חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגיית החמץ בבסיסי צה"ל: חברי הכנסת מרסנים את בג"ץ

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) עובד על הצעת חוק שמטרתה להמשיך ולשמור על הזהות היהודית בבסיסי צה''ל

תגיות

שתפו :

בעקבות ההחלטה המסתמנת של בג"ץ, לאפשר להכניס באופן תקדימי חמץ לבסיסי צה"ל, גיבש חבר הכנסת שלמה קרעי את החתימות של 45 חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה, המעוניינים לעגן בחוק את פקודת המטכ"ל הנוכחית שאוסרת הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל בפסח.

על פי הדיווח של מורן אזולאי באתר yent, בנוסף לחברי כנסת רבים מהאופוזיציה שהצטרפו ליוזמת החקיקה של קרעי, הצטרפו גם חברי כנסת מהקואליציה. בין חברי הכנסת שתומכים בחוק: שרן השכל, מיכאל ביטון, ניר אורבך, עידית סילמן, נירה שפק ומירב בן ארי. הצעת החוק הובאה בשיתוף הרב אביעד גדות וארגון "תורת לחימה".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%a3-%d7%91%d7%9e%d7%99%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%a4-%d7%99%d7%a6%d7%97%d7%a7-%d7%91%d7%9f-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%97%d7%95/

בשבוע שעבר, התקיים דיון בבג"ץ סביב עתירה שהוגשה בנוגע להכנסת חמץ לבסיסי צה"ל. בית המשפט הורה לנציגי צה"ל לנמק ולהסביר תוך 60 יום, למה לא ניתן יהיה להכניס חמץ בבסיסי צה"ל, במקומות המיועדים לכך.  הערכות מדברות על כך שבדומה לקו הליברלי שבג"ץ מוביל, הוא יתיר הכנסה של חמץ בפסח לבסיסי צה"ל. הדיון שהתקיים בבג"ץ, מגיע לאחר החלטה דומה ותקדימית של בג"צ לפי למעלה משנה, שחייבה את בתי החולים להכניס חמץ בפסח.

אתמול (ג), יזם חבר הכנסת אבי מעוז (הציונות הדתית) מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עליו חתמו עשרות חברי כנסת.  במכתב, דרשו חברי הכנסת מהנשיאה שלא לפגוע בזהות היהודית של מדינת ישראל ולא להתכחש לערכיו של העם היהודי. המכתב התבסס על דברים שמסרו אלופים שונים בצה"ל, שאינם מגדירים עצמם דתיים, ומתנגדים נחרצות להכנסת חמץ לבסיסים בצה"ל.

האלוף (במיל') עוזי דיין, לשעבר סגן הרמטכ"ל וראש המל"ל מצוטט במכתב בדברים שאמר לערוץ Tov: "זה מהלך נגד השורשים של השורשים שלנו. עם ישראל חזר לארץ ישראל בשביל לשמור על הבסיס שלנו: צבא יהודי וצבא ישראלי." האלוף (במיל') גרשון הכהן, תוקף גם הוא את העתירה מצוטט אף הוא מראיון בערוץ Tov לכתבנו אלעזר שטרום: "זה בג"ץ שעולה לדיון בגלל תביעה של קבוצת אנשים שמקדמת אינטרסים של קבוצת מיעוט". במכתב אף ציטטו מדברי האלוף (מיל') יצחק בן-ישראל, אף הם נאמרו במהלך ראיון לערוץ Tov, במסגרת הסיקור שלנו את בג"ץ החמץ.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום