חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראל מוצפת גויים

להמוני המהגרים מאוקראינה ורוסיה יש מעט מאוד מדינות שאליהן הם יכולים להיכנס בלי ויזה, ישראל היא אחת מהן. מי יסגור את הדלתות?

שתפו :

מיכאל לובוביקוב, הוא חבר מרכז ליכוד ופעיל עליה מברית המועצות לשעבר. בשנות השמונים הוא היה מסורב עליה עד שעלה לארץ ב1998. מאז הוא מעורב בעשיה ציבורית, בקשר עם התפוצות, הבאת יהודים וקליטה שלהם בארץ. הוא אומר כי כרגע יש גל עליה מאוקראינה ובמקביל גל עליה מרוסיה. בנוסף, ישנה תופעה שלישית של הגעת פליטים משתי המדינות האלה לארץ ישראל בלי שאנחנו מבינים את התופעה. "יש הרבה אנשים שבורחים מרוסיה, כיוון שלהגיע מרוסיה לישראל לא צריך וויזה". הוא אומר כי הם בורחים מהתהליכים שמתרחשים ברוסיה, החזרה שלה לברית המועצות, מסך הברזל שיורד, מחסור במצרכים וניתוק האינטרנט מהמדינה. רוסיה חוזרת לדבריו עשרות שנים אחורה.

 

הוא מוסיף כי אנשים בורחים לכאן ואנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו עוזרים להם. "אנשים תופסים שני מזוודות ובורחים, מגיעים בלי כלום". הוא אומר גם כי מי שבורח יכולים להיות מתנגדי השלטון ברוסיה, אנשים החוששים לחייהם וחירותם. "אני מכיר סיפורים אישיים, של אנשים שברחו וכבר השירותים החשאיים פנו למשפחה שלהם ומחפשים אותם. אנשים אלה נמצאים כאן במלונות, אצל חברים, לחלקם יש אזרחות ישראלית כי הם עלו לכאן בשלבים שונים מתוקף חוק השבות. ויש גם אנשים שאין להם קשר לעם היהודי כי זה הכרטיס טיסה שהם יכלו לקנות. לאירופה הם לא יכולים להגיע כי הם צריכים וויזה מיוחדת".

"יש מעט מאוד מדינות שאזרחי רוסיה יכולים להיכנס אליהן ללא וויזה, ישראל, קפריסין, טורקיה ומצרים פחות או יותר. הם באים לכאן למרות שהם יודעים שלא בדיוק זול לחיות כאן. ומתוך זה אנחנו צריכים לזקק את תופעת העלייה". הוא אומר כי התיירים האלה באים לתקופה עד שהם מבינים מה קורה ורובם ימשיכו הלאה. אבל ישנה תופעה של עליה שמגיעה בלי שאנחנו ערוכים לכך. ומבלי שאנחנו לא יודעים איפה אנחנו קולטים אותם פיזית וחומרית. מבחינת מקום שיכון, מקומות עבודה, בתי ספר, לימודים. הוא מדגיש כי "בעיקר אין לנו מושג איך תהיה הקליטה הציונית הערכית הלאומית כאן בארץ ישראל כי המערך הזה מזמן לא מתפקד כמו שצריך".

לגבי המגזר הרוסי במדינה הוא אומר כי ישנם אנשים שמזוהים עם רוסיה או אוקראינה. "יש מעין גטו רוסי תרבותי. במידה רבה בזכות מפלגת ישראל ביתנו שמשמרת את הגטו הזה ככוח אלקטורלי שלה". בעקבות המסות הגדולות שהעלייה מברית המועצות הביאה איתה, נוצר אקווריום תרבותי שחלק מהאנשים עדיין נמצאים בו. לובוביקוב מוסיף כי תהליך הקליטה נכשל. לא משנה מהיכן הגיעו העולים תהליך הקליטה שלהם נכשל. "בגלל שמערך הקליטה הופקד על ישראל ביתנו ואף אחד לא פיקח על זה ולא בדק את התוצאות. יש פה הרבה אנשים שהם מנותקי קשר. הם מגדירים עצמם כישראלים יחד עם ארץ מוצאם, אך בעקבות זה שהם לא רכשו ידע ולא מכירים דברים בסיסיים שישראלי ממוצע מקבל מגיל 0 הם מרגישים כמו תיירים. הם רואים טלוויזיה רוסית, קוראים עיתונים ברוסית ומחוברים יותר לתרבות הזאת".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%98%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%94%d7%92%d7%a2%d7%aa%d7%9d-%d7%9c%d7%a4%d7%94/

הוא אומר כי כרגע האזרחים הרוסים והאוקראיניים מגיעים ללא הערכת מצב, ללא החלטה האם הם תיירים ויעזבו כשאשרת התייר תיגמר או כמצב פליט, "אף אחד לא מדבר על זה, יש כאן אינטרס של חוגים מסוימים להכניס לכאן כמה שיותר לא יהודים. כי זה משרת את המטרה של הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. כל העליהום שעשו על השרה איילת שקד לפתוח את הדלתות זה אותם גורמים שרואים במדינה את מדינת כל אזרחיה ולא מקבלים את חוק הלאום. הם מנסים בכוח להילחם בהשפעה של החוק הזה".

בנוסף, הוא מרחיב כי תוך כדי דיון בסוגיית המהגרים מאוקראינה, התברר ששוהים במדינת ישראל כ20 אלף שוהים בלתי חוקיים אזרחי אוקראינה שנמצאים כאן עוד לפני המלחמה. בעיניו לא צריך לתת להם הטבות מופלגות כמו ההצעות שארגוני השמאל הרדיקליים מנסים להעניק לפליטים.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אולה
אולה
2 שנים לפני

לא יאומן, ליברמן ושוב ליברמן, חבלן מקצועי שהצליח בשיטות הישנות להגיע הכי רחוק.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום