חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"את סעודיה זרקו מתחת לגלגלי המשאית של איראן"

מהי מפת האינטרסים המתחדשת לנגד עינינו במזרח התיכון: המומחה לאיראן אליהו יוסיאן על הציר שבין איראן - סעודיה - סין - ארצות הברית - ישראל

שתפו :

יצחק בריק

אליהו יוסיאן, בוגר 8200, זוכה פרס בטחון ישראל וחוקר איראן והמזרח התיכון מנתח את המיקום של סעודיה וסין ביחס לצירים ולשיתופי הפעולה במזרח התיכון.

אחרי החבירה לאיראן בתיאום סין, סעודיה נמצאת בתווך מאוד בעייתי: "סעודיה תמשיך עם הרומן הסיני. זרקו אותה מתחת למשאיות של איראן ועכשיו הם לא יכולים להגיב לאיראנים בשלילה כי אין להם כלום מטעם ביידן אז למה שיפקירו את עצמם בצד השני? הם לא קיבלו מענה לדרישות שלהם מול האמריקנים כמו כור גרעיני אזרחי".

 

"מבחינת ישראל הדרישה הסעודית לכור הזה היא בעייתית מאוד" מסביר יוסיאן, "השאלה היא כמה נותנים לזה לגיטימציה. אם יתנו לזה אור ירוק או כתום – האיראנים ישאלו למה עלינו יש סנקציות ולסעודים לא. וגם המצרים, וגם הטורקים. מהצד השני, לסעודים יש גבול עם איראן והם מבקשים מענה בטחוני לסכנות כלפיהם".

לשאלה איך הסינים רואים אותנו הישראלים מנתח יוסיאן: "הסינים רואים בנו מעצמה טכנולוגית של המזרח התיכון ובין העשר הראשונות בעולם. אנחנו סוג של ג'וקר בעיניהם שצריך לבחון האם שווה להשתמש בנו או לא. אנחנו מוגבלים כי יש לנו גם את האמריקנים ואנחנו תקועים בין שתי מעצמות שמתחרות במזרח התיכון״.

 

מהי המשמעות של התחזקות סינית במזרח התיכון?

צפו בדיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום