חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדינת ישראל זקוקה לכוח לאומי כנגד הערבים כדי להימנע ממלחמת אזרחים עקובה מדם

אלוף במיל' עוזי דיין מספר על הקשר שלו לארגון השומר החדש, מביא את מסקנותיו מהפרעות בשומר החומות, ומסביר מדוע לא הוקם עד כה משמר לאומי

שתפו :

play-rounded-fill

האלוף במיל' עוזי דיין מגיע בכדי לספר על הארגון שמגן מפני גניבות הערבים – השומר החדש, מדבר על ההתקפות במבצע שומר החומות ומביא פתרונות לטרור של ערביי ישראל.

דיין מספר על המניע להצטרפות לשומר החדש: "לפני כארבע עשרה שנה, הסתובבנו בגליל ופגשנו את הנכדה של אלכסנדר זייד – טלי. היא הראתה לנו את הנשק שאיתו הרגו את הרוצח של סבא שלה. שם פגשנו גם לאחר מכן, תחת עץ אלון את יואל זילברמן והוא סיפר לנו שלאבא שלו יש חווה בציפורי ואבא שלו כבר מתייאש מהעניין בגלל הצרות שהערבים עושים לו, גנבות, וונדליזם וכו' ולכן החליט להקים את השומר החדש".

הוא ממשיך: "התחיל וויכוח אצלנו שהתחיל בשאלה 'מה אתה רוצה מאיתנו? יש מג"ב, משטרה, צבא שיעשו את העבודה'. בסופו של דבר אני אמרתי שצריך לעזור במקום להמשיך ולדון. 'בואו תתנדבו פעם אחת בחודש ביום חמישי האחרון של כל חודש לשמור בתור חפ"שים וללכת לאן שישלחו אותנו'. עדיף שהמדינה תיתן מענה לכך, כי אם לא האזרחים יצטרכו לקחת את המושכות".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%90%d7%a8%d7%a5/

דיין טוען שכל המצב הקשה שהגענו אליו בשנה שעברה הוא באשמת הערבים: "זה התחיל מזה שהערבים התפרעו, חסמו כבישים ואפילו אלו שכאילו לא מעורבים הצביעו על חנויות של יהודים וביקשו ממישהו אחר שישרוף אותן. במלחמה הבאה, אם יחזור על עצמו המצב הזה ולא נצליח למנוע אותו לדעתי זה יכול להוביל לכדי מלחמת אזרחים. בסופו של דבר זה יוביל לכך שהתושבים היהודים יקחו נשק לידיהם ויצאו להילחם בכל מי שפוגע בהם בערים המעורבות ובשאר הארץ. זה יגיע למצב שהם לא רוצים שזה יגיע אליו -נכבה. מספיק שיש לנו ויכוחים על ריבונות, אבל במקומות שאנחנו כבר כן הריבון ובשליטה שלנו? לא ייתכן שלא תהיה אכיפת חוק. אם עושה את זה ציבור מסוים זה יביא לידי מלחמת אזרחים".

הוא אומר כי אם הדברים היו תלויים בו הוא היה פועל אחרת כנגד הפורעים: "אני מדבר על התוצאות כי זה דבר שניתן למניעה. אם הציבור הערבי יהיה מורתע ויבין לאן זה יכול להוביל ואנחנו נפעל לא כמו שפעלנו בשנה שעברה. אני כבר ביום הראשון אמרתי שצריך להכניס את הצבא לערים המעורבות ולפתוח את כל הצירים באופן מיידי. שר הביטחון התנגד לכך ואם זה לא תפקיד של צבא אז מה כן?"

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%90%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%95%d7%aa/

בזמן האחרון דובר על הקמה של "משמר לאומי", מעין כוח נוסף שיתן מענה בדיוק למקרים כפי שקרה במאי 2021. "השם הזה קצת מבלבל כי בארה"ב משמר לאומי הוא סוג צבא. פה הרעיון פשוט לתת הרבה יותר כוח למג"ב. אני אישית חושב שזה צריך להיות ארגון שכפוף בעיקרון למשטרה כמו מג"ב. למה דווקא הם? כיוון שהם דו תכליתיים. אני הקמתי 14 פלוגות מג"ב צה"ל, למה, זה לא הצורה הכי טובה לכוח? אבל הוא דו תכליתי. כל אחד כזה הוא גם חייל אבל גם שוטר".

הוא מסביר מה הסיבה שהקמתו של אותו כוח לא יצא לפועל עד כה: "זה לא קם עד היום כי עד שהשבר לא גדול אז דוחים ואומרים שיהיה בסדר. יש כמה הזויים שאמרו שזה בכלל קשור לפשע. יש פשע זה נכון אבל להגיד שזה לעצור כמה גנבים? זה לדעתי פשע שמבטא אנטישמיות בחברה הערבית-ישראלית".

https://tovnews.co.il/%d7%9b%d7%a9%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%a7%d7%a6%d7%90-%d7%91%d7%95%d7%a2%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%99%d7%96%d7%a8%d7%a7%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%94/

דיין חושב שאנחנו צריכים להיות עסוקים בד' אמותינו ולא לראות כיצד הדברים נפתרים באירופה: "ללא ספק, ולכן גם המענה לעניין הזה צריך להיות נכון למדינתנו ולא להסתכל מה קורה במדינות אחרות. כאן אנחנו מגינים על עצמנו ואסור בשום אופן להראות אפילו ניצוצות של דבר כזה במדינת ישראל. לפרעות יש ניחוח של גלות ופה מדובר בארץ שלנו". לדעתו יש אפשרות לפתור את כל הבעיות מולם בדרך אחת ויעילה – כוח. "אם מדברים על החינוך אצלם, אתה יודע שיותר מ-22% מהמורים הוסמכו על ידי מכללות פלסטיניות. הדברים הללו זקוקים לאכיפה נטו כי לשוטר לא יעשו זאת וזה לא קשור לחינוך ולקיפוח".

הוא מוסיף על דעתו לגבי כל אותם ערביי מזרח ירושלים והאזרחות: "קודם כל זה מראה שבמאבק הארוך הזה אנחנו מנצחים. באיזה מצב היו הפלסטינים לפני חמישים שנה ובאיזה מצב הם היום? אני בעד להחיל גם על זה את חוק השבות ושימשיכו עם התושבות כפי שהיה להם עד היום. דרך אגב הם גם נהנים מביטוח לאומי וכו'. יש כל מיני ערבים שעוברים מחברון בכדי להיות תחת השלטון היהודי במזרח ירושלים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דב ברנשטיין
דב ברנשטיין
1 שנה לפני

שובל דיין ואלו משטנץ הבטחוניסטים מודל השומר שנות ה-80 של המאה ה-19.
אם כמוני תעברו מהפך ותתחילו לחשוב בשותפות עם שכנינו, יש סיכוי שבעוד פחות ממאה שנה לא תזקקו לאקדח/חרב.

אור
אור
1 שנה לפני

כי בקבר אין בזה צורך!!!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום