Search
Close this search box.

״תעצרו את ההפיכה – או שאנחנו נעצור את המדינה!״

ההיסטוריון פרופ׳ יובל נח הררי נאם במוצאי שבת האחרון בהפגנת השמאל והפתיע בתפיסה המסוכנת שלו לגבי סרבנות

תגיות

שתפו :

פלאש 90

פרופ' יובל נח הררי אמר בנאומו בהפגנת המחאה נגד הרפורמה המשפטית כי הממשלה הנוכחית "מבצעת סיכול ממוקד בחלום הישראלי". בהמשך פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ואמר: "אתם לוקחים את הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל ואת הערכים שהעם היהודי טיפח במשך דורות על גבי דורות, ומרסקים אותם עם D-9".

עוד הוסיף: "אין מה לחכות לתשעה באב ולחורבן הבית. הזמן לעצור את ממשלת נתניהו הוא עכשיו!
אבל אי אפשר לעצור שנאה עם שנאה.
אז במקום לשנוא, עלינו לקחת את מה שאנחנו מרגישים, ולהפנות את זה למקום אחר – לכעס!"

בסיום נאומו אמר: "מי שמסרבים לציית לדיקטטורה הם לא משתמטים אלא גיבורים! כאן אנחנו עומדים – איננו יכולים אחרת. הגעתם אל הקו האדום שלנו. שלא תעזו לעבור אותו! תעצרו את ההפיכה – או שאנחנו נעצור את המדינה!״

פרופ׳ הררי אף פירסם לאחרונה מאמר בעיתון "הארץ" שכותרתו: ״אנשי סייבר, עובדי התעשיות הביטחוניות: אל תחמשו את ממשלת נתניהו־לוין״.

במאמר הוא מפרט מהם הצעדים שכל אזרח יכול לעשות נגד הממשלה.

"ממשלת נתניהו לא ויתרה על הכוונה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. היא שינתה טקטיקה".

לדבריו, כעת יש להתכונן למלחמת התשה. לא משנה איזה חוק הם יעבירו בכנסת, גם אם יעבור ב-64 אצבעות. ״כדי להכריח את אזרחי ישראל לשנוא זה את זה, להפלות ערבים, להדיר נשים, להתעמר בלהט״בים ולוותר על החופש. הממשלה צריכה מאות אלפי פקידים, עובדים ואזרחים שימלאו את הפקודות שלהם. הממשלה יכולה לצוות כמה שתרצה, אבל אנחנו יכולים לסרב. כל אחד ואחת מאיתנו צריכות וצריכים להתנגד לדיקטטורה, לשנאה ולגזענות. זה הזמן לצאת בהמונינו לרחובות… יש מקומות שבהם ההתנגדות להפיכה מתבטאת בלעשות יותר ויש לעשות פחות".

לטענתו, דווקא מי שיוצר את הכאוס זאת הממשלה ולא המפגינים. הוא מציע להתקומם נגד הממשלה. "בכל מקום שהממשלה מבלגנת, אנחנו צריכים לסדר". מעובדי התברואה ועד לאחיות ולרופאים למלא את חובם ותפקידם אבל לבלום ולהתנגד מול כל ניסיון למנוע אי שוויונות. "יש מקומות בהם התנגדות להפיכה היא לעשות פחות. כאשר הממשלה רוצה לקדם מדיניות חשוכה, התפקיד שלנו לתקוע לה מקלות בגלגלים… לבלגן, לבקש עוד טופס, לבלבל, לגרור רגליים".

עוד הוא מוסיף: "יש מקומות בהם ההתנגדות להפיכה פירושה לא לעשות בכלל. מילואימניקים שמסרבים לשרת דיקטטורה, אינם משתמטים. הנאמנות שלהם היא לדמוקרטיה הישראלית".

לגבי התעשיות הביטחוניות הוא קובע: ״כמו שאסור לנו לשרת דיקטטורים, כך גם אסור לנו לחמש אותם". בהמשך הוא מתאר שהכח שיש בידי יחידות סייבר והייטק, מטילים ועד רוגלות, יכול להציל חיים אבל בידיים לא נכונות יכולים להפיץ מוות ואף רודנות״.

בסיום המאמר הוא מתייחס גם לגבי פיתוח הבינה המלאכותית: "האם אתם סומכים על לוין ורוטמן שיימכרו נשק אוטונומי וטכנולוגיית מעקב רק לממשלות שמכבדות זכויות אדם? האם אתם סומכים על נתניהו וגוטליב שישתמשו בבינה המלאכותית רק כדי להפיץ אמת או סובלנות? אם אתם לא סומכים עליהם, אל תפתחו עבורם נשק להשמדה המונית של הדמוקרטיה בישראל ובכל רחבי העולם. אם הממשלה בישראל תמשיך בכוונתיה לחסל את הדמוקרטיה. זוהי חובתם המוסרית של עובדי התעשיות הביטחוניות, להפסיק לחמש אותם. מי שנותן נשק לדיקטטורים אחראי לכל מה שהדיקטטורים יעשו עם הנשק הזה".

פרופסור ירון זליכה, קרא את המאמר והזדעזע: "הזדעזעתי ממאמרו של פרופסור יובל נח הררי הקורא להתנהגות לא לגיטימית שעלולה לסכן את הקיום של כולנו. אני קורא לכל הציבור, תומכי הרפורמה ומתנגדיה, להוקיע קריאות מסוכנות החותרות תחת קיומה של המדינה!"

זו לשון החוק שעוסק בהמרדה:

"לפי חוק העונשין, תשל"ז 1977 העושה מעשה לשם המרדה, או מנסה, מכין עצמו או קושר קשר עם חברו לעשות מעשה כאמור, דינו – מאסר חמש שנים.

המרדה – מהי?

״להמריד״ הוא אחת מאלה:

(1) להביא לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין;

(2) להסית או לגרות את יושבי הארץ שינסו להשיג, בדרכים לא כשרות, שינויו של דבר שיסודו בדין;

(3) לעורר אי-רצון או מורת רוח בקרב יושבי הארץ;

(4) לעורר מדנים ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסין".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
8 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מיכה
מיכה
1 שנה לפני

המפסידים בבחירות חיסלו את הדמוקרטיה ומוכנים להשמיד את המדינה בתואנות וסיפורי מעשיות.
שני שליש מהעם היהודי זכה ב 64 מנדטים , זו עובדה. שהמפסידים יניחו את הנבזות ויפעלו לכך שבבחירות הבאות יהיה להם רוב ואז יחוקקו מה שהם חושבים. ממשלה בוחרים בקלפי.
מה שעושים המפסידים, מזכיר את מה שקרה בגרמניה הנאצית.

אורח
אורח
1 שנה לפני
הגב ל  מיכה

צודק.

יוסף
יוסף
1 שנה לפני

רוצים חופש אך ורק ממצוות זו האמת מוכנים למות בשביל החופש ממצוות לערבים בנפרד זה מותר ליהודים אסור על זה אמר הנביא העולה על רוחכם לא יהיה לא תצליחו להוריד את העם לאורך זמן נגד השם תנועת התשובה גדולה עליהם ולכן מגייסים כל שקר ושקרן למנוע מקיומה

רפאל
רפאל
1 שנה לפני

מצויין תעצרו את המדינה אבל מייד אחרי 👈 הצדק החברתי משפטי יחזור למקומו הראוי ובג״ץ מתרסק ביום אחד
זכרו תורת משה עבדי ……😀🌿🎻

רפאל
רפאל
1 שנה לפני

הגרוע הכל הוא לפחד מהפגנות האנרכיסטים חייבים להמשיך ולעשות את רצון הבוחר כי לנו לרוב הציבור יש כוח עצום

מיכאל ב
מיכאל ב
1 שנה לפני

כשאני קורא את דבריו של יובל נח הררי אנימתחיל להאמין שהבן אדם הוא שטותניק הזוי גם בנושאים אחרים כפי שיש טוענים

Last edited 1 שנה לפני by מיכאל ב
ישראל
ישראל
1 שנה לפני

נשמע לי שכל כולו אינטרס ורמאות ואי אפשר לדעת מאיזה מניעים הוא מדבר ככה.

Law4u
Law4u
1 שנה לפני

מספיק ספגנו די, נמאסתם, הגיעה העת לטיפול ביד קשה במפגינים ללא סיבה, לעצור את המסיתים גם אם הפ בכירים מאד בעברם, נחצו כל הגבולות ועימם כל הקווים להתחיל הבצוע מעצרים ויש רשימה מאד מכובדת. סרבנות לטיפול נקודתי סילוק מהיעד המסורב כולל הורדה בדרגה .
התחלת ההליך לפיטורי היועמשית ועובדי המערכת והבאת אנשים ראויים המתאימים לנו. הקמת ועדות חקירה בכל הנושאים הקשורים בהפרות חוק מצד רשויות אכיפת החוק לאלתר.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

8
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום