חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המסלול היומי: הירדן ההררי ומיצד עתרת

אביתר ליכטמן, מורה דרך, מחדש רעיונות מיוחדים לטיולים משפחתיים לחול המועד

תגיות

שתפו :

 

היום נטייל בירדן ההררי ומיצד עתרת. אביתר מסביר "מיצד הוא מעין מבצר קטן, מצודה קטנה. גשר בנות יעקב נמצא על הירדן רגע לפני שעולים לגולן, ולאורך השנים היו מבני מכס ומיצדיות קטנים על הירדן שלקחו כסף מהאנשים שעוברים שם".

מי הירדן ההררי שוצפים, כי במרחק של עשרה קילומטר מעמק החולה ועד הכנרת הם נופלים ירידה דרסטית של 400 מטר. בנוסף, המים בירדן ההררי באביב ובקיץ מאוד קרים כי הם מכילים הפשרת שלגים.

איך מגיעים? בוויז רושמים "מיצד עתרת", יש שם נסיעה של 200 מטר על שביל עפר מסודר, חנייה מסודרת, רואים את המיצד ממולנו. ושם יורדים בשביל אספלט קטן עד למים. שם יש שני בחירות; אופציה ראשונה, אם רוצים רק מים ותחנת קמח. אופציה שניה למסלולון קטן, פונים שמאלה לטיילת אספלט, הולכים רבע שעה ורואים עצי דולב וציוץ ציפורים וכל הזמן הולכים לצד הירדן. לא נכנסים שם למים כי הוא מאוד סוער. השביל מונגש לכיסאות גלגלים ועגלות לצד המים.

האופציה השלישית, במקום לפנות שמאלה בתחילה מהחניה, פונים ימינה, וחוצים גדר מתכת. הולכים על שביל עפר כעשרים דקות הליכה כשהירדן מתחפר מולנו למטה, ואחרי עשרים דקות הליכה נפתח בפנינו אגם מקסים, "אגם כפר הנשיא". באגם אסור להתרחץ, רואים עופות מים ונהנים מהנוף.

מדד הצפיפות לא נורא כי יש שם הרבה אופציות לבילוי ולכן זה מווסת. השעה המומלצת להגעה היא בבוקר או אחר הצהריים כדי להנות מהשעות הפחות חמות ועמוסות.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום