חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעוצמה יהודית והציונות הדתית מסבירים למה לא ביקשו לפסול את המפלגות הערביות

חבר עוצמה יהודית והציונות הדתית הודיעו כי "להימנע מהשתתפות בהצגה חסרת תוחלת" ולפנות לבג"ץ

תגיות

שתפו :

שהידים
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראשי המפלגות של המחנה הלאומי הודיעו בשבוע שעבר שלא יוגשו על ידם בקשות פסילה על מועמדים או על רשימות. בהודעה מטעם מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית נכתב: "סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת בצורתו הנוכחית, ובמיוחד לאור האיפה והאיפה הננקטת בשימוש בו בידי בית המשפט העליון, כמו גם הליך הפסילה הקבוע בחוק ובכללים של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, הפך לתיאטרון אבסורד, בו חברי ועדת הבחירות המשמשים כ"כנסת קטנה", הופכים להיות כותבי הטיוטות עבור שופטי העליון העושים בהליך ובתוצאותיו, כרצונם.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%aa%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%aa%d7%9f-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

את שיא האבסורד זכינו לראות כאשר עזמי בשארה, חנין זועבי ואחרים שהשתתפו בעצמם בפעילות עויינת כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, לא נפסלו על ידי בית המשפט העליון גם אל מול הוכחות ברורות, חותכות וחד משמעיות. הם השתמשו בחסינותם הפרלמנטרית לצורך הפגיעה בבטחון מדינת ישראל, אך בית המשפט העליון כשל מלזהות זאת ולמנוע זאת, כפי שציווה עליו החוק.

לכן החלטנו, יחד עם שאר מפלגות המחנה הלאומי להימנע מהשתתפות בהצגה חסרת התוחלת. לא יוגשו על ידי המפלגות בקשות פסילה על מועמדים או על רשימות. הדבר לא נובע מחוסר ראיות המבססות את בקשות הפסילה. גם באירועי שומר החומות, גם בשנה וחצי שחלפו מאז, וגם בפעילות בכנסת, הצטברו עוד ועוד ראיות לכך שמפלגות רע"מ, בל"ד, חד"ש-תע"ל וחברי הכנסת שלהם חותרים תחת עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

אנחנו מכבדים מאוד ומעריכים את ארגוני החברה האזרחית שאספו חומרים והגישו בקשות לפסילת רשימות של תומכי טרור, אך כנציגי הציבור כולו, איננו רשאים למחול על כבודה של הכנסת ועל כבודו של חוק היסוד. מיד לאחר הבחירות, ואחרי הקמת ממשלת ימין בעזרת ה', נפעל לתיקון ולשינוי מנגנון הפסילה של סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת. בצורתו הנוכחית, אין בו כל טעם. ולכן, כאמור, לא נגיש בקשות לפסילת מועמדים או רשימות."

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום