חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ קריב במסלול עוקף אורבך והתעלמות מהיועץ המשפטי

יו"ר הועדה גלעד קריב ידון על חוק הנאשם ועל החוק לפיזור הכנסת, במקום הוועדה אותה אורבך תכנן

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הועדה גלעד קריב ידון על חוק הנאשם ועל החוק לפיזור הכנסת.

ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה תדון ביום ראשון בבוקר לגבי "חוק הנאשם". נזכיר כי חוק זה מונע מנאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה. כאמור המטרה העיקרית בהעברת חוק זה היא למנוע מראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לכהן. הוועדה גם תכין את הצעת החוק להתפזרות הכנסת ה-24.

קריב החליט לקיים את הדיונים על החוקים הללו לאחר קבלת חוות דעת משפטית. חוות דעת זו תאפשר לו לעקוף את ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך, שמעדיף לעכב את קידום שני החוקים.

בדבריו קריב אמר: "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים. מרגע שהכנסת הצביעה ברוב כמעט פה אחד על הקדמת הבחירות – יש לסיים את התהליך במהירות וביעילות. במידה שוועדת הכנסת לא תקדם את התהליך במהירות המתבקשת. נעשה זאת באמצעות ועדת החוקה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%92%d7%a8%d7%90-%d7%a8%d7%9e%d7%90-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%a8%d7%90-%d7%a2%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%aa%d7%90-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%92%d7%93/

עוד הוסיף בנוגע לחוק הנאשם: "נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית, ויש מקום לקיים בעניין זה דיון רציני ומעמיק בוועדת החוקה המופקדת על חוקי הבחירות והרכבת הממשלה".

בליכוד תקפו את קריב מיידית. ח"כ ד"ר יובל שטייניץ אמר: ‏"חוק הנאשם נועד לפגוע בזכות הבחירה החופשית של מיליוני אזרחי ישראל. לחוקק אותו אד-הוק בעיצומה של תקופת בחירות הוא אבסורד זועק לשמיים". ח"כ שלמה קרעי הוסיף: "מדובר בלא יותר מפרפורי גסיסה נואשים של קואליציה מושחתת, שמבינה שעומד מולה יריב פוליטי שגדול ממנה בכמה מידות, ומנסה בכל דרך אנטי דמוקרטית למנוע ממנו להקים ממשלה. קריב יכשל. אין לו סמכות לכך. הוא עוד לא הבין שימי הדורסנות של הקואליציה הזו נגמרו".

ח"כ מירי רגב התבטאה בחריפות: "ככה נראה D9 על הכנסת", רגב המשיכה ואמרה "הריסה של כל כללי המשחק, התנהלות לא חוקית ופגיעה בדמוקרטיה. דגל שחור מונף על קואליציית הביזוי והשיסוי בהובלת בנט, עבאס ולפיד".

ממפלגת הליכוד נמסר: "אפילו בצפון קוריאה לא מנסים למנוע את בחירתו של המועמד המוביל לראשות הממשלה במהלך מערכת הבחירות. בניגוד לחוק ולייעוץ המשפטי של הכנסת, קואליציית האחים המוסלמים העבירה את הדיון על פיזור הכנסת לוועדת החוקה. אם ימשיכו לפעול באופן לא חוקי הכנסת לא תתפזר בקרוב ואנחנו נמצה את כל המהלכים העומדים לרשותנו. גם המהלך הבזוי הזה לא מסתיר את העובדה שהממשלה היחידה שלפיד יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום