חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אם ירחיבו את שעות הפעילות בהר הבית, נראה את עם ישראל מגיע בהמוניו

לכבוד חג הפסח יו"ר תנועת "בידינו - למען הר הבית" מדבר על המחסום התודעתי והפיזי בעלייתם של ההמונים להר

תגיות

שתפו :

הבוקר (ב') מתרחשת בכותל ברכת כוהנים ומגיעים אליה מאות אלפי יהודים מכל רחבי העולם ואילו להר הבית הולכים לעלות מאות בודדות של אנשים. תום ניסני, יו"ר תנועת "בידינו- למען הר הבית" אומר כי הוא מרגיש פספוס שרק מעטים מגיעים להר, אך מקווה שיגיעו במהלך חול המועד אלפי אנשים. בנוסף, הוא אומר כי כל שנה כשהוא רואה את ההמונים נדחסים בכותל הוא מרגיש תחושת החמצה. הרי ברחבת הר הבית יש מקום רב להכיל את כולם. במיוחד שברכת כוהנים צריכה להתקיים בהר עצמו.

ניסני אומר כי מה שמגביל את העולים מלהגיע בהמוניהם הם שעות העלייה הבודדות. "מה שמגביל את המספרים זה לא כי עם ישראל לא רוצה להגיע" לדבריו. אך לא רק ההגבלות והקשיים בדרך מונעים את העלייה הגדולה להר. ניסני אומר כי יש מחסום תודעתי. הציבור המסורתי לא מגיע להר ומגיע לכותל כיוון שכיום ילד בישראל מכל המגזרים לא לומד שום דבר על הר הבית במערכת החינוך. אך ניסני מדגיש שיש המונים שרוצים לעלות להר, אבל לא מסוגלים כי יש רק שלוש-ארבע שעות המותרות לעליית יהודים בבוקר. עבור משפחות גדולות עם ילדים האלטרנטיבה של הכותל, נוחה יותר ואפשרית להגעה.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%92%d7%99%d7%a2-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%9f-%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%a9%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%90%d7%aa%d7%a8-%d7%a4%d7%a8%d7%98%d7%99/

הוא אומר כי אם היו מנגישים ומרחיבים את שעות הפעילות זה היה גורם לעם ישראל להגיע בהמוניו.  "בסוף אדם שעולה להר הבית עושה את החישובים מבחינת הזמן והטרחה. שוטרים שבודקים לך את התיק אם העלית סידור או שאתה יודע שלמעלה אם תעשה משהו לא במקום, יכולים לעכב אותך. זה לא משהו שכל אזרח רוצה".

הוא מוסיף כי לשמחתו בכל זאת יש הרבה יהודים שמוסרים את הנפש ומאמינים בחשיבות הלחימה על ההר וממשיכים לעלות. "בכל הדורות נאבקו יהודים על הזכויות שלהם בארץ הזאת. אבל בסוף זה מונע מהרבה עולים לעלות" לדבריו.

ניסני הוא היהודי הראשון שהתחתן בהר הבית מזה 2000 שנה, והוא מרגיש קשר אישי למקום. הוא מספר כי בחג פסח לפני עשר שנים הוא היה חוגג את החג בבית עם המשפחה. אבל היום בעיניו חג הפסח זה עליה לרגל, עליה להר הבית ובעל משמעות מיוחדת. "אני רואה את הכל בפרספקטיבה אחרת, הר הבית והרגלים קיבלו משמעות אחרת. והחתונה והקידושין בהר הבית היו סמלי בעיניהם, ובעל משמעות לאומית לחזק את עם ישראל ומשמעות אישית".

הוא אומר כי בנו בן השלוש עלה להר הבית חמש פעמים וזה נמצא בראש מעיניו. בנו שואל אותו "מתי עולים להר הבית? מתי בונים את בית המקדש?". לדבריו "זה הפך להיות עניין אישי, לאומי והכל ביחד".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אילנה
אילנה
2 שנים לפני

לפי ההלכה אסור עדיין לעלות להר הבית. בקרוב ירד בית מקדש מוכן משמים כמו שכתוב בזוהר הקדוש ושונאי ישראל לא ישארו בסביבה יותר

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום