חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מותר או אסור: מה ההבדל בין מרי אזרחי להמרדה?

ראיון עם עו״ד עובדיה כהן, מומחה למשפט חוקתי, לאלעזר שטורם

שתפו :

ההפגנה בכיכר הבימה. צילום: תומר נויברג/פלאש 90

לפני כשבוע כתב ח"כ לשעבר יאיר גולן ממרצ בטוויטר: "חייבים להעלות הילוך. עד שהחיים הכלכליים לא ישותקו, עד שהשירותים לא יסופקו, עד שהצירים יחסמו, לא יבינו חברי כנופיית ההרס שאנחנו רציניים. המאבק יהיה מר וקשה, אבל בנחישות, באומץ ובהתמדה, ננצח. חייבים להציל את ישראל".

 

חוץ ממנו היו מובילי דעה נוספים שקראו למרד מיסים או לסנקציות אחרות כמחאה על הכוונה לקדם את הרפורמה במערכת המשפט. האם קריאות מסוג זה נחשבות כהמרדה, כמרי אזרחי או כהפגנה לגיטימית?

 

עו"ד עובדיה כהן מעיר כבר מההתחלה שמרי אזרחי הוא לגיטימי אבל המרדה היא אסורה. את אחד ההבדלים הוא מסביר כך: "מרי אזרחי הוא מותר ומבורך כיון שמותר במדינה דמוקרטית להפגין ולמחות אבל להביא לקריסה של מערכת החיים האזרחית הסדירה יכול להיות שעברת את הגבול בלי לשים לב".

 

״היסוד החשוב הוא היסוד הנפשי", הוא מסביר, "מה המטרה שלך? אם אתה אומר אני רוצה לשנות ולהשמיע קול זעקה אבל אני מכיר במוסדות השלטון והלגיטימיות שלהם ובתוך המגרש הזה אני משחק ולא פורץ את גבולות המגרש – זה נראה כמו מרי אזרחי שמותר. אבל אם אתה רוצה להחליף את מוסדות השלטון או לא להתנהל על פי חוקי הממשלה או עקרונות אחרים, או על פי גוף אחר שהוא צריך להתוות את הדרך, זו המרדה כי זה מפורר את סדר החיים במדינה".

 

צפו בראיון המלא של אלעזר שטורם באולפן ערוץ TOV

"אם דרעי היה ממונה על ידי גנץ או לפיד לא היה מוגש בג"ץ"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום