חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עמי אשד פורש: ״איש מהקרובים אליי לא יודע מה הדעות הפוליטיות שלי״

הערב (רביעי) כינס מפקד מחוז ת"א, ניצב עמי אשד, מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישתו מהמשטרה לאחר 33 שנות שירות. דבריו גררו תגובות קשות

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

בהצהרה מיוחדת, הבהיר ניצב עמי אשד כי אין בכוונתו לשתף פעולה עם הדחתו "שהגיעה על רקע פוליטי ובמסווה של סבב מינויים", כלשונו. כזכור, הוא הודח מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב והועבר לתפקיד אחר שאינו לשביעות רצונו.

"לצערי, בפעם הראשונה בשירות של שלושה עשורים, נתקלתי במציאות הזויה, ששקט וסדר הם לא ההישג הנדרש ממני אלא בדיוק ההיפך. איש לא יודע, גם הצוות הקרוב אלי ביותר, מה הדעות הפוליטיות שלי, מעולם לא חלקתי אותן עם פקודי".

בהמשך, התייחס אשד לטענות אודות יחס המשטרה המקל כלפי מפגיני השמאל בת"א: "אני משלם מחיר אישי בניסיון למנוע מלחמת אחים, ובכך שלא עמדתי בציפיות של הדרג המדיני לשבור את הכללים. יכולתי בקלות לעמוד בכך, ולהפעיל כח לא סביר: יכולתי לפנות את איילון תוך דקות ספורות – במחיר שבירת עצמות וניפוץ האמנה בין המשטרה לאזרחים".

עוד טען: "התבקשתי במהלך המחאה פעם אחר פעם שמחוז תל אביב בפיקודי יאפשר מחאה אך גם יקבע לה גבולות. לצערי, בפעם הראשונה בשירות של שלושה עשורים נתקלתי במציאות הזויה – בה סדר לא נדרש ממני".

לסיכום, הודיע ניצב אשד: "יש בכוונתי לסיים את שירותי במשטרת ישראל, כשאסיים את העברת פיקוד מרכז. אסור שתקדים עמי אשד יהלך אימים על שוטרי ישראל – אסור שמפקד מחוז יגמיש את ערכיו", הוא סיים ואמר: "תם ולא נשלם! אמצא דרכים אחרות למיצוי עצמי ולמען הציבור בישראל".

רגעים ספורים לאחר הודעתו של אשד על פרישה. עשרות מפגיני שמאל נגד הרפורמה המשפטית והממשלה החלו לחסום את נתיבי איילון לכיוון צפון סמוך למחלף ההלכה. 

כשעתיים וחצי לאחר אותה הצהרה, מחאות השמאל התרחבו למוקדים נוספים ברחבי הארץ, בהם: רחבת המשביר שבירושלים, מרכז חורב שבחיפה, מרכז המורים שבבאר-שבע, כביש 443 בכניסה למודיעין ובצומת נהלל.

איילון נחסם שוב לתנועה, על ידי עשרות אלפי מפגינים אשר הפעם הבעירו צמיגים והדליקו אבוקות.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהחליט להעבירו מתפקידו, אמר: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

בהצהרה מהכנסת הוסיף השר לתקוף את אשד: ״זה בהחלט נכון, נבחרנו כדי להוביל מדיניות שיוויונית בהפגנות ולא משטרה אחת למתנחלים, חרדים, אתיופים שכאשר הם חוסמים כביש, פועלים כלפיהם בנחישות, מפעילים אמצעים, עוצרים אותם עד תום ההליכים, ואילו משטרה שניה לאנשי שמאל שכאשר 10 מהם חוסמים את איילון, סוגרים את הנתיבים במשך שעות בשביל אותו קומץ מפר חוק״.

גם שר התפוצות והשיוון החברתי, עמיחי שיקלי, הגיב ברוח דומה: ״אני מבקש לאחל הצלחה למר עמי אשד שהשיק הערב את הקמפיין שלו במפלגת יש עתיד. מעולם לא נוצלו מדי משטרת ישראל בצורה כה בוטה ומחפירה כדי לקדם קריירה פוליטית. וכמה סמלי שבמקביל למסיבת העיתונאים ההזויה הזו חוסמים חמישה אנרכיסטים את נתיבי איילון – שפל חסר תקדים״.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס לפרישתו: ״ניצב עמי אשד, בן לניצולי שואה, לוחם צה״ל ומשרת במשטרת ישראל 33 שנה. שלושה עשורים הוא שירת, תחת ראשי ממשלות, שרים ומפכ״לים מעולם לא קראו לו פוליטי, מעולם לא זלזלו במקצועיות ובמסירות שלו. הוא הכשיר ופיקד על שוטרים רבים ואהוד מאוד על פקודיו לאורך השנים.אני מצדיע לניצב אשד ומודה לו בשם עם ישראל על לילות ארוכים שהוא נשאר ער כדי שהאזרחים ישנו בשקט. תגובתו של בן גביר מבהירה שזו רק ההתחלה, ככה נראת תחילתה של דיקטטורה. ככה נראה אובדן דרך. חרפה לאומית״.

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, העלתה תמונה שלה מרכבה וכתבה: ״יוצאת כעת מהמליאה לכיוון ההפגנה בקפלן. אני וכל סיעת העבודה. אסור להשאיר את דבריו המטרידים של ניצב עמי אשד ללא מענה. יש כאן דרג פוליטי שרוצה להפוך את המשטרה – ממשטרת ישראל למשטרה של מפלגה פוליטית. לשטאזי. מצטרפת לקריאת מטה המאבק לצאת מהבתים ולהגיע כעת להפגנה בקפלן. רק ציבור גדול ומאוחד יוכל לנצח את ניסיון ההפיכה המשטרית״.

התנועה לאיכות השלטון, ממובילי המאבק ברפורמה המשפטית כתבו בפייסבוק בתגובה לפרישתו של ניצב עמי אשד: "תודה על תרומתך האדירה למדינת ישראל, לדמוקרטיה הישראלית ולמניעת מלחמת אחים! תודה על שלא נכנעת לרוח הרעה המחלחלת מלשכת השר. תודה על שעמדת בגאון והגנת בגופך כדי לשמור על חופש הביטוי ועל חופש המחאה, שהם ערכי היסוד של כל דמוקרטיה ליברלית חפצת חיים. הציבור הישראלי חייב לך רבות. הדמוקרטיה הישראלית חייבת לך רבות. יישר כוח!".

איש התקשורת, ארז תדמור התייחס להודעת ניצב אשד: ״ניצב במשטרה מצפצף על חוקי המדינה, מצפצף על הנחיות השר הממונה, מצפצף על חופש התנועה של אזרחי ישראל, מצפצף על תקדימי עבר ועל עיקרון השוויון בפני החוק, ומחליט שבמחוז שלו חוקי המדינה לא חלים על מפגינים מסוג ״נכון״ ובסוף כל הסיבוב הזה הוא מסביר שהוא בכלל קורבן לרדיפה פוליטית וברור לי שהוא באמת מאמין בזה. ככה זה כשהדבר היחיד שיותר גדול מהפריבילגיה של השמאלן, זו ההתקרבנות הצדקנית שלו״.

ח"כ שמחה רוטמן, כתב: ״ניצב עמי אשד, הרגיש לזכויות האדם הפריבילג״. רוטמן צירף סרטון קצר וכתב: התמונות מבני ברק, כשהיה מדובר ב"אנשים אחרים".

הסרטון שצירף ח"כ רוטמן מלפני כשנתיים.

קרדיט: שמעון ברוך.

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

מי שמתנהג הפוליטיקאי שלא יבוא בטענות שפוליטיקה היא הבעיה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום