חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא יאמן! בג"ץ מעודד הגירה בלתי חוקית לישראל

בין קריאה ראשונה לשניה של הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות בכנסת ישראל, ממחישים שופטי בג"ץ עד כמה חשוב להעביר אותה

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

שופטי בג"ץ פסלו היום (רביעי) הצעת חוק של הכנסת שעוסקת בשלילת הפרשות סוציאליות של עובדים זרים שנשארו בארץ שלא כחוק. הנשיאה אסתר חיות וחמישה שופטים נוספים, תמכו בביטול החוק ואילו השופט נועם סולברג התנגד.

המשמעות: לא ישללו זכויות סוציאליות לעשרות אלפי מהגרים בלתי חוקיים, דבר שהיווה תמריץ לעזיבת הארץ.

בפסק הדין, קבע בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ כי ההסדר שנקבע בחקיקה ובתקנות, ונועד למטרת עידוד של עובדים זרים לעזוב את ישראל -"פוגע בזכות לקניין באופן שאינו מידתי". שופטי בג"ץ הודיעו כי מוטל על הכנסת ועל שרי הממשלה לגבש הסדר חליפי לזה שנפסל תוך חצי שנה ולא – ההסדר מבוטל.

בדעת מיעוט היה השופט השמרן נעם סולברג: "לא קמה הצדקה להורות על בטלות החוק", כתב סולברג. "כל אדם זר המורשה לעבוד בתחומי ישראל יודע היטב, כי 'חלק המעסיק' ממתין עבורו, בחשבון הפיקדון, עד לצאתו מן הארץ. הסדר זה, מביא כל אחד ואחד מן העובדים הזרים בישראל להקדיש מחשבה למשמעות אי-יציאתו מן הארץ במועד".

שר המשפטים יריב לוין תקף: "אם למישהו היה ספק מדוע דרושה רפורמה עמוקה במערכת המשפט, הוא קיבל היום שוב את התשובה בפסק דין נוסף שמעודד הגירה בלתי חוקית לישראל תוך פגיעה בהרכב הדמוגרפי ובזהות היהודית של המדינה". עוד הוסיף, "פסק הדין נותן אור ירוק לעשרות אלפי עובדים זרים להפר את תנאי הרישיון שלהם", המשיך לוין. "פסק הדין משקף סולם ערכים פרוגרסיבי קיצוני, לפיו עובדים זרים הנשארים בארץ בניגוד להתחייבותם ובניגוד לחוק עדיפים על פני שמירת זהותה של ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בג"ץ פסל הבוקר שוב חוק הנועד לתמרץ עובדים זרים לצאת מישראל. פסילת בג"ץ היום היא ההוכחה המדויקת מדוע אנחנו נלחמים בכל הכח להעביר את הרפורמה המשפטית. ויפה שעה אחת קודם".

 

 

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף בראיון לרדיו 'גלי ישראל'. "זה פשוט הזוי. אני תושב דרום תל אביב כבר עשר שנים, אנחנו עושים את כל המאמצים כדי לתת להם תמריצים לעזוב, הם הגיעו לפה בצורה לא חוקית. ואז בא בג"ץ ופוסל את זה, אבל מי שמשלם את המחיר וימשיך לסבול אלו תושבי דרום תל אביב. פשוט לא יאמן".

מייסד המרכז למדיניות הגירה ישראלית, עו"ד יונתן יעקובוביץ: "בג"ץ ביטל את הסדר חילוט הפיקדון של *עובדים זרים* שלא יצאו בסוף תקופת האשרה ונשארו בישראל בניגוד לחוק. אין לי הסבר לפסק הדין הזה למעט החלטה מודעת של בית המשפט לבטל את מדיניות ההגירה של ישראל באופן סופי ולשלול ממנה דה פקטו כל אפשרות מעשית לאכוף אותה".

הפעיל החברתי ואיש התקשורת, אלדד יניב, דווקא התייחס  להרכב השופטים: "ושוב -ביטול חוק של הכנסת הגיוני רק בהרכב *מלא* של בית המשפט העליון. כשאתם מכנסים את ההרכב  שנח לכם ומבטלים חקיקה של נציגי הרוב של הריבון בכנסת – אתם עושים בדיוק את מה שנגדו אתם יוצאים: עריצות הרוב".

אמש (שלישי) הציג בערוץ 14, הכתב המשפטי, יאיר אלטמן, דוגמאות שבהם השתמש ביהמ"ש כדי לפסול הצעות חוק ומינויים לפי "מבחן הסבירות". היום כאמור מצטרפת דוגמא נוספת.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רפאל
רפאל
10 חודשים לפני

אתם רדומים ידוע גם ידוע קומו ועשו את רצון הבוחר מערכת המשפט מעודדים עובדים זרים עים הטבות בלתי יאומן כל זאת כדי להלחם בתורת ישראל ולהמעיט את כוחה של היהדות
תתעוררו לפני שיהיה מאוחר
את הנחש תופשים מן הראש ואתם משחקים עים הזנב שלו

יעקב ל
יעקב ל
10 חודשים לפני

רפורמה היום

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום