חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב סתיו על רפורמות כהנא: "לא על כל משפט ברפורמה אני אומר אמן"

ראיון עמוק ומקיף עם הרב דוד סתיו על הרפורמות של כהנא-מלינובסקי

שתפו :

מבחינת רבים, הרפורמות שמעביר היום השר כהנא הם למעשה תכנית הפעולה של רבני צהר. הרב דוד סתיו יו"ר איגוד רבני צהר יעזור לנו להבין טוב יותר מה הרציונל של כל הרפורמות האלו, וגם מדוע למרות ההתנגדות החריפה של כל העולם הרבני אליהן, הוא בכל זאת מצדד בהן ודוחף אותן.

 

הרב סתיו מנסה להסביר איך נושא כל כך מהותי כמו כניסה לעם היהודי יכול לעבור למרות התנגדות גורפת מצד רוב רבני ישראל. הרב סתיו טוען כי העובדה שהתקיים כנס אחד של כמה רבנים לא מוכיח שכל הרבנים מסכימים לעמדה זו. הרב סתיו טוען כי הוא מכיר עשרות ואולי מאות רבנים שמסכימים למתווה אך אינם משמיעים את קולם.

הרב סתיו אומר כי "רוב ככל העולם החרדי לא מקבל את הגיור של הרבנות הראשית לישראל ונלחם בהם ונאבק בהם" ורק קבוצה קטנה בציונות הדתית דואגת לכבודה ומעמדה של הרבנות הראשית לישראל ולא לגיורים עצמם.

הרב סתיו לא מסכים לטענה שרוב רבני ישראל מתנגדים לרפורמת הגיור, "אני ממש לא מסכים לזה כי אני לא יודע איך סופרים את הרוב הזה" אומר הרב.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%94%d7%92-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a2%d7%96%d7%a8-%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%94-%d7%95%d7%99%d7%99%d7%a1-%d7%90%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%92%d7%99%d7%95/

הרב סתיו טוען טענה מפתיעה, הוא סובר כי דייני הגיור כיום משמשים בעצם כחותמת גומי, ורק הרב הראשי לישראל הוא זה שמחליט על הגיורים, ולא הדיינים עצמם.

רוסו המראיין מזכיר את ההתנגדות של גדולי הפוסקים בציונות הדתית, הוא טוען כי לא יתכן שהם מפחדים להזכיר את דעתם כטענת הרב סתיו. הוא מביא כדוגמאות את הרה"ג יעקב אריאל שליט"א ואת הרה"ג שמואל אליהו שליט"א. הרב סתיו טוען: "בוא אני אומר לך, חלק מהשמות שאמרת – מה שייחסת להם לא נכון, אני לא אגיד שמות, כשיגיע הזמן בקרוב אני אגיד לך את השמות. חלק ניכר מרבני הציונות הדתית שמתנגדים כביכול ואתה מזכיר את שמם אינם מתנגדים למתווה הגיור".

הרב סתיו מתנגד לגיור מרכזי אחד, הוא מסביר את דעתו: "גם הלל ושמאי גיירו בצורות שונות, אפילו שהייתה סנהדרין".

הרס סתיו מפתיע ביחסו לרפורמות: "לא על כל משפט בכל רפורמה אני אומר אמן". מאידך, הוא טוען כי "מצב הגיור היום הוא בכי רע", ושאין ויכוח כי רוב המתגיירים אינם שומרים תורה ומצוות. הרב טוען כי יש כיום שלוש גישות לגיור, הראשונה גורסת כי צריך לגייר רק מי שישמור מצוות על מלא. בגישה הזו, אומר הרב סתיו, אף אחד לא יתגייר. גישה שנייה גורסת כי יש לגייר למסורתיות; הרב חולק לטענתו אף על הגישה הזו. הגישה האחרונה היא לטעון שדורשים קיום מצוות מלא, אבל בפועל לא ליישם את הדרישה הזו. דעת הרב שזו הגישה הגרועה ביותר, והיא זו הננקטת כיום על ידי מערך הגיור.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%94%d7%92-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%94-%d7%94%d7%9c%d7%95%d7%99-%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%90-%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%94%d7%92%d7%99%d7%95%d7%a8-%d7%99%d7%95%d7%91%d7%99/

לדעת הרב סתיו, הפתרון מצוי בגיור קטינים, על אף שמדובר בדעה שאינה מקובלת על רוב גדולי פוסקי ההלכה: "בא הרב רבינוביץ' זצ"ל, ובני כתב על זה מאמר, ועוד רבים וטובים, שאמרו שאפשר לגייר קטינים". הרב מסביר כיצד זה יתבצע: "ניצור איזה שהיא אווירה מסוימת, אולי חינוך דתי, אולי שמירת שבת, אולי זה ואולי זה…".

כאשר רוסו המראיין שואל את הרב סתיו כיצד ייתכן שמצד אחד הוא משמש כרב העיר שוהם מטעם הרבנות הראשית לישראל, ומצד שני הוא מעניק גיור במוסד הפרטי שאינו מוכר על ידי הרבנות "גיור כהלכה", והרבנות אף מתנגדת אליו, עונה הרב סתיו: "אני גם מניח תפילין בבוקר בלי אישור של הרבנות הראשית. הרבנות אצלי היא לא העיקר ה-14".

לבסוף, כאשר נשאל הרב אם כוונתו להתמודד שוב למשרת הרב הראשי, הוא עונה שאיננו יודע עדיין, אבל שהוא בהחלט ישקול זאת בחיוב; "זה יעד מאוד חשוב בעיני" אומר הרב.

צפו בראיון המלא.

 

ביקשנו את תגובות הרה"ג יעקב אריאל שליט"א והרה"ג שמואל אליהו שליט"א לדברי הרב סתיו, שהרי הרב סתיו טען כי חלק מהשמות שהזכיר רוסו המראיין אינם מתנגדים לרפורמת הגיור, והשמות היחידים שהוא הזכיר הם שמותיהם של הרב אליהו והרב אריאל.

הרה"ג יעקב אריאל שליט"א מסר לנו את תגובתו: "אני מתנגד לרפורמת הגיור כפי שהתנגדתי אליה עד עכשיו. הבעתי את דעתי בכנס הרבנים הגדול שהגיור חייב להיות כפוף לרבנות הראשית לישראל ואליה בלבד".

מלשכתו של הרה"ג שמואל אליהו נמסר: הרב שמואל אליהו שליט"א מתנגד בתוקף למתווה הגיור של השר כהנא, ואינו יודע על מה הרב סתיו מדבר".

 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום