצערי צדקתי. כך החליט רה״מ. אז אל תגררו אותי לחקיקה מיותרת על ׳סבירות׳. זה מביך. זה לא נותן כלום. בג״ץ ימצא מילים נרדפות ועל בסיסן יתערב בסוגיות בלתי שפיטות בעליל ולגמרי פוליטיות. במערכה הזו הפסדנו לא כי לא צדקנו אלא כי לא ידענו למשול".

הכתבת הפוליטית של כאן 11, יערה שפירא, מדווחת שאחרי הראיון ב"וול סטריט ג'ורנל" הופעלו לחצים כבדים על רה"מ מתוך הקואליציה: ״קדם את חוק היועמ"שים כבר במושב הנוכחי״, במקביל שר המשפטים לוין: "לא אוותר על עיקרי הרפורמה".

 

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אבו יאיר
אבו יאיר
10 חודשים לפני

ביבי חנזיר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום