חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המסלול היומי: עין כפיר

אביתר ליכטמן מחדש רעיונות מיוחדים לטיולים משפחתיים לחול המועד

תגיות

שתפו :

 

היום אנחנו נוסעים לשומרון, אחד האזורים היפים בארץ. זה הזמן להגיד שאם בדרך כלל אנשים חוששים להגיע לאזור, בחול המועד זה זמן מצוין להגיע ליהודה ושומרון כי בימים אלה האבטחה מוגברת בצירים וביישובים ויש פסטיבלים רבים. היום נטייל במעיין "עין כפיר" שנמצא למרגלות היישוב אלון מורה, מרגלות גב ההר.

גילאים- מתאים לכל המשפחה. ישנן שתי בריכות במקום, בריכה בעומק של מטר וחצי, ובריכה נוספת בעומק של 20 ס"מ. מה שיאפשר לכל הגילאים במשפחה להנות, הנערים והילדים. איך מגיעים? רושמים בוויז "עין כפיר". לאחר שמיצינו את הבילוי במעיין, בצד השני של הכביש במקום בו החנינו את הרכב אנחנו צועדים במוליך המים שמתחת לכביש. שם יש נקבת מים, מנהרה שנחפרה למקור המעיין כדי להגביר את זרימת המים. הנקבה בת 2000 שנה וניתן ללכת בה כ50 מטר. ההליכה בתוך שלוליות מים קרירות יותר מן המעיין שבחוץ כיוון שהן מגיעות ממקור המים.

פינה נוספת שאליה ניתן להגיע, הוא מצפה אילן (לרשום בוויז, לא להתבלבל עם היישוב אלא מצפה שבתוך אלון מורה). המצפה נקרא על שם אילן גבאי שהיה מפקד של תלמידי ישיבת ההסדר בצבא ונפל במלחמת לבנון. במצפה שהקימו לזכרו פקודיו, יש תצפית מדהימה אל עבר הירדן המזרחי, עמק תרצה ואל הר כביר שהוא בין ההרים הגבוהים בארץ. ניתן לראות את נפילת הר כביר שהוא בגובה 800 מטר מעל הים עד לגובה -50 מטר מתחת לפני הים.

מדד הצפיפות- בינוני, פחות מהמקומות המרכזיים המוכרים.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום