חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מועצת השורא החליטה: רע"מ תישאר בקואליציה

על רקע המתיחות הביטחונית והמהומות בהר הבית, התכנסה המועצה להחליט על המשך השתתפותה של רע"מ בקואליציה; כרגע, אין שינוי.

שתפו :

מועצת השורא

מועצת חכמי הדת של התנועה האסלאמית, שלה השפעה רבה על מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, התכנסה הערב בזום. המועצה התכנסה לדיון ב"השלכות המשך ההתקפות על מסגד אל-אקצא". בעקבות ההתפרעויות של הערבים בהר הבית, גורמים רבים מסיעת רע"מ תומכים בפרישתה מהקואליציה מה שיוביל להפלת הממשלה.

יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס שיכנע את הנהגת המועצה שלא לקבל החלטות דרמטיות כרגע. ההכרעה שקיבלה המועצה: הקפאה זמנית של החברות בקואליציה – עד להודעה חדשה. בתוך המפלגה יש מחלוקת ביחס אל הקואליציה. את הקו הפשרני יחסית במפלגה, מוביל יו"ר המפלגה עבאס שדוחף להשאיר את רע"מ בקואליציה. מהצד השני, ח"כ מאזן גנאים וח"כ וליד טאהא מובילים את הקו היותר רדיקלי ומעוניינים לפרוש מהקואליציה. מכל מקום, הסיטואציה הנוכחית לא מוסיפה שקט לחברי הכנסת מימינה שגם ככה נמצאים תחת לחצים כבדים כדי שיפרשו מהקואליציה. חברי הכנסת מימינה יודעים שאין שום ניסיונות מצד השלטונות במדינה להשתלט על מסגד אל-אקצא והר הבית ולהשליט שם סדר. בנוסף, הם יודעים כי כל הרעש סביב הר הבית מקורו בהסתה קשה מצד חמאס וגורמים רדיקלים נוספים.

האוטובוס עליו זרקו ערבים הבוקר אבנים בבירה

איברהים צרצור, יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית לשעבר וח"כ לשעבר מטעם מפלגת רע"מ, כתב בטוויטר שלו כך על האירועים האחרונים: "ירושלים ומסגד אל-אקצא הם קו אדום… הפגיעה של ממשלת ישראל בקדושת המסגד מחייבת פעולה לשלוח אותה לגיהנום הפוליטי… נכון שלא נוכל לשחרר את ירושלים מהכיבוש, אבל – עקרונית – ירושלים ומסגד אל-אקצא חשובים לנו יותר מכל מיליארדי ישראל ותקציביה!".

לאחר מספר דקות הוא הוסיף ואמר "אם ראש הממשלה בנט חושב שהוא יכול (להשתמש) ברשימה הערבית המאוחדת כדי ליישם את האג'נדה הפוליטית הימנית שלו הפוגעת בכל מה שהוא ערבי ופלסטיני, ונגד המקומות הקדושים שלנו שלנו, במיוחד מסגד אל-אקצא, אז הוא טועה. רע"מ לא תהווה כלי לממשלה להעביר את תוכניותיה בתמורה לתקציבים, ככל שיהיו".

הבוקר הותקפו יהודים בדרכם לכותל בידי ערבים שזרקו לעבר האוטובוס בו נסעו אבנים. מחר (ב') מתוכננת להתקיים בכותל ברכת הכוהנים המפורסמת. ‏מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר לקראת האירוע מחר כי "המשטרה חזקה, אין מצב שנגיד לאנשים לא להגיע לכותל. האירועים בהר הבית בשישי היו מהמשמעותיים ביותר ב-30 השנים האחרונות. במהלך המהומות, לוואקף לא הייתה היכולת להתמודד עם המצב, הם ניסו ולא הצליחו – אז נכנסנו. אין כרגע התרעה קונקרטית לפיגוע בבירה – אך צריך לזכור שהיו אירועים גם בהיעדר מודיעין".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום