חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכיר הפרקליטות מגלה את כל הסודות על תיקי נתניהו

המשנה לפרקליט המדינה לשעבר: "אני חושב שמנדלבליט היה מלא בהערכה ויראת כבוד ל'ממלכה' ול'מלך'"

שתפו :

 

פרשת גל הירש חשפה התנהלות בעייתית, וזאת בלשון המעטה, של הפרקליטות בנוגע להתערבות בקבלת החלטות קריטיות בהנהגת המדינה. הירש כזכור היה אמור להתמנות למפכ"ל המשטרה, אך הפרקליטות סיכלה את מינויו במה שנראה לכאורה כניסיון סיכול פוליטי לחלוטין. אירוע זה העמיד באור חדש את משפט נתניהו, אשר גם הוא נתפס בעיני רבים כמשפט פוליטי ולא ענייני.

עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה מגלה מה המצב של בנימין נתניהו אחרי עדותו של מומו פילבר: "משפט פלילי מהסוג הזה הוא פסיפס של חלקים קטנים. עדות פילבר הוסיפה המון חלקים למשפט הזה. הוא חזר ואמר כמה פעמים: 'כל מה שאמרתי זה אמת' ". שפר ממשיך ואומר: "פילבר תואר ע"י מבקר המדינה כרגולטור שבוי. כלומר, המעשים של משרד התקשורת כלפי בזק וכלפי שאול אלוביץ', היו פסולים בעיניי מבקר המדינה יותר מזה. השאלה הייתה האם נתניהו חלק מזה. שפר מספר שפילבר אמר כי:" מספיק היה שהוא רק ירמוז לי מה הוא רוצה, ואני שליח נאמן שלו רץ ומבצע". שפר טוען: "בעיניי זו השקפה מאוד בעייתית למנכ"ל משרד משפטי, שאיננו עבד נרצע המשרת את אדונו השר, אלא צריך לשקול גם את אינטרס הציבור ולהתייעץ עם הדרג המקצועי של המשרד. עצם ההשקפה הזו של פילבר מאוד בעייתית".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%a7%d7%95-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9/

לגבי הטענות של הרדיפה נגד ביבי, משיב שפר: "לא רק שהכל שטויות אלא שהמצב הפוך. אם בכלל נעשו לו הנחות בגלל מעמדו כראש ממשלה, בגלל שהיה ראש ממשלה טוב, מנהיג, נערץ ומוערך על הרבה אנשים. אם בכלל נעשו לו הנחות 'סלב' ואני יכול לפרט אותן. אבל ההוכחה שהוא לא נרדף היא- שלא נפתחה חקירה האם בנימין נתניהו קיבל שוחד בתיק 4000. לא כך זה התנהל". לדברי שפר: "החלה חקירה נגד חברת בזק ע"י הרשות לניירות ערך, ואז הגיע אילן ישועה שקיבל הוראה מאלוביץ' להשמיד את הטלפון שבידיו, אבל הוא הגיע עם הטלפון. כדי להציל את עורו מסר את הטלפון לחוקר הרשות לניירות ערך. בטלפון הם ראו תכתובת עם אלוביץ' שאין דרך אחרת לפרש אותה מאשר מתן שוחד. כמעט בוודאות אלוביץ' יואשם במתן שוחד משום שאם הוא כותב בהודעות אתה חייב להוריד לי את הכתבה הזאת אחרת שרה תתרגז וביבי לא יחתום, זו סיטואציה של שוחד. החקירה של השוחד ושל נתניהו נכפתה על המשטרה ועל הפרקליטות, אז להגיד שהייתה פה רדיפה זה ההפך הגמור". שפר מפרט על הנחות ה'סלב': "אם היה מדובר בנחקר רגיל, היו לוקחים גם את הטלפון של שרה נתניהו וחוקרים אותה, את בעלה ואת אלוביץ' במקביל ולא כפי שעשו. החקירה הייתה חקירת סלב". לגבי ההנחות, ממשיך שפר: "אני לא חושב שאביחי מנדלבליט שהוביל את החקירה עשה את זה מתוך שחיתות, אלא היה מלא בהערכה ויראת כבוד ל'ממלכה' ול'מלך'".

כששפר נשאל האם לדעתו ביבי הוא ראש ממשלה ראוי וטוב השיב: "כמי שעבד צמוד אליו התפעלתי מהישגיו המצוינים למען המדינה. כולם מכבדים אותו. השאלה היא האם יש ראיות לשחיתות".

על הטענות החריפות שהועלו נגד מנדלבליט, שמימין רודף את ביבי ומשמאל עשה לו הנחות, ענה: "אם משני הצדדים אומרים שאתה לא בסדר כנראה שאתה כן. אני חושב שמנדלבליט הוא משפטן מוכשר ואין לי דבר אלא לשבח אותו. אולם, אני חושב שהוא קצת הססן וקצת נוטה לבית הילל". בנוסף, אמר שפר: "אני חושב שהוא היה קרוב מידי לנתניהו".

על תקנת השבים אומר שפר כי: " השאלה האם צריך לסלוח לאדם או איזה עונש צריך להטיל עליו, היא שאלה במישור אחד. השאלה השנייה והחשובה היא, האינטרס הציבורי. אם הוגש נגד אדם כתב אישום, כבר נמנע ממנו משרה ציבורית".

בסיום דבריו אומר שפר: "המילה האחרונה צריכה להיות של בית המשפט. אני ארכין ראש בפני כל  החלטה של בית המשפט המחוזי בירושלים". שפר קורא: "אני מציע לתת אמון במערכת המשפט שלנו, יש לנו פרקליטות ומערכת משפט מפוארת בהשוואה לכל הדמוקרטיות בעולם. היא לא חפה מטעויות ושגיאות אבל היא בין המערכות הטובות שיש. אחת האינדיקציות היא שגם שועי ארץ, פוליטיקאים, בעלי שררה ובעלי ממון נשפטים כאחד האדם בשיווין מלא. יש תוצאות לדבר הזה, צריך לבקר את המערכת ואל לנו לזרוק אותה", מסכם שפר.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גאיה
גאיה
2 שנים לפני

בושה שאדם בתפקידמשנה לפרקליט מתבטא בכזאת פשרנות.
ללא ביצים. די, נמאס מאנשים הלא החלטיים האלה בעמדות מפתח במדינה .
מנדלבליט היה כשלון מתרפס.
את ביבי ראינו גם אנחנו , לא רק המשנה לפרקליטת.
לולא אנשים הרופסים האלה יכלנו להעיף את ביבי הרבה זמן קודם ממשעשינו.

ששוניקו
ששוניקו
1 שנה לפני

נו באמת. מה אתם מצפים שהוא ייצא נגד הריקבון והשחיתות של הפרקליטות? עיין ערך פרשת רות דוד ושוקי משעול (ניתן למצוא ביוטיוב)…

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום