חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיע הזמן להבין שהר הבית הוא לא אתר פרטי לדתיים

מנכ"ל תנועת "בידינו - למען הר הבית" סובר כי הכיסופים לבית המקדש נמצאים כמעט בכל יהודי

תגיות

שתפו :

 

לתום ניסני, מנכ"ל עמותת "בידנו – למען הר הבית", יש סיפור אהבה עם הר הבית. הסיפור שלו מתחיל לפני שבע שנים. כמו כל סיפור אהבה מוצלח, הפעם הראשונה קבעה את הכל. "בפעם הראשונה שעליתי להר הבית זה היה מתוך חוסר הידיעה מוחלט מה קורה שם. ראיתי את המצב הקשה, ורק בדיעבד הבנתי שזה מקום בעל חשיבות מטורפת לעם היהודי". מאז הוא התחיל לפעול בנושא, והפעילות נמשכת ביתר שאת עד היום.

ניסני אומר כי מטרת הקמת בית המקדש השלישי לא שייכת רק למגזר הדתי; לדעתו, אנחנו חולקים יחד את אותה מטרה. הוא מביא דוגמא מעניינת, "אחד מהמדריכים שלי סיפר שכאשר הוא הדריך את מכינת תבור, מכינה חילונית, הוא דיבר איתם על הר הבית ובית המקדש, ובשלב מסוים הם אמרו לו 'נו אז למה לא בונים? למה לא מתחילים לבנות? למה מחכים?' זאת נקודה למחשבה. לא רק מי שדתי וחובש כיפה או כיסוי ראש יש לו כיסופים לדבר המפואר הזה, שהוא פסגת השאיפות של העם היהודי. זה קיים, אני מאמין, ברוב היהודים, ורק צריך להתגייס למטרה הזאת".

כדי להתגייס למטרה הזאת הוא מציע קודם כל להתחבר ולהיזכר במשמעות המקום. הוא אומר שבחברה הישראלית, בכל המגזרים, יש בורות וחוסר מודעות להר, והבורות הזאת מכוונת מטעם המדינה. אנשים לא יודעים על הר הבית, מה קיים שם היום, האם יש בכלל אפשרות להגיע לשם, כיצד מגיעים ומה חשיבות ההגעה למקום. "החוסר מודעות הוא קריטי ופוגע בנו מאוד. להפסיק אותו – זאת ההתחלה".

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%a0%d7%98%d7%96%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%99/

הוא מדגיש שאחרי שנעבור את המשוכה של החינוך – נוכל להגיע לפרקטיקה ולעשייה. "הצעדים הראשונים הם שיהודים יוכלו לעלות בחופשיות להר ולהתייחד ולהתפלל לקב"ה. צעדי ההמשך יהיו ריבונות מלאה במקום" ואז ניסני מפתיע ואומר: "ובסוף גם בית מקדש, בעיניי זאת לא מילה גסה".

לגבי מיקום המסגד, אומר ניסני שהמוח היהודי כבר יפתור את הבעיה, ובסוף זה דבר קטן בעיניו. "מסגד אל אקצה נמצא מחוץ לשטח הר הבית המקודש ליהדות. וכיפת הסלע הוא מבנה מפואר אך לא מסגד. הדברים האלה פתירים. יש היום פתרונות טכנולוגיים ולא טכנולוגיים, הרחבה ואלף ואחד דברים. זאת לא תהיה הבעיה שלנו".

הבעיה בעיניו תהיה התפיסה של הרשויות. הוא חושב שהעם, למרות כל שטיפות המוח והתעמולה מצד התקשורת הממסדית, עדיין תומך בעליה להר הבית ובבניין המקדש; ובמיוחד, תומך בריבונות ישראלית בהר. לדבריו, "המכשול העיקרי כיום זה הרשויות, הממסד, התקשורת והאליטה שעוצרת אותנו מלהגיע למקום הזה. הם מספרים לנו שזה מסוכן וגורם להתססה והערבים והמוסלמים יקומו עלינו. 'מיליארד מוסלמים יקומו עלינו לכלותינו'". לדעתו, ברגע שיסירו את המחסומים התודעתיים האלה ויגידו שהר הבית זה המקום הכי קדוש ליהודים, ואנחנו צריכים לעלות ולפקוד אותו, משם זה כבר יזרום יותר מהר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום