חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזלזול ברבנות הצבאית נובע ממקום אחד – הרבנות הצבאית

ביום שהרבנות הצבאית תחזור לכבד את עצמה - היא גם תזכה מצה"ל לכבוד הראוי לה

שתפו :

בכירי הרבנות הצבאית
בכירי הרבנות הצבאית. צילום: דו"צ.

השורה הראשונה תחת הערך "תפקידי הרבנות הצבאית" בוויקיפדיה היא: "חיזוק רוח הלחימה, המוטיבציה לשירות בצה"ל, הערכים בקרב מפקדי וחיילי צה"ל מתוך היהדות".

בימי הרב גורן הגיעה מחלקת נח"ל דתי להתאמן בצאלים. הם מצאו מטבח שעובר על נהלי הכשרות בצורה בוטה, ולאחר שנתקלו בסירוב מוחלט לטפל בבעיה החליטו להסתפק במנות קרב. ביום שישי נגמרו מנות הקרב, ועכשיו אין ברירה אלא לאכול מהמטבח. הרימו טלפון לרב גורן והוא הודיע להם שבשעה 12 הוא כבר מגיע לבסיס לטפל בבעיה. תגובת השליש שאחראי על המטבח הייתה: "שיבוא, יופי לו".

הרב גורן הגיע לבסיס ודרש מיד שיתייצב בפניו אותו שליש, בפקודה הורה לו הרב גורן: הקשב! יש לך רבע שעה להכין משמר כבוד בכניסה למחנה, תלמד איך צריך לקבל אלוף. מיותר לציין שאחרי ביקור קצר במטבח העניינים סודרו.

https://tovnews.co.il/%d7%a6%d7%94%d7%9c-%d7%a6%d7%91%d7%90-%d7%94%d7%a2%d7%9d-%d7%90%d7%95-%d7%a6%d7%91%d7%90-%d7%91%d7%92%d7%a5/

עכשיו תחשבו אתם, מדובר באלוף בצה"ל, הרב הצבאי הראשי, ובנוסף לכל – אבא לילדים. הוא עוזב הכל ביום שישי בצהריים, שיא הלחץ, ומגיע במיוחד לסדר בעיה פשוטה שהייתה יכולה להיגמר בטלפון אחד. אז מה היה לרב גורן דחוף כל כך? עוד רגע נבין.

במעבר חד נעבור להווה. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה דן באפשרות לאישור בישול חלבי במטבחי צה"ל, מה שוודאי יגרום לבעיות כשרות רבות וקשות ביותר. השר יועז הנדל מרשה לעצמו להשתלח ולזלזל במשרתי הרבנות הצבאית. בנוסף, הרמטכ"ל דן באפשרות של שילוב נשים ביחידות החי"ר, דבר שיפגע בצורה דרסטית בשירותם של החיילים הדתיים ביחידות אלו, וכמובן יפגע באיכות המאמץ המלחמתי. ובאופן כללי עושים מהרבנות הצבאית 'שישו ושמחו' אחד גדול, כאשר תאגיד השידור כאן מעלה לאוויר סדרה שכל כולה לעג לרבנות הצבאית, ולמשרתיה.

אבל הדבר הגרוע מכולם הוא תגובתו של רמ"ט הרבנות אל"ם אבנר כהן: "הערב, עתידה לעלות סדרה חדשה בערוץ כאן 11. אנו מבקשים להבהיר שלרבנות הצבאית לא היה חלק בעיצוב הסדרה ותכניה, שאינם משקפים את הרבנות הצבאית ואת ערכיה. להבנתנו, הניסיון לצייר את הרבנות הצבאית באור סאטירי ומגוחך עלול לפגוע ברגשות המשרתים בהווה ובעבר, ובפעילותה רבת הזכויות של הרבנות הצבאית לאורך שנותיה, ואנו מצטערים על כך". או במילים אחרות: אנחנו יודעים שזה פוגע בערכיו היהודים של צה"ל, אבל תתמודדו, זה מה יש.

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9d-%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%95%d7%9b%d7%a8%d7%97%d7%95-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%aa%d7%a3-%d7%91%d7%a4%d7%a2%d7%99/

עכשיו נוכל להבין מה היה חשוב כל כך לרב גורן. בשונה מתפקודה של הרבנות הצבאית כיום, הרב גורן לא שכח את תפקידה הראשוני של הרבנות הצבאית: "חיזוק הערכים בקרב מפקדי וחיילי צה"ל מתוך היהדות." הרב גורן לא נתן לאיש, תהיה דרגתו אשר תהיה, לשלוח יד ולשנות את ערכיו היהודיים והנצחיים של צה"ל. הוא הבין שמה שלא נלחמים עליו היום נהיה ההרגל של מחר, וכי אם הרבנות הצבאית לא תעמוד בפרץ ותגן על כבודו של צה"ל ועל ערכיו, אין מי שיעשה זאת. תגובתה הרפוסה של הרבנות הצבאית: "אנו מצטערים על כך", מעידה יותר מכל על ויתור מראש במלחמה על ערכיו היהודיים של צה"ל.

בשם כל מי שהמסורת היהודית וערכיו של צה"ל חשובים לו, אני פונה למחלקת הרבנות ובמיוחד לרבצ"ר: עליכם לזכור את תפקידכם החשוב ביותר, ולמגר כל תופעה אשר מגיעה משדות זרים, ומארגונים אשר מנסים רק לפגוע בתפקודו הנכון של צה"ל. בכך תגנו על ערכיו של צבא עמנו, אשר במשך דורות בעת יציאה לקרב, שם לנגד עיניו את ערכי העם היהודי לדורותיו, ואת מסורת ישראל כערכי ברזל. הילחמו על כבודם של המשרתים, כבודו של צה"ל, ומעל לכל, על כבודה של תורה.

 

הכותב הוא מש"ק דת בצה"ל

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אביחיל
אביחיל
1 שנה לפני

יישר כח על הדברים. צודק לחלוטין אך בכל מקרה ארצה להוסיף כמה מילים על מה שאתה כותב..

הייתי משק דת גם וראיתי את אופי העבודה של התפקיד. רבים משתעממים מאד מהתפקיד , וכשנכנסים לתורנויות מטבח אף מתחילים לזלזל בנושא הכשרות בצהל שהרי איך באמת אפשר גם להיות תורן, קרי, 'כלי' ביד הטבחים ובנוסף באמת להקפיד על נושא הכשרות במטבח מול הטבחים ?!
בנוסף רואים זאת בקטע החברתי שחסר מאד, שהרי רואים כל אגף מאוחד ומנגד משק הדת שבין הבנות בשלישות שאם הוא באמת דתי אז הוא גם בודד אם אין איתו עוד משקי דת (הייתי תקופה לבד) .
במוצבים אני זוכר על עצמי שהייתי ממש מתבייש לראות את הלוחמים מתאמנים או בפעילויות בעוד אני תולה דפים בלוחות היהדות במוצבים (שלרוב בבתי כנסת או בחדרי האוכל) שאני מראש יודע שספק אם באמת מישהו יקרא , שלא לדבר על זה שגרדתי את שעוות נרות ההבדלה מתוך 'כוס הנר' ומתוך הצלחת של ערכת ההבדלה .. 🙈
למזלי הרב זכיתי להיות עם רב חבדני'ק מיוחד, ואני די בטוח שייחודי גם מכל הרבנים הצבאיים, עם שאיפות ומטרות לשנות לטובה את כל הגזרה בה היינו (כל הגולן והחרמון) בנושא הדתי שהתבטא בטיפול בכל המזוזות , בכל בתי הכנסת, ברמה כזאת שדאג מעצמו להשקיע ולהחליף באחד המוצבים את ספסלי בית הכנסת לספסלים עם ריפוד והבאת במה ולעיתים אף היה משיג ספרי קודש עבור בקשות אישיות של חיילים במוצבים ולא מתקמצן על הבאת ציציות לחיילים שביקשו , והיינו מתקנים עירוב לעיתים בימי שישי הקצר העיקר שלא יהיה רע לחיילים הדתיים בגלל חוסר עירוב, לדאוג שיהיה בכל בית כנסת ארון עם ספרי מחזורים שיישאר באופן קבוע וכו' ..
ובזכותו יחסית עוד היה לי לאורך השירות 'משימות' דת עבור המוצבים שהרי אם הוא היה כפי חלק מהרבנים הצבאיים שללא יוזמות מעבר לנדרש אז הייתי משתעמם ממש בשירות.

שורה תחתונה, כתבתי מה קורה במציאות הצבאית בתפקיד משק הדת, או לחילופין השם החדש שבא 'לכסות' על השם המבייש , "רכז מו"ר (מורשת ורוח) " בתקווה להמציא עבור משקי הדת גאווה כלשהיא באיזה שם מופצץ שמסווה את המילה 'דת' בשמו
(זו הרגשתי בשם זה)

אני זוכר שבקורס של משקי הדת והמכש'ים יחס החברים היה שהם נמצאים בקייטנה בעוד כל החיילים בקורסים האחרים התנהגו ברצינות צבאית כפי הנדרש , דבר שישר מראה שהכל מתחיל עוד מההתחלה לגבי יחס החיילים לשירות בו הם הולכים לעשות !

אגב בהקשר אחר, הרבה חיילים שנמצאים במיני תפקידים יוצאים עם ידע מקצועי מתוך צהל ומתקדמים לכל מיני לימודים/עבודות שוות בתחום בו קיבלו 'במתנה' במסגרת שירותם הצבאי בעוד משק הדת משתייך לאותם סוג חיילים שיוצא מצהל ללא שום דבר מקצועי שרכש, דבר שלדעתי פספוס רציני שאין דרך להחזירו שהרי רכישות מקצוע בשוק עולים עשרות אלפי שקלים!!! בעוד בצהל זה חינם.
ברור שהסיבות לכך נובעות מעצם עובדת השירות הקצר בו צהל לא 'ישקיע' באותם חיילים אך ללא ספק זה אובדן משמעותי אם גם ככה לאחר השירות או הישיבה רבים חושבים על כיווני לימודים/עבודות.

תקופת השחרור שלי הייתה קצת לפני הקורונה כך שאני מביא דברים עכשוויים מנקודת מבטי ולא דברים של 'לפני שנים' ..

עידן
עידן
1 שנה לפני

מה הקשר לסדרה שישו ושמחו? יש כל מיני סאטירות על צה"ל. הצבא לא יכול להתערב בחופש האומנותי. תגובתו של רמ"ט הרבנות עדיפה משתיקה.
לגבי הנדל, זכותו המלאה. אתה באמת מצפה שצה"ל יצנזר פוליטיקאים?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום