Search
Close this search box.

הרב שמואל אליהו: "ההסתדרות ואיגוד גמלאי הטייסים – לא קובעים דבר"

בימים משוסעים אלה הרב שמואל אליהו דווקא מרגיש נפלא

תגיות

שתפו :

Photo by Avshalom Sassoni/Flash90     

כשהרב שמואל אליהו משווה את המהומות בצרפת למחאה בישראל הוא אופטימי: "אשרינו מה טוב חלקנו – מה שיש כאן הוא חגיגה דמוקרטית נחמדה לעומתם".

בניגוד לרבים במדינה, הרב אליהו דווקא מרגיש נפלא בימים אלה, מכיוון שהוא סבור שעם ישראל צומח ומתפתח, וכי מדובר בוויכוח בריא כחלק מבירור הזהות.

האם יש מקום להתפשר על הרפורמה?

"רוב של 64 מנדטים הוא רוב מאוד משמעותי ויש לו סמכות לחוקק חוקים – במיוחד שמדובר בתיקון שהוא קריטי לדמוקרטיה", אומר הרב אליהו. הוא מזכיר כי יצחק רבין ביצע את הסכמי אוסלו ברוב קטן בהרבה, ואף אחד לא צעק שזה לא דמוקרטי, "רוב זה רוב".

עוד מתייחס הרב אליהו לאכיפה הבררנית: "לא ייתכן שמערכת המשפט תעשה איפה ואיפה למפגינים מימין ומשמאל או תתפור תיק לראש ממשלה. אם יש סכנה לדמוקרטיה – זו הסכנה".

הוא מסכים שיש לדבר אחד עם השני, אך הרפורמה חייבת לעבור, ומי שמכריע הוא הרוב –  לא ראש ההסתדרות, איגוד גמלאי הטייסים או גמלאי השייטת.

מה המסר המרגיע שלו לחברה המשוסעת?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
1 שנה לפני

לרב יש זכרון סלקטיבי וחוסר הבנה מוחלט במשמעות של רוב דמוקרטי… וזה הגיוני, כיוון שמומחיותו היא בתורה ולא במדינאות. חבל רק שהוא ממחזר ססמאות שמאחוריהן יש דרישה להרביץ למאות אלפי אנשים. כמובן שהיה נחרד אם הגלגל היה הפוך.

כמובן שזה לא העיקר. לוין-רוטמן הם כמו נרטיב פלסטינאי שקרי מתגבר ומתפרץ. מוקאוואמה של מחבלים מתאבדים. מוכרים לנו סיפורים על משילות בזמן שמכפילים את תקציב הבגדים של מר "גמדים", ומכריזים לעיתים שהם צריכים עילת התגברות בשביל לוודא שבג"צ לא יפריע לחוק ההשתמטות. בושה.

חרדים. אחיי לשעבר. 86.5 אחוזים ללא תעודת בגרות (נכון לשנת 2021). 95.5 אצל הגברים. הרפורמה נועדה לקבע את זה לעולמים. זה לא יעבור. תורה, עבודה, ומעשים טובים למען המולדת.

מי שרוצה מדינת השם וצבא השם ומשתמטי השם ותקציבים לא מהייטק אלא בעזרת השם — שייתאגדו מועצת החכמים וישאו ברכה. בישראל שהוקמה על ידי תנועת ההשכלה, זה לא יעבור. כל המהנדסים שמצאו לנו פטנטים להשקייה, ולהתפלה של מי ים ולתקשורת בין משתמשים (ICQ) ולמצלמות בתוך גלולה — אלו לא מוכנים לבערות כזו ולא מוכנים לחוקים מושחתים ללא ביקורת. נכון, הביקורת של בית המשפט לפעמים מרגיזה — אבל היא לא נעשית בוואקום ורוטמן-לוין עושים לנו פיגוע והם לא ימנים בכלל. הצביעו נגד סיפוח בקעת הירדן (אני הייתי מצביע בעד).

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום