חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמאל נגד שמאל?!

בשבת האחרונה נרשם מחזה לא שגרתי בהפגנת השמאל נגד הרפורמה המשפטית

שתפו :

פלאש 90

פעילים נגד ה"כיבוש" הניפו אמש (מוצאי שבת) דגלי פלסטין, וניסו להניף שלט עליו כתבו "חובה להתנגד לטרור המתנחלים".

הדבר עורר את זעמם של פעילי 'אחים לנשק', ואחד מהם תקף מפגין בגז פלפל. מנגד, בחשבון "אחים לנשק", העלו פוסט בסמוך לאירוע ובו כתבו שדווקא פעילים שלהם הם אלה הותקפו בגז פלפל. 

הארגונים אשר הניפו דגלי פלסטין וצעקו "די לכיבוש" הם ארגונים כדוגמת תנועת "עומדים ביחד" ו"שוברים שתיקה". פעיל של ארגוני השמאל סיפר: "בריונים של "אחים לנשק" התחילו להרביץ למשתתפי התהלוכה נגד הכיבוש. נשמתי קצת ספריי פלפל שמישהו מהם ריסס ובריון אחר הצליח לשרוט אותי בצוואר מספיק כדי שירד קצת דם".

מנהל משותף של ארגון "עומדים ביחד", אלון לי גרין, התייחס לתקרית: "‏פעילי "אחים לנשק" תקפו עכשיו בקפלן את הגוש נגד הכיבוש ומנעו מאיתנו, פעילי הגוש, תנועת ״עומדים ביחד״, ״שוברים שתיקה״ וארגונים נוספים, להניף שלט ענק נגד טרור מתנחלים והפוגרומים בשבוע האחרון. אם ככה נראית הדמוקרטיה שלהם, עדיף כבר שיפסידו. אנחנו נאבקים לדמוקרטיה ושוויון לכולן ולכולם".

העורך לשעבר של "שיחה מקומית", חגי מטר, התייחס לאותו עימות: "‏חלק מהמפגינים ״למען הדמוקרטיה״ לא יכולים לסבול דעה קצת שונה משלהם, למשל כזו שטוענת שגם לפלסטינים מגיעים שוויון, דמוקרטיה והגנה מהממשלה המסוכנת הזאת".

באותו פוסט של ארגון "אחים לנשק", שדיווח על התקרית, הוסיפו "כפי שלא נאפשר אלימות בהפגנות, לא נקבל הנפת דגלי אויב". הפוסט נמחק, וכעבור מספר שעות הועלה פוסט אחר, מרוכך יותר:

"אנו מכבדים את כל שותפינו למאבק הבאים מכלל גווני הקשת הפוליטית מימין ומשמאל. מטרתנו אחת והיא ביטול ההפיכה המשטרית. אנו מגנים כל גילוי של אלימות, ונמשיך להאבק יחד שכם אל שכם למען המטרה המשותפת".

 

בשעות הלילה המאוחרות, עלתה לרשת כרזה שמבשרת שהעימות הביא לשבר גדול בין הארגונים: בכרזה מופיע הסמל של "אחים לנשק" בשינוי: "מחאת המילואימניקים, אחים של בן גביר". 

יש לציין כי קבוצת "אחים לנשק" היא הקבוצה שמובילה את הסרבנות בצה"ל והיא זו שמקיימת הפגנות אלימות מחוץ לבתי השרים ואנשי ציבור כדוגמת ההפגנה בשבוע שעבר מחוץ לביתו של יריב לוין והחסימה של משרדי פורום קהלת.

צילום מסך

העיתונאי בן כספית הציע: "זו אינה המחאה שלכם. אתם מזיקים לה ולסיכוי שלנו להציל את הדמוקרטיה. תארגנו לעצמכם הפגנות, בלי טרמפים. מה לא מובן כאן?"

ארגון "שלום עכשיו" בתגובה: ‏"בן כספית, אטילה שומפלבי והאחים שלהם לנשק עדיין לא מבינים מאיפה הגיעה ההפיכה. אנחנו נמשיך עד שהם יבינו ומעבר".

העימות התפתח וכספית השיב להם שהם חבורה של כסילים שעושים הרבה נזק למחאה.

״שלום עכשיו״: ״שבוע טוב בן. מה שהביא אותנו לפסע מדיקטטורה זה אנשי מרכז חלולים, שלתוך הריק האידאולוגי והאפס חזון מדיני השאירו את הבמה לסמוטריץ׳ ורוטמן. עכשיו שבו בשקט ותנו לנו לעבוד״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

יפה פשוט אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמים שימשיך את האגו של הנ"ל וימשיכו לריב רק מוכיח שכולם שקר אחד גדול רק משיח ימשיך לטפל בכל אחד מהזבל הזה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום