Search
Close this search box.

"רוב הישראלים של היום לא היו ציונים אם הם היו בגולה"

הסופר והסאטיריקן מאיר עוזיאל מדבר על הקשר המיוחד לאיטליה ועל כתיבתו במשך עשרות שנים ב"מעריב"

תגיות

שתפו :

"אני לא יודע איך נותנים לי חופש כזה לסגנון הכתיבה" הסופר, הסטיריקן והמשורר מאיר עוזיאל כותב במעריב את הטור "שיפודים" כבר כמעט 48 שנים. לאחרונה הוא מספר, עשו לו אירוע מיוחד בצוותא לכבוד היצירה שלו.

 

הוא כתב עד היום 11 ספרים, חלקם לקטים הומוריסטיים של דברים שכתב במדור, ארבעה מהם הם רומנים, ואחד מהארבעה הוא רומן ביוגרפי מיוחד על סבא שלו, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל.

על ספרו החדש הוא מספר: "הספר החדש יהיה אחר לגמרי. הספר מספר על ישראלי, שזה אני, שקונה בית באיטליה. כל מה שקרה בזמן התהליך, מהמחשבה ועד השיפוץ של הבית, ועד שהקורונה עצרה את כל החלומות של כולנו. אתה יכול שיהיה לך בית במקום אחר בעולם אבל אתה לא יכול להגיע אליו יותר".

הקשר של של עוזיאל לאיטליה מתחיל כבר לפני המון שנים: "אני דובר איטלקית, אלו דברים שלא יודעים עלי ובאמת אני עושה כל מה שלא מפריעים לי. אנשים לא יודעים שהייתי גם חמש שנים בחיי בשליחות המוסדות הלאומיים באיטליה, הייתי מנהל הסוכנות היהודית ברומא. ואם פעם תרצה אספר לך איך מיליון העולים מבריה"מ שהגיעו לפה זה קצת בזכות העבודה שלי באיטליה".

בשנים האחרונות הוא גם כותב טור בעיתון איטלקי נפוץ ושם הוא כותב בנושאים שונים וגם על קורותיו כישראלי: "עכשיו שלחתי מאמר על הרעיון הנחמד הזה שבנט יתווך בין רוסיה לאוקראינה. עכשיו זה בחדשות ואני מתאר את המצב המיוחד הזה. לפני זה כתבתי מאמר על יום השואה הבינלאומי על יהודים שכותבים ספרי זיכרונות על השואה. אני כותב לעתים גם בצורה הומוריסטית. היה פעם או פעמיים שהעורך כתב לי 'איזה הומור נפלא'. זה היה כשכתבתי על החיסון הראשון שקיבלתי בישראל שזה שהיה מאוד מעניין בעולם".

את דעותיו הפוליטיות הוא כמובן לא מסתיר במשך כל השנים ואומר שהוא ימני מבלי להתבייש בכך: "אני הסתכלתי על הסכסוך בין הפלסטינים לבנינו, חשבתי עליו הרבה והחלטתי שישראל צודקת ואני תומך בצד הזה. אני שואל הרבה מאוד ישראלים מהשמאל, תסתכל לתוך מצפונך, אם אתה היית היום בגולה היית ציוני, בונדיסט, קומוניסט או היית בכלל עוזב את הקשר לעם היהודי? אני מודיע לך שרוב הישראלים של היום לא היו ציונים אם הם היו בגולה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום