חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליכוד לבני גנץ: ״שבוי של המחאה״

הוא מתיימר להיות ממלכתי אבל רבים כבר זיהו את האינטרס האחר של בני גנץ

שתפו :

קובי גדעון, לע"מ.

יתכן שאין אדם שמרוויח מההפגנות ומהקרע בעם יותר מאשר בני גנץ שיכול אחר כך להופיע כמושיע הממלכתי.

בהצהרה שנשא גנץ בשעות הצהריים של יום חמישי האחרון, בכפר המכביה, התייחס למספר נושאים בוערים כולל ההפגנות וההדברות בבית הנשיא: “המחאה היא בלם להפיכה המשטרית”, אמר גנץ, “בפתח הדברים אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של רב סמל דוד יהודה יצחק ז”ל שנפל במהלך הלחימה בג’נין ונקבר אמש. המציאות מזכירה לנו, שמול אויבינו, אין ימין ושמאל – וכולנו צריכים להלחם על עצם קיומנו פה ביחד. יהיה זכרו ברוך. גם הירי מלבנון הבוקר מזכיר לנו, שאנחנו במזרח התיכון. כאופוזיציה אחראית, אנחנו גיבינו ונגבה כל פעולה נחושה ואחראית למען ביטחון ישראל. האתגרים של מדינת ישראל הולכים ומתעצמים במגוון זירות – מול הטרור בכל שלוחותיו, מול איראן שמרחיבה את זרועותיה ומתקרבת לסף גרעיני, ובזירות האיזוריות והעולמיות שמתערערות". 

עוד הוסיף: "נתניהו מדבר על “אחריות”, ומחוקק בפראות. אומר ריכוך, ומקדם את ההפיכה ב”תשלומים”. מדינת ישראל ניצבת בפני אחד מהאיומים הגדולים בתולדותיה – איום על אופייה היהודי והדמוקרטי, והאיום על חוסנה ועוצמתה. כל זה קורה, כשאנחנו מציינים את י”ז בתמוז, היום שבו הובקעו חומות ירושלים, ובעוד שלושה שבועות נציין את יום החורבן של בית המקדש בתשעה באב.” בהצהרה ארוכה מאוד התייחס גנץ למחאה ולחשיבותה ובסיום דבריו אמר: “אני קורא לנתניהו, אל תתן לבית להחרב. עצור את החקיקה, ובוא נגיע להסכמות רחבות בנושא שהוא בנפשם של כל כך הרבה ישראלים. אל תתן לקיצוניים שחושבים שהצדק רק אצלם, לפגוע במדינה שאנחנו כל כך אוהבים. אני קורא לאזרחי ישראל כולם – נאבק על דמותה של המדינה, ונשמור עליה משנאת חינם ומחורבן. זה וגם זה".

חברו של גנץ לאופוזיציה יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צינן את בקשתו להדברות חוזרת ואמר: "חאלס לקריאות על פייק הדברות. האחריות הלאומית של האופוזיציה מחייבת התייצבות ברורה נגד ממשלת ההלכה המשיחית ונגד החקיקה הדורסנית שמובילה אותנו לכיוון משטרים אפלים. זה פשוט לא אחראי להפוך את האופוזיציה לעלה תאנה לאותם צעדים של הממשלה. זה לא אחראי לתת לגיטמציה לסעיפי חקיקה כאלו ואחרים כאשר הם מהווים טלאי על טלאי".

"מה שנחוץ היום זו דרישה ברורה לכינון חוקה שתכלול הפרדה בין דת ומדינה. בלי לחכות לממשלה, יש להקים פורום משותף למפלגות האופוזיציה הציוניות לגיבוש החוקה לקראת החלפת השלטון בבחירות הבאות".

מפלגת הליכוד בתגובה לקריאתו של גנץ: ״חבל שבני גנץ לא נענה לקריאות ראשי הקואליציה שקראו לו במשך חודשים להגיעה להסכמות. במקום זאת, הוא מרח את הזמן ונשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות שכמעט הבשילו להסכמות, ונטש את השיחות בבית הנשיא. לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן״.

ביום חמישי, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי התייחסה גם היא להצהרתו של גנץ: ‏"די לשיתוף הפעולה עם נתניהו. ההדברות בבית הנשיא היא זו שנתנה לגיטימציה והלבינה את חוקי ההפיכה המשטרית, אסור לחזור על הטעות הזאת. אני קוראת לחבריי לפיד וגנץ להפסיק ללכת שבי אחרי נתניהו ולא ליפול שוב למלכודת. רק המחאה עצרה את החקיקה ורק המחאה תתקן את מה שהפוליטיקאים קלקלו. את ההפיכה המשטרית רק מחאה נחושה עוצמתית תוכל לעצור".

הערב (מוצאי שבת) השתתף בני גנץ בהפגנה מול בית הנשיא.

גנץ נראה כמי שאוחז בשני קצוות.

מדבר כאילו מזהיר מפני ״מלחמת אחים״ אבל בעצם השימוש במונח הוא מלבה את האש, אולי רק כדי שיוכל להיות אחר כך לכאורה הממלכתי שמפשר.

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום