חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ינון מגל: "זה לא משפט נתניהו, אלא של כל הגוש האמוני" – העדות

איש התקשורת, ינון מגל, העיד היום בתיק 4000 במשפט נתניהו

שתפו :

אוליביה פיטוסי , פלאש 90

ינון מגל מתבקש בתחילת הדיון לספר על הרקע האישי שלו.
"אני עיתונאי, הייתי עיתונאי משנת 96. הייתי קריין בקול ישראל ב-98, עברתי לרשת ב', ב-99 עברתי לגל"צ, בשנת 2001 עברתי לערוץ 10 וב-2008-2012 הייתי מגיש "מבט" בערוץ 1. אחר כך עברתי לוואלה שעד 2015 או 2014 הייתי העורך הראשי ומגיש הטלוויזיה שעשינו שם. "אחר כך הייתי בכנסת מטעם "הבית היהודי" משך 9 חודשים ואז לחצתי על כסא המפלט ועפתי הביתה. חזרתי לתקשורת, ב-103 יש לי תוכנית בבוקר וב-14 בערב ויש לי חשבונות פעילים ברשת החברתית".

התובעת הראשית יהודית תירוש ממשיכה בהצגת שאלות למגל.

תירוש: "מה הקשר שלך לנתניהו?"
מגל: "אין לי ממש קשר. כשהייתי בוואלה לא היה לי שום קשר לנתניהו. בעמדתי הפוליטית תמכתי בו באופן בסיסי אבל לא היה לי שום קשר".
תירוש: "ומאז ועד היום?"
מגל: "בכנסת פגשתי אותו בשיחות מסדרון חטופות ודי שטחיות ואחרי שחזרתי לתקשורת ובסך הכל עמדותיי הם פרו נתניהו אז יותר נוצר קשר שמדי פעם אני מדבר איתו שיחת רקע, פעם בכמה חודשים. אין לי איתו קשר אישי. אני ידוע כאחד מתומכיו אבל לא מעבר לזה. אין לי שום שיחות אישיות איתו. אני לא שם. זה מצטייר הרבה יותר ממה שזה באמת".

תירוש: "אתה יכול לספר לנו על הד סטארט שפתחת למימון ההגנה שלו?"

עו"ד בן צור התנגד, ינון מגל יוצא החוצה.

תירוש: "מדובר בעד שהקשר לנאשם כגון מימון המונים להגנת הנאשם בתיק הזה ודברים אחרים הוא בהחלט רלוונטי למקום שאנו נמצאים בו. כמעט כל הדברים שמגל מפרסם ואומר הוא כמעט ידיעה שיפוטית אבל אנחנו כן צריכים שהדברים יהיו לפרוטוקול. לא יתכן שכל הקהל הנכבד הזה ידע על הדברים ובית המשפט…".

השופטת פלדמן: "השאלה מה רלוונטי למשפט?"

תירוש: "העובדה שלעד יש קשר לנאשם בדרכים שונות ומיד נראה שיש לו יחס לתביעה במשפט הזה ונברר איזה יחס יש לו, הם דברים סופר רלוונטיים למשפט הזה. אנחנו חייבים להניח בפני בית משפט תשתית כדי שבית משפט ידע מי העד וכמה יש לו אכן עויינות לתביעה.

השופט בר עם: "למה להעלות כבר אפשרות של עויינות? ניתן לראות איך המשפט מתפתח".

בן צור: "אנחנו הצענו להגיש את הודאותיו של העד ואז הכל היה ניצב בפני בית המשפט הרי מה חברתי יכולה לעשות? להגיד בוא תיקח את ההודאות שלך ונציג אותם לבית המשפט? חברתי מבקשת להגיש אותו כעד עוין עוד לפני שהוא מדבר אם יש פער בין הודעה למשטרה לגרסה שנמסרת על דוכן העדים, אבל במה אנחנו כרגע דנים? עד עוין היא ביקשה להכריז אחרי ששאלה איך קוראים לך ואיפה עבדת פחות או יותר.

מגל נמצא עדיין מחוץ לדיון ובינתיים מצייץ על מה שעבר עד כה.

לאחר דין ודברים של ההגנה מול התביעה והשופטים, השופטים דחו את התנגדות ההגנה. כעת מאפשרים לתביעה לשאול שאלה על מימון המונים שאירגן מגל לנתניהו.

מגל על גיוס ההמונים: "היו דיבורים על הסדר טיעון בין נתניהו והפרקליטות ורציתי למנוע את זה, עלה הרעיון למגבית שתיתן לו רוח גבית".

תירוש: "כתבת שאתה עושה מגבית למשפט של נתניהו?"

מגל: "את מזכירה לי שזה לא משפט שלו אלא של כולנו".

תירוש: "מי זה כולנו?"

מגל: "כל הגוש האמוני".

תירוש: "אתה אומר טבח ברייטון, המתפרה, העלילו על רה"מ בשלטון".

מגל: "אני חושב שהיה טבח ברייטון, הפיד שלי בטוויטר הומוריסטי ברובו הגדול".

תירוש: "כשהיו פה יפעת בן חי שגב ודוד שרן, כתבת "אני יכול להכריז על עצמי מראש כעד עוין?" אתה עומד מאחורי הדברים שכתבת?"

מגל: "זה בין המציאות לקומדיה בה אנחנו חיים, זה כן מצייר תפיסת עולם שאני מאמין בה בגדול, אם הייתי יושב בצורה רצינית אולי הייתי מתנסח טיפה אחרת".

תירוש: "באיזו מידה נתקלת בעבודה בבקשות התערבות בתכנים שקשורים למשפחת נתניהו?"

מגל: "הייתה כל הזמן התערבות, הסתכלתי על הסמסים עם ישועה וזה עורר בי בחילה מהאביוז שעברתי על ידו – "תוריד את התמונה של שרה, אל תדבר על פואד" מקום שהתנהל בצורה לא רצינית מבחינה עיתונאית. ישועה לגבי נתניהו כל הזמן אמר לי "הגברת, הגברת", חשבתי שזו שרה אבל בעקבות המשפט אני בכלל מבין שזו הגברת אלוביץ', אבל מעולם לא דיברתי איתה, לא עם הגברת אלוביץ' ולא עם נתניהו, זה היה דבר דורסני ונוראי ולכן גם מצאתי את דרכי החוצה משם".

תירוש: "אני רוצה שנתמקד בנתניהו, מי פנה אליך?"

מגל: "אילן ישועה".

תירוש: "אילו פניות?"

מגל: "תעלה או תוריד כותרת".

תירוש: "מה לגבי ידיעות שליליות על נתניהו?"

מגל: "לא זוכר בדיוק לגבי מר נתניהו, רוב הבקשות היו די טפשיות ולא משמעותיות בנוגע לשרה ויאיר, וואלה היה מאוד עוין לנתניהו".

תירוש למגל: "אתה זוכר מה אמרת בחקירה לגבי הסיקור של נתניהו באתר? "האתר היה אובייקטיבי ולכן זה עצבן אותי שהתערבו לי בתכנים".
תירוש: "בהודעה אמרת שהאתר לא היה מלא שנאה לביבי אלא אובייקטיבי, זה שונה ממה שאמרת כאן, תתייחס לזה".

מגל: "אני מניח שהיה לי נוח להאמין בתקופה שם שאני שומר על איזו אובייקטיביות, אבל אני זוכר שפעם אחת העליתי איזו פרשנות של בן גביר, באו כל הסגנים שלי ועשו שיחת איפוס לעורך הראשי".

תירוש: "אני מבקשת לראות בדברים סתירה, לחקור את העד מגל בחקירה נגדית כדי שבית המשפט יתרשם ממלוא התמונה, לא זקוקה להכרזות כאלה ואחרות".

‏‎השופטים דחו את בקשת התביעה, בשלב זה מגל לא ייחקר נגדית.

תירוש: "סיפרת שנלחמת בהתערבויות האלה, למה נלחמת בהן? זה מיטיב עם פוליטיקאי שאתה מעריך?"

מגל: "לא אהבתי התערבויות קיצוניות בין אם זה מישהו שאני תומך בו או לא, התנגדתי להתערבות המנכ"ל בתוכן מקצועי של המערכת".

מגל מספר איך הייתה עובדת המערכת באתר וואלה. ״היתה כל הזמן התערבות בוואלה (באופן כללי). ברענון לפני כמה ימים, שמתי קלסר עב כרס והצצתי והפסקתי כי זה עורר בי בחילה וגועל לחשוב על התקופה של ישועה של התערבויות. תוריד תמונה של שרה, אל תדבר על פואד, לא מדברים על גלעד ארדן, גדעון סער התקשר להוריד אייטם על גאולה אבן״.

מגל: "הייתה פעם אחת שניר חפץ התקשר אליי, לא זוכר אם רצה שאעלה או אוריד איזה אייטם, סירבתי, התקשר לישועה ואמר לו, ישועה נתן הנחיה ועשיתי, אני לא מקבל הוראות מחפץ".

תירוש: " קיבלת הוראות מיועצי תקשורת נוספים?"

מגל: "לא:.

תירוש: "ממשק בינך לבין אלוביץ'?

מגל: "לא היה".

תירוש: :מדוע עזבת את וואלה?"

מגל: :קיבלתי הצעה מבנט בפוליטיקה ולא אהבתי את העבודה בוואלה, זה היה בלתי נסבל, ישועה שם את אודי הירש, חונקים אותך, אין אוויר".
ינון מגל על אודי הירש סיפר שבזמנו היה סגנו בוואלה והעד לפניו: ״הירש היה עושה מה שישועה אמר לו. לאודי לא היה חוט שדרה. כל מה שאילן ישועה אמר – הוא היה מבצע. סוג של אסקפה נדרסת כזו. בלי עמוד שדרה עיתונאי״.

תירוש: "עד כמה הבקשות בעניינו של מר נתניהו ובני משפחתו היו סיבה משמעותית לעזיבתך?"

מגל: "היה חלק מהאופן שבו התדרדרו היחסים עם ישועה, זה לא הדבר היחיד, אבל היה שם".

בהמשך הדיון ביקשה החוקרת תירוש פעמיים נוספות לחקור את מגל בחקירה נגדית – וסורבה 3 פעמים ע"י השופטים.

תירוש מציגה כתבה מוואלה שעסקה בקניית נרות למעון רה״מ ב-6000 שקל שבמשטרה מגל אמר שהוא התנגד להוריד אותה.
תירוש : "מוצג בפניך בחקירה במשטרה שמר ישועה ציין בפני שאול אלוביץ׳ שזה לא ילך ושהוא הוא על סף פיצוץ, מה קרה שם שסירבת ביחס לכתבה של הנרות?"

מגל: "לא זוכר, אבל אני רואה את הכתבה זה חלק מהאג'נדה של ערוצי התעמולה. הייתי עורך של אתר. 6,000 שקל על הנרות זה זניח, כתבה זניחה, הכל תודעה אנטי נתניהו, הכל מחפשים בנרות תרתי משמע. זה ברור כמו ששאלת אותי מקודם זה ברור שהיה לגיטימי לנסות לשנות ולו במעט את הצביון של האתר. אני הייתי מצד אחד מפקד של לוחמים לתת להם גיבוי ולא להפקיר אותם לאינטרסים חיצוניים ומול בעל בית שלא מבסוט שחושב שכל העיתונאים שלו חושבים באותו קו והוא לא רוצה מזה. אני מסתכל על האייטם הזה זה אייטם מגעיל".

תירוש הקריאה לו את תשובתו של מגל במשטרה: "מה שאני אומרת לך, מר מגל, שכל הנאום הזה, המעניין הזה, איך שמסקרים את מר נתניהו – לא רלוונטי לתשובה שאתה נתת במשטרה בזמן הרבה יותר קרוב לחקירה. ברור שסירבת להוריד את הידיעה שאין סיבה להוריד אותה. היום אתה מספר לנו נאום חוצב להבות על כך שהכתבה זניחה ושאתה היית בסה״כ עם החיילים שלך מאחור".

הדיון הסתיים.

השופטת פרידמן פלדמן: "מר מגל, אסור לך לדבר על העדות".

מגל: "את פוגעת לי ברייטינג של הפטריוטים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אשריקו
אשריקו
9 חודשים לפני

מגל זה איש מיוחד במינו.אדם ישר גבר גברלא להכנע לשמאל .לתמוך בביבי עד הסוף.

גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני

כדי להכריח אנשים להעיד נגד ביבי, הפרקליטות חוקקה נגד זנות והפעילה בעצמה מכוני ליווי. בין האנשים היה מנדבליט. הועסקו במכונים פושעים ופושעות שהמשטרה תפסה. בין העובדות היתה אחות שלי, חולת נפש, שהמשטרה תפסה אותה שהיא זרקה אנשים מחדרי מדרגות גבוהים.היא רוצחת סדרתית, ורצחה 5 אנשים, בבניין אחד בירושלים, שבו דירה אחת היתה שייכת לתמר ויהודה כדורי. כדי שהפשע שלהם לא יתגלה, השב"כ והפרקליטות לקחו אסיר בטחוני והם משקרים שהוא הרוצח ובית המשפט לא נותן לי להציג במשפט את הראיות. הם עושים משפט דרייפוס זה.

docdro.id /smwbqzr

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום