חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אברהם סנדק על ההרס בגבעות בבנימין: "הרסו את הזכר האחרון שנותר לנו מאהוביה"

הרס הבתים מתרחש בגבעות הסובבות לכוכב השחר באמצעות שוטרי יס"מ ומג"ב; עד עתה 5 עצורים

שתפו :

אברהם סנדק מתייפח בבכי במקום ההרס. צילום: מועצה אזורית בנימין

אלימות משטרתית בפינוי

הבוקר המשטרה הרסה מגורי יהודים בגבעות שמסביב לכוכב השחר. מארגון חוננו נמסר כי עד כה נהרסו בגבעות "אעירה שחר" ו"מעוז אסתר" 20 מבנים, ביניהם שני בתי כנסת. לשמונה משפחות נהרס הבית ו20 ילדים גורשו מביתם. מהגבעות מגיעים דיווחים על אלימות משטרתית קשה, שוטרים ללא תגים והרס ריהוט וציוד אישי. הפינוי ממשיך בשעה זו, אך עד עתה דווח למוקד המשפטי של הארגון על 5 עצורים. ישנם תושבים המתבצרים במספר מבנים בהם הם כבולים למתקני ברזל במטרה להקשות על הפינוי. מדיווח המתיישבים עולה כי המשטרה אוסרת על כניסת תושבים לבתים כדי לוודא שהפינוי לא נעשה באלימות. מדיווחים בשטח נמסר כי שלושה נערים נפצעו במקום מאלימות השוטרים.

שלהבת גולדשטיין, ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל, המתגוררת בגבעת מעוז אסתר מסרה לTOV כי התחושות הבוקר מאוד קשות, "זה דבר מאוד עצוב, זה לקום בבוקר וזה מה שמדינת ישראל עושה, זה מה שהכוחות שלה עושים". היא מוסיפה ואומרת על הפינוי "מדינת ישראל במקום לתמוך בחלוצים ולתמוך בהתיישבות, ולהמשיך באמת את הדרך של מי שה

אחד המתיישבים שאזק את עצמו לבית בניסיון לשחררו בידי הצבא צילום: מועצה אזורית מטה בנימין

קים כאן את המדינה בכל המרחבים בכל ההתיישבות לבנות. ובמקום זה המדינה מחליטה להרוס ולא לאפשר את הבנייה היהודית על המרחבים. לא לעזור לעם ישראל להגיע לארץ ישראל שהיא באמת הקרקע והבסיס של עם ישראל".

היא אומרת שהקושי הגדול עולה מול הבניה הערבית שאותה לא אוכפים "במיוחד כשאנחנו רואים את ההשתלטות הערבית שקורית כאן בכל המרחבים בצורה לא הגיונית ומזעזעת מאוד. והמדינה כנגדם מתנהגת באוזלת יד ולא הורסת ולא מפנה. מתעלמת לגמרי מזה שהשטחים הולכים, ויום יום נתפסים מאות ואלפי דונמים. כל זה בתקציבים של האיחוד האירופי בצורה מאוד מתוכננת. וכנגד זה בהתיישבות ביהודית הם מתעללים. לא שיש כאן השוואה. אבל לא רק שהם מפריעים להתיישבות, זה גם לא משהו שבא על בסיס חוקתי אלא משהו שבא על בסיס אפליה דווקא נגד ההתיישבות היהודית".

אך היא אומרת כי הם לא מתייאשים, והם ימשיכו לבנות, יתחילו מחדש ויהיה בסדר. היא אומרת בחיוך מהול בעצב "כבר הייתה הזמנה של חומרי בניה".

אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, אמר בתגובה לפינוי "פה מאחורי הורסים עכשיו את גבעת מעוז אסתר, איפה שגר אהוביה. לפני דקות אחדות הרסו את הזכר האחרון שיש לנו מאהוביה. בנט, זה קורה במשמרת שלך. לא מספיק שלא מוציאים את האמת לאור, לא מספיק שתחת המשמרת שלך יש פה משטרה שחשודה בדבר איום ונורא ולא מוציאים את האמת לאור, עכשיו גם את הזכר האחרון שנשאר למשפחה השכולה, המיטה של הבן, גם את זה באים

פינוי אלים של אחת מהנערות בגבעה צילום: מועצה אזורית בנימין

והורסים? איפה הלב?" שאל סנדק.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לאירועים ואמר: "תשעה חודשים של ממשלת חורבן. פיגוע רודף פיגוע, הריסה רודפת הריסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אפס אכיפה מול הערבים בכל רחבי הארץ, הקפאת בניה בהתיישבות מול קידום תכנון לערבים ביהודה ושומרון, התעמרות במתיישבי חומש וההתיישבות הצעירה, וכעת גם הרס לשם הרס. ממשלת בנט שקד ועבאס עובדת נגד אזרחי ישראל ונגד הציונות. הריסת ההתיישבות הבוקר בחבל בנימין היא עוד אות קלון על ממשלה ביזיונית שעסוקה ביחסי ציבור ובלרצות את התנועה האסלאמית. למדיניות ההרס הגזענית נגד יהודים בלבד – קוראים מדיניות אוטו אנטישמית".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום