חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הבריאות: מקרה הדבקה נדיר בפוליו בשל אי התחסנות

הרחוב החרדי סוער בעקבות מקרה ההדבקה בפוליו שהתרחש בשכונת מאה שערים

ממשרד הבריאות נמסר אתמול בערב (א') כי ילדה בת 4 משכונת מאה שערים בירושלים נדבקה בנגיף הפוליו, מחלת שיתוק הילדים. במשרד חוששים שאין מדובר במקרה יחיד אלא מצביע על תופעה נרחבת כנראה של מקרים רבים נוספים ללא תסמינים. בצהריים צפויה להתכנס ישיבת חירום בהשתתפות דייני 'העדה החרדית'.

במשרד הבריאות ממשיכים בחקירה האפידמיולוגית, ומנחים את הקרובים שהיו במגע הדוק עם החולה על המשך הפעולות שנדרשות לעשות. בנוסף, מהמשרד נמסר כי חיידקי הפוליו נמצאו גם במי הביוב בשכונה אך ככל הנראה עבר שינוי גנטי.מחלת הפוליו היא היא מחלה של מערכת העצבים, הנגרמת על ידי נגיף הפוליו המחלה מועברת מאדם לאדם, בעיקר באמצעות מחזור הפה והצואה. הסימפטומים של המחלה לא מופיעים אצל כ-90% מהחולים בה, אולם אם הנגיף חודר למחזור הדם. החולים עשויים לסבול ממגוון רחב של סימפטומים. בכאחוז אחד מההידבקויות חודר הנגיף למערכת העצבים המרכזית וגורם לשיתוק במערכת השרירים.

צילום מתוך ויקפדיה

על פי משרד הבריאות בירושלים ישנם אזורים חרדיים בהם נמצאים מתנגדי חיסונים רבים. על פי נתוני המשרד רק 83% מהפעוטות עד גיל שנה קיבלו את כל ארבעת המנות הנדרשות של החיסון, חלקם ישלימו את החיסונים בהמשך ורק מדובר בעיכוב אך חלקם מתנגדים לחיסונים עקרונית. כעת משרד הבריאות בשיתוף ראש העיר ירושלים, משה ליאון, וקופות החולים יוצאים במבצע מיוחד ובקריאה לתושבים לחסן את ילדיהם "הבוקר אנחנו פותחים בשיתוף קופות החולים ומשרד הבריאות מוקדי חירום להתחסנות ונמצאים בקשר רציף עם מנהיגי הקהילה על מנת לחסן במהירות כמה שיותר ילדים. מי שלא התחסן, שייצא להתחסן הרגע! ילד מחוסן הוא ילד מוגן. אנשי העירייה יוצרים קשר הבוקר עם כל המשפחות שעדיין לא חיסנו את הילדים ואנחנו מבקשים מכולם לפעול במהירות על מנת לעצור את המחלה הנוראה הזו. נפתח הבוקר גם במאמצי הסברה ייעודיים לשכונות בהם יש מיעוט מתחסנים ואנחנו מצפים לשיתוף פעולה מהיר של כלל הגורמים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אולה
אולה
2 שנים לפני

ברור שיש עוד מקרים וברור שהחרדים הפרימיטיביים הם נגד חיסונים,מה כל כך ברור?.. מחפשים מגפה חדשה,עברנו את זה כבר לא מזמן והכל פייק. הקורונה לא הייתה כל כך יעילה אחרי הכל….קשה, קשה

כתבות נוספות

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום