חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"עוד פעם הגבר החזק, הפריבילג, הלבן – עולה לדבר״

הצעת חוק שהועלתה במליאת הכנסת הפכה לעימות בתוך האופוזיציה

שתפו :

יוסי אלוני, פלאש 90

דיון בהצעת חוק מבית מדרשה של השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, הפך לזירת התגוששות באופוזיציה.

שלוש חברות כנסת רצו להגיב על הצעת החוק: ח״כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי), ח״כ שרון ניר (ישראל ביתנו) וח״כ מרב מיכאלי (מפלגת העבודה).

לבסוף עלה להגיב, כאמור, ״הגבר החזק, הפריבילג, הלבן״ כפי שהגדירה מרב מיכאלי שהיא בעצמה חזקה, פריווילגית ולבנה.

בשיחה סגורה דווח שאמרה מרב מיכאלי על יו״ר האופוזיציה: "לפיד הוא טינופת, שקרן. שלוש נשים רוצות לדבר והוא דורס אותן. הוא רוצה לרמוס אותי".

דפנה ליאל, כתבת ערוץ 12, שדיווחה על כך עימתה את מיכאלי עם הדיווח וזו ענתה: "שלוש נשים שעסוקות שנים במאבק לשוויון מגדרי נאבקו כדי לנאום נגד חוק הרסני לנשים. לפיד עקף את התקנון, וסגר שהוא ינאם במקומנו. על כך זעמתי, ובצדק. את זעמי הבעתי בשיחה פרטית. הטקסטים המצוטטים הם לא המילים שבהן השתמשתי אבל בהחלט נאמרו דברים כעוסים על המעשה הלא קולגיאלי".

הצעת החוק קובעת, בין היתר, כי הרשות לקידום מעמד האישה תפורק – ותוקם מחדש בתוך המשרד לקידום מעמד האישה.

על פי הצעת החוק, השרה לקידום מעמד האישה תטיל תפקידים בהתאם למדיניותה. כמו כן, מוצע שתוקם ועדה מייעצת שתייעץ לשרה בענייני מדיניות ובענייני משרדה וכן תפקח על פעילותה של הרשות. לבסוף, מוצע לעגן בחוק את חובת ניתוח הפערים בין גברים לנשים בתקציב המדינה ובתקציבן של הרשויות המקומיות.

הצעת החוק עברה בקריאה טרומית במליאה ברוב של 56 חברי כנסת אל מול 48 מתנגדים.

יוזמת החוק, ח"כ סון הר-מלך, אמרה במליאה טרם ההצבעה כי "החוק העומד לפנינו יצור שוויון בישראל ולכל אישה באשר היא. הגיעה העת להבין שלא כל הנשים משתייכות לזרם אחד, יש גם נשים חרדיות, חילוניות, מזרחיות, אתיופיות, נוצריות. גם אם אישה חילונית רוצה לקיים אירוע בהפרדה אז זו זכותה, אם היא רוצה ללמוד תואר שני בהפרדה אז זו זכותה. לכל אישה הזכות לחיות באופן המותאם למידותיה ובדרך שבחרה לחיות. ברור לכל שהפיכת הרשות לקידום מעמד האישה למשרד קבוע רק תקדם את האישה בישראל. כל אישה בישראל צריכה לחגוג את היום הזה". 

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן (הליכוד), עלתה לדוכן הכנסת והכריזה: ״הצעת החוק הזו מהווה מהפכה של ממש בתחום קידום הנשים בישראל. הממשלה לא רואה היגיון בלהחזיק כפל משאבים למשרד ולרשות. למען הסר ספק, הרשות פועלת על פי מדיניות השר ומי שיש לו בעיה עם זה יכול בהחלט להשאר עם אף עקום. הפקידים לא ינהלו את השרים, זה לא יקרה גם ברשות. שמעתי שכמה ארגוני נשים פנו לראש הממשלה, כולל ראש הרשות שמקפצת בין הפגנה להפגנה נגד הממשלה, היא אפילו כתבה, אותה פעילת שמאל קיצונית, ש'השרה עלולה להחליט לחזק את ערכי המשפחה המסורתית ועידוד ילודה' רחמנא ליצלן. אני יודעת שלכן הנשים הנאורות קשה איתי, קשה לכן עם אישה מזרחית, מסורתית, בת יחידה לאם חד הורית ועוד מדרום תל אביב, קשה לכן להפנים שיש עוד נשים במדינת ישראל שלא נולדו עם כפית זהב בפה. אז אתן תהיו באופוזיציה ושם תשארו. כל השינויים האלה הם אך ורק לטובת נשים״.

מנגד, תקף יאיר לפיד שכאמור השיב בשם האופוזיציה: ״שמעתי את השרה גולן מסבירה שזה עוד חלק מהמאבק שלכם נגד הפריבילגיות שיושבות פה. מי? אורנה ברביבאי מעפולה, אלופה ראשונה בצה"ל? מירב בן ארי מנתניה? שרן השכל לוחמת בצבא? יפעת שאשא ביטון מקריית שמונה? אלה הפריבילגיות שאתם נלחמים בהן. אין גבול לשיסוי, כל עשרה ימים נרצחת אישה במשמרת שלך ואת עולה הנה לשסות נגד נשים? על מה את מדברת. כל מה שהם עשו זה לקחת את הרשות לקידום מעמד האישה ולהפוך אותה לעוד מכבסת תפקידים של הליכוד. מה עם חוק האיזוק? נשים נרצחות במשמרת של השר בן גביר. אתם לא מתביישים?״ 

 

בתום ההצבעה, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) צעקה: "החוק לחיסול הנשים בישראל. בושה וחרפה".

ח"כ מיכל וולדיגר מ״הציונות הדתית״ תקפה את נשות האופוזיציה,

בהמשך הגיבה ח״כ מרב מיכאלי:

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נו מה
נו מה
9 חודשים לפני

עשרות ארגוני נשים – עשרות משרות שמטפלות רק בפריוולגים והידוענים יסגרו – לפתע ישתחררו מיליונים למדינה מתשלומים לעמותות שמאל פיקטיביות

יוסף
יוסף
9 חודשים לפני

עד כמה טפשות והסתה פרועה עד עכשיו הלפיד הבוער הנשים שלך דאגו לסוהרות למחבלים במשמרתך ולא נתנו להקים ועדת חקירה בתקופתך הוכפלו מעשי רצח הנשים בארץ צמצום המשטרה והצבא היה באחריות השותפים שלך כרגיל רק תספר על איזה כדורים אתה משתמש אולי טעית במבע

סבא
סבא
9 חודשים לפני

לפיד נבלה ומיכאלי טריפה

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום