חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבית הלבן הודיע: נשיא ארה"ב ביידן יבקר בישראל ב-13 ליולי

הנשיא האמריקאי יבקר גם בסעודיה וברשות הפלסטינית במסגרת מסעו לאזור שיימשך שלושה ימים, ייפגש עם מנהיגי האזור וידון עמם בשיתוף פעולה אזורי בסוגיה האיראנית

שתפו :

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יבקר בישראל, ברשות הפלסטינית ובסעודיה בין 13 ל-16 ביולי. בכיר בממשל אמר היום (שלישי) כי ביקורו הראשון באזור של הנשיא יתמקד בחיזוק הקשרים בין ישראל למדינות ערב. הוא הוסיף כי לאחר הביקור בישראל, ביידן צפוי לצאת לסעודיה — שם ייפגש עם  מנהיגי כווית, עומאן, איחוד האמירויות, בחריין, קטאר, ירדן, מצרים ועיראק. במהלך הביקור בישראל, הנשיא וראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט יקיימו פסגה וירטואלית עם מנהיגי הודו ואיחוד האמירויות.

לפי התוכנית המקורית ביידן היה אמור להגיע לישראל השבוע, אך בשל אילוצי לוחות זמנים הביקור נדחה. ההודעה על המועד החדש התעכבה ימים ארוכים כיוון שהבית הלבן המתין לקבלת מועד סופי לפסגה בסעודיה. בירושלים נשמו לרווחה עם פרסום ההודעה הרשמית של הבית הלבן על הביקור, כיוון שזו מבטיחה שיתקיים למרות חוסר הוודאות הפוליטי בישראל והחשש שהממשלה תיפול עד הגעת הנשיא. ביידן צפוי לנחות ביום רביעי ה-13 ביולי בשעות הערב, וצפוי לשהות בישראל כ-40 שעות. לאחר טקס קבלת פנים חגיגית בשדה התעופה הוא צפוי להמשיך לארוחת ערב עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%91%d7%99%d7%99%d7%93%d7%9f-%d7%91%d7%99%d7%95%d7%a9-%d7%9e%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%aa-10-%d7%a0%d7%a7%d7%95/

במהלך הביקור בישראל צפויים הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט לקיים פסגה וירטואלית עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן-זאיד. בפסגה ידונו ארבעת המנהיגים במשבר ביטחון המזון שנוצר ברחבי העולם על רקע המלחמה באוקראינה ובהגברת שיתוף פעולה בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות, אמר הבכיר בממשל האמריקני. בנוסף, ביידן יבקר באתר בו ישראל עושה שימוש במערכות הגנה מטילים כמו כיפת ברזל וידון בפיתוח מערכות לייזר להגנה מטילים וכלי טיס בלתי מאוישים. בעת ביקורו, צפוי הנשיא ביידן להיפגש עם המשלחת האמריקנית שתגיע לתחרויות המכביה שיתקיימו בישראל לראשונה מאז 2017.

הבכיר האמריקני מדגיש כי במזרח התיכון מתרחש שינוי שפותח הזדמנויות ייחודיות לשיתופי פעולה. הוא אמר שביידן ידון על יוזמות לשיתופי פעולה ביטחוניים בים האדום במסגרת פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית כגון הקמת צוותי משימה ימיים משותפים, אבל גם בתחומי הכלכלה, התשתיות והאקלים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום