חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה!"

לאחר אישור צמצום עילת הסבירות אמש בקריאה ראשונה בכנסת. ארגוני השמאל החלו הבוקר (שלישי) בשיבושים ובחסימות כבישים ברחבי הארץ, גם כאלה שמסכנים חיים

שתפו :

אבשלום שושני, פלאש 90

מובילי "כח קפלן" פרסמו הודעה לקראת עוד "יום שיבוש לאומי": "זה הזמן לפעול. יש חלון הזדמנויות קצר לעצירת הדיקטטורה. מדינת ישראל נמצאת באחד מרגעיה הקשים, הדיקטטורה על הגדרות, החוק הקיצוני לביטול עילת הסבירות הוא המפתח שיכול לפתוח את דלת הדיקטטורה, הוא יאפשר את פיטורי היועמ"שית, מינויים הזויים ובהמשך הרס מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. יש חלון הזדמנויות לעצור את החקיקה לפני ההגעה למשבר חוקתי והיא תלויה בכל אזרח ואזרחית, כל שוחרי הדמוקרטיה חייבים לצאת מהרחובות ולהגן על מדינת ישראל, על דמותה, על ערכי מגילת העצמאות.  זוהי ההגנה החשובה ביותר על עם ישראל, על ערכי השוויון והחופש, ההגנה לא תלויה במנהיגים אלא בכל אזרח ואזרחית, לא יצליחו לכפות על עם שבהמנון שלו טבוע הציווי 'עם חופשי בארצנו' לחיות תחת דיקטטורה".

האירוע הפותח של "יום השיבוש הלאומי" היה בצומת הסירה בהרצליה. עשרות מפגינים הגיעו למחלף הסירה בשעה 5:00 לפנות בוקר והציבו כ- 40 אוהלים על הכביש ובכך חסמו את הכניסה ואת היציאה מכיוון העיר לאיזור התעשייה וממנו לעיר. המפגינים הבעירו מספר מדורות על הכביש. כעבור מספר דקות שוטרים שהגיעו למחלף הסירה פינו את המוחים והכביש נפתח לתנועה לאחר כמעט שעה.

 

 

נרשמו עוד מספר רב של חסימות בצמתים ובצירי תנועה ראשיים במדינה.

העיתונאי אבי רבינא דיווח:

"אחותי. אוטיזם 100%. נכות 100%. בדרך מהמוסד בבית שמש למקום הלימודים במודיעין עילית. נמצאת בפקק שלא נגמר ב-443. צורחת, משתוללת ברכב, הסבלנות שלה נגמרה. שאיש מכם לא יתנסה בסבל של אנשים עם נפש כלואה ומשפחתם הקרובה. המשפחה סובלת, הנוסעים, הנהג. העיקר שהאנרכיסטים חוגגים".

 

 

כתב ערוץ 14, הלל ביטון רוזן ציין מספר אירועים:

"נייידת טיפול נמרץ התעכבה להגיע למקרה בו אוטובוס פגע בילד בקריית ספר, בעקבות חסימות צירים של פעילי שמאל. לפי גורמים במד״א ההגעה לאירוע לקחה פי 2 מהזמן בעקבות החסימות".

"אירוע חמור נוסף: ניידת טיפול נמרץ שהגיעה לטפל בילד עם התקף אלרגיה קשה ומסכן חיים באיזור וינגייט, לא מצליחה לפנות אותו לבית חולים בעקבות חסימות הצירים של פעילי השמאל, ומנסה להסתייע בכוחות משטרה". במשך 50 דקות ניסו כוחות המשטרה לפנות את הכביש ללא הצלחה. כעבור שעה רק הצליחה ניידת טיפול נמרץ לפלס את דרכה לעבר ביה"ח. זמן יקר הלך לאיבוד בטיפול של ילד עם התקף אלרגיה חמור".

העיתונאי ישי שנרב: "קרוב משפחה שלי (בן קרוב ל80) יצא לפני שעתיים מאזור השרון לטיפול כימותרפי בבית חולים בירושלים. הטיפול נקבע ל10:00 והוא תקוע בכביש הרחק משם".

לקראת השעה 10.00 איילון דרום נחסם לתנועת כלי רכב ליד ארלוזורוב. במהלך ניסיון של מפגינים לחסום את נתיבי איילון במחלף לה גווארדיה, כוחות המשטרה פינו את המוחים ועצרו שלושה בחשד להפרת סדר ציבורי.

בנתב"ג- פונתה התקהלות לא חוקית בטרמינל 3.

התמונה הכי מקוממת וקשה הגיעה מאיזור השרון. שם הציבו המפגינים תינוקת על משטח באמצע מעבר חציה.

 

 

שר הרווחה, יעקב מרגי, התייחס בשעות הערב במליאת הכנסת לתמונה של התינוקת במעבר חציה כאקט מחאה:
"הנושא הזה הועבר לבדיקה מיידית ולחקירה, יש גבולות גם למחאה, אם מישהו ניסה לומר השבוע שאין גבולות למחאה אנחנו אומרים לו כן, יש קווים אדומים למחאה".

אחת המפגינות שהגיעה עם משפחתה היא השחקנית והדוגמנית רותם סלע.

בצהרי היום, צוות שידור של ערוץ 14 הותקף ואף נגנב לו ציוד יקר ערך ע"י מפגינים שנמלטו מהמקום. שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי התייחס לאירוע ואף האשים את הגורמים שהביאו למציאות הקשה הזאת.

 

 

בהמשך היום, דוברות המשטרה פירסמה סרטון בו צלם תוקף שוטרים.

כוחות המשטרה מצאו מערום צמיגים ליד נתב"ג. מדובר בסיכול של מפגע פוטנציאלי לשיבוש תנועה ולסיכון חיי אדם.

כתבת ערוץ 14, רונה לוי מדווחת."‏גשר שיפמן בתל אביב לפני זמן קצר: אוטובוס שהיה בדרכו לפזר ילדים לאחר איסופם מבית הספר נחסם על ידי מפגינים ללא יכולת להחזיר אותם בבטחה לביתם. הורי התלמידים שהגיעו למקום: ״אמרנו להם שיש פה ילדים בכיתה א׳, אבל הם לא מוכנים לתת להם לעבור״.

 

עקב ההפגנות וחסימות צירים וכבישים, מודיעים בצהרים במד"א. "נרשמים עיכובים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חירום".

סוס משטרתי הותקף ע"י מפגין שמאל בהפגנה בתל אביב, כמה שניות אחר כך נפל הפרש משטרתי הסוס לקרקע.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס למחאות ולסיכונים:
"אנשי המחאה היום חצו את כל הגבולות והקווים האדומים. למנוע מאמבולנסים לעבור ולהגיע ליעדם – זה סיכון חיים של אנשים. אני דורש מהיועצת המשפטית לממשלה, תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה! תפסיקי לתת גב לאותם פורעים! הגיע הזמן שתתחילי לאכוף את החוק".

 

מוקדם יותר הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כי היא מאפשרת את ההפגנות בנמל התעופה בן גוריון: "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי – ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה", כתבה במכתב לממשלה.
עוד כתבה: "הזכות להפגין תוגבל רק כאשר יש הסתברות קרובה לוודאי לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי. יש לאפשר למשטרה ולרש"ת מרחב פעולה ליישם את האיזונים האמורים בשים לב לנסיבות הקונקרטיות ולפעול בהתאם לשיקול דעתם המקצועי והמבצעי כפי שנעשה עד כה".
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אישר מוקדם יותר את התנאים לקיום המחאה בנתב"ג. במסגרת התנאים, מיקום המחאות נקבע ע"י מנהל רש"ת ויהיה באיזור 'טרמינל 1'.
נכון לשעה 16.00 אלפי מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית מחו במתחם ה'טרמינל 3' בנתב"ג. בנוסף, נרשמו מספר עימותים מול שוטרים.

שרת התחבורה, מירי רגב, תוקפת את היועמ"שית: "חסימות כבישים זאת עבריינות, והיועמ"שית נותנת גב לכאוס הזה. אם היא לא יודעת לתת לזה פתרון – שתתפטר".

כח קפלן בהודעה מיוחדת: ״משטרת ישראל יוצרת מחיצות בנתב״ג בין המפגינים במספר מוקדים ומביאה לדוחק אדיר ללא סיבה. אנו קוראים למפכ״ל להתערב במיידית ולהורות על שחרור הלחץ. בנוסף, אנו מדווחים כי המשטרה מונעת ממפגינים לרדת בתחנת נתב״ג. מדובר בפגיעה חמורה בחופש ההפגנה. ההתנהלות של המשטרה מסכנת חיים.״

המשטרה בתגובה: "בהמשך לפניות כתבים בדבר חשש לדוחק לכאורה בקרב המפגינים בנתב"ג, נבהיר כי המשטרה תחמה שטח רחב ידיים סמוך לטרמינל 3 (גן ארץ ישראל) הנמצא סמוך למיקום המפגינים. אנו קוראים למפגינים להשמע להוראות השוטרים ולא להדחק באופן המסכן אותם בטיחותית באיזור הגדרות".

בסביבות השעה 19.00 הסתיימו עומסי התנועה באיזור נתב"ג.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
10 חודשים לפני

86.5 אחוזים ללא תעודת בגרות (נכון לשנת 2021). 95.5 אצל הגברים.

חיים מבודדים מהמציאות, מפרקים את המדינה בשיטתיות. אם לא בקדנציה הזו, אז תוך 15-20 שנים. כבר עכשיו, הקואליציה החרדית הראשונה מפטרת נשים וממנה גברים במקומן ומעבירה חוקים פרסונליים "לשם שמיים". אחרי 2000 שנות גלות, תנועת ההשכלה הקימה לעם היהודי מדינה. לעצור הכל לא פוקח לחרדים את העיניים. יש להבהיר שהחלום שלהם לא יכול לבוא על חשבוננו — ויש להם אפשרות להקים מדינת השם עם צבא מתפללי ומשתמטי השם ותקציבים בעזרת השם. אבל כאן זה לא יעבור בשקט או בשלום. או שיחזרו ליהדות — תורה, עבודה, ומעשים טובים למען המולדת — או שיצאו מהכנסת ויקימו מועצת חכמים ומדינה עצמאית. אחרת, גורלם וגורלנו יהיה רע מאוד. ומה משותף להם ולמדינות הכי עניות בעולם? ממוצע של מעל 5 ילדים למשפחה, שחיתות שלטונית (נפוטיזם וקרוביו), ואי יכולת השתכרות עצמאית. אצל החרדים זה בערות ועוני מבחירה — 86.5 אחוזים ללא תעודת בגרות (נכון לשנת 2021).

מגיב
מגיב
10 חודשים לפני

יהודים תתעוררו המשטרה לא מתפקדת חייבים להתגונן מהעברייני השמאל האנרכיסטי ( ילדי הכפות )

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום