Search
Close this search box.

מחריד! טקס אנטישמי קיצוני בחסות הממשלה

מחר (שבת) יתקיים טקס אנטישמי באישור המשטרה מול שגרירות ישראל בשטוקהולם

תגיות

שתפו :

מנדי הכטמן, פלאש 90

בתחילת החודש, פליט עיראקי אנטי-מוסלמי, חבר המפלגה הקיצונית SD, קיבל אישור מהמשטרה ושרף ספר קוראן עטוף בחזיר מול המסגד הגדול בשטוקהולם. הדבר גרם לזעם רב בעולם המוסלמי וגרר מחאות חריפות נגד ממשלת שבדיה, כולל התנגדות טורקית לצירוף שבדיה לנאט"ו. בתחילת השנה נשרף ספר קוראן מול השגרירות הטורקית. לאחרונה הוצע לשרוף ספרי תורה מול בית השגריר ומול מוסדות ציבור נוספים. למרבה התדהמה, המשטרה המקומית אישרה לקיים טקס בו יישרף ספר תורה בשם חופש הביטוי.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט אומר בעקבות ההחלטה כי מדובר ב"מעשה מתועב המזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה המדממת של יבשת אירופה. במקום שבו שורפים ספרי קודש, ישרפו גם בני אדם. ממשלת שבדיה מצליחה לפגוע פעם נוספת ברגשותיהם של הקהילות הדתיות במדינה. לא נבליג על הפגיעה הזו. אנו בוחנים את כלל האפשרויות המשפטיות והפוליטיות בכדי לפעול נגד ההצעות המסוכנות הללו".

שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, כתב בטוויטר כי הוא מזועזע ונחרד מהדיווח: "בין אם זה הקוראן, התורה או כל ספר קדוש אחר, זהו בבירור מעשה שנאה שיש לעצור אותו", כתב השגריר.

בחודש מאי האחרון מלאו 90 שנה לאותו לילה בברלין של 1933. לילה שבו שרפו סטודנטים ופרופסורים למעלה מ-20 אלף ספרים שנבזזו מספריות סמוכות ומאוספים פרטיים רבים. על אותו לילה אמר המשורר והסופר היהודי-גרמני, היינריך היינה: ״במקום שבו שורפים ספרים, עתידים לשרוף בקרוב גם בני אדם״.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי. "הוצאנו מוקדם יותר השבוע פנייה דחופה לרה״מ השבדי בבקשה שיתערב וימנע את קיומו של טקס שריפת התנ״ך מול שגרירות ישראל בשטוקלהום. מצורפת תגובת משרד החוץ השבדי שהביע שאט הנפש מהאירוע אולם הבהיר כי אין מניעה חוקית לפעולה מסוג זה בשבדיה והגבלות ככל שיש הן בידי רשויות החוק המקומיות. אנו פועלים כעת בערוצים נוספים במטרה להביא לביטול האירוע הבזוי הנ״ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. "‏אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו פנה במכתב בהול לראש ממשלת שבדיה."פגיעה בקודשי ישראל היא אנטישמיות ולא חופש ביטוי". בסיום המכתב. "אני משוכנע שכל תושבי תבל מבינים את חומרת המעשים הללו ומוקיעים אותם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

רק שתי מילים : *ימח שמם* אבל לא מתפלא אם בארץ הקודש יש יהודים מסוג זה המתעבים את היהדות, מה יגידו עזובי הקיר שגם כך מלאי שנאה כלפי היהוגים ??

יוספון
יוספון
1 שנה לפני

שפטל-
כמה שאתה צודק !!!

יוסף
יוסף
1 שנה לפני

שנאת זרים היית מאז ומעולם במיוחד ליהודים זה רק בגלל שלא מבינים שמקומו של עם ישראל זה בבית ששיך רק לו וזו ארץ ישראל לכן הערבים פה כי ה' שלחם כדי למנוע מאחרים להתיישב פה כי אם יהודים היו מבינים איפה ביתם כל זה לא היה קורה נלכתחילה רק כל הזמן מיפשים דרכים לחזור למצרים לעבדות הנוראה

סתם יהודי
סתם יהודי
1 שנה לפני

אפשרי לעשות הפגנה מול שגרירות שוודיה לשרוף את הדגלים שלהם תמונות שלהם ושל המלך שלהם אם אצלם הגל אפשרי גם אצלנו.

דפנה
דפנה
1 שנה לפני

על זה יהיה השמד של שוודיה בקרוב

Deavman
Deavman
1 שנה לפני

זה נראה מחריד, אבל חופש ביטוי כולל גם לשרוף ספרים שנחשבים קדושים לעם זה או אחר. למען האמת,מקומו של ספר הקוראן במדורה או באסלה…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

6
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום