חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״אין יועמ״שית, אין פרקליטות, אין משטרה״

דיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט, הפך קולני ומכוער כאשר חברי האופוזיציה תקפו את שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. קודם לכן, אושר החוק לצמצום עילת הסבירות להכנה לקריאה ראשונה

שתפו :

נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ועדת החוקה הצביעה היום (שלישי) על צמצום עילת הסבירות, כהכנה לקריאה ראשונה. יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח״כ שמחה רוטמן הודיע על תוצאות הצבעה: 9 בעד, 4 נגד. כמה מחברי האופוזיציה לא הצביעו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: ״המאבק שאנו רואים היום מצידה של האופוזיציה ומצד השוליים הקיצוניים שמוכנים לשרוף כאן את הכל, הכלכלה, הביטחון – זה לא המאבק על הדמוקרטיה. לשמאל מותר לחסום את איילון, לקרוא למרי אזרחי ולסרבנות – אפס אכיפה, אין יועמ"שית, אין פרקליטות, אין משטרה. משה פייגלין ישב על זה בכלא, לימין על דברים כאלה מרסקים את הצורה. אכיפה בררנית זה רשע. לגיטימי לחלוטין להתווכח על האיזון בין הרשויות, אנו סבורים כי יש לייצר מערכת איזונים אחרת, שמחזירה את הדמוקרטיה הישנה. את זה אנחנו מקדמים, את חיזוקה של הדמוקרטיה, של ערך השוויון שמופר כאן פעם אחר פעם אחר פעם". עוד הוסיף: "הקואליציה הזאת מחוייבת לשמור על הזכויות ולשמור על הדמוקרטיה. גורמים שהיום הם באופוזיציה, ביקרו בלי סוף את מערכת המשפט – עד שהפכו לאופוזיציה".

לקראת סיום דבריו, פרץ עימות בינו לבין ח"כ יוליה מליבנוסקי: ״היית חבר כנסת מוערך״ ואמרה ואז ניבלה את פיה בדרכו של פטרונה.

קדמו לאותו עימות, צרחות של גלעד קריב ויוליה מלינובסקי על שר האוצר סמוטריץ: "תודה רבה על יוקר המחיה, השר לענייני סיפוח והרס הכלכלה". ח"כ בליאק הוסיף: "הרסת את ההייטק".

לאחר שלא ניתנה לו רשות דיבור טרם ההצבעה, דבר שהוביל לזעם ולצעקות של חברי האופוזיציה, מסר המשנה ליועמ"שית גיל לימון את עמדתו באשר לחוק: "מעמד שומרי הסף ייחלש משמעותית בעקבות החוק. עד חשש להפיכתן לדמויות פוליטיות. מדובר הן בשומרי סף מובהקים כמו בכירי משרד המשפטים ומשטרת ישראל והן ברגולטורים כמו נגיד בנק ישראל, מנהל מנהל התכנון, רשות האוכלוסין ועוד. הם צריכים להיות עצמאיים מהדרג הפוליטי. אם הדלת תפתח למינויים לא תקינים של שומרי סף ולפיטורים שלהם, הדבר יפגע קשות בעצמאות שומרי הסף וכתוצאה מכך יפגע אנושות שלטון החוק".

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסמו הודעה משותפת: "מאז הקמת הממשלה החדשה אנו עדים לדריסה מוחלטת של כנסת ישראל ושל הדמוקרטיה הישראלית. ההצבעות היום בוועדת חוקה הן מהלך חד צדדי בוטה שפוגע באזרחי ישראל וקורע את העם".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נו מה
נו מה
10 חודשים לפני

גופים שלקחו לעצמם סמכויות לא להן , וכעת הם ב 250% התערבות , החלשתם ל מקומם וגודלם הטבעי יחליש את כוחן הנגזל , ויחיזר את הסדר על כנו , פריוולגית השמאל עלולה להיפגע

vasa
vasa
9 חודשים לפני
הגב ל  נו מה

יש לבוא בטענות רק לחברי הכנסת מהימין שלא ממש שולטים, רק מגיעים לתחנות הטלביזייה ומתלוננים על השמאל, נו תתעוררו והשליטו את החוק על כולם בלי להתלונן

נטע
נטע
9 חודשים לפני

לעבוד אונליין מהבית! ללא ניסיון!
כ 5-3 שעות ביום
יכול להתאים? שלח/י לנו הודעה בוואטספ 052-4313764 רווית👇
זמינות מיידית!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום