חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחה האנרגיה אמיר פוסטר: "אפשר להיפטר מהתלות ברוסים"

מנכ"ל איגוד תעשיות הגז הטבעי בשיחה מרתקת על התלות ברוסיה, מחירי הגז הגבוהים באירופה, ועל ההתעניינות המחודשת של טורקיה בישראל

שתפו :

 

אחד המומחים הגדולים בארץ בתחום האנרגיה, אמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד תעשיות הגז הטבעי, משוחח עם כתבנו ערן בר-טל על מצב הגז העולמי.

בראשית דבריו, מספר פוסטר על הדיון המיוחד באו"ם על אספקת הגז באירופה בו הוא השתתף: "בעצם הדיון היה במסגרת קבוצה של מומחים שנותנים פעם בשנה המלצות לאו"ם באירופה. וחלק נכבד מהדיון הפעם התמקד באיך ניתן בעצם לבזר את אספקת הגז באירופה. אני ניהלתי שם פאנל ובתוך הפאנל דיברנו על כמה אפשרויות. אפשרות אחת, האפשרות האמריקאית שאנחנו רואים שמתקדמת שזה הנזלת גז טבעי אמריקאי והעברתו לאירופה. יש את האפשרות של אזרבייג'ן שרוצים מאוד מאוד מאוד להעלות את אספקת הגז לאירופה. יש את אזור מזרח הים התיכון שזה אנחנו שגם מפה יש פוטנציאל. הנקודה היא כזאת: רוסיה היא כל כך דומיננטית באספקת הגז לאירופה שבעצם יש פה מקום לכולם להיכנס ולספק".

אמיר מסביר את התלות של המדינות באירופה. רוסיה היא מעצמת אנרגיה, ואחוזים גבוהים מאוד מהגז של מדינות רבות באירופה מגיעים ממנה: "קרוב ל-40-45  אחוז מכל יבוא הגז לאירופה מגיע מרוסיה". לטענתו, אפשר להיפטר מהתלות ברוסים. אבל צריך לקחת בחשבון שמהלך כזה לוקח זמן ומצריך הרבה לוגיסטיקה: "צריך שיתוף פעולה של כמה מקורות כדי להספיק לספק את הצריכה. קודם כל זה אפשרי, זה לוקח זמן. צריך לזכור שזה דברים שלוקחים זמן. גם אם ארה"ב תוכל לבוא ולהנזיל את הגז, וגם אם ארה"ב תוכל לבא להגדיל מהר את יכולת ההנזלה, לאירופה אין מספיק מתקנים שיכולים לקלוט את הגז הזה. צריך לפתח אותם. עכשיו התקבלה החלטה בגרמניה לבנייה של שני טרמינלים כאלה, ייקח שלוש ארבע שנים לבנות אותם".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%aa%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a4%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a7%d7%94-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%90/

אמיר מדגיש שכדי שמהלכים כאלה יתאפשרו צריכים לייצר הסכמים ארוכי שנים בין המדינות על מנת שההתעסקות וההשקעה תשתלם להם: "זה הכל בפרקי זמן מאוד מאוד ארוכים. לכן, מה שדרוש וחלק מההמלצות לאיחוד האירופי זה לתת התחייבויות ארוכות טווח. אירופה צריכה את רוסיה, ורוסיה לא רוצה לנתק את הקשרים עם אירופה, זה מקור הכנסה עצום בשבילה. יש פה בעצם משחק שהוא כמו משחק פוקר בתחום של האנרגיה. באות מדינות שרוצות להביא עוד גז, האירופאים אומרים 'אנחנו רוצים לבזר'. יש פה נקודה שהיא לא פשוטה, הן אומרות: 'אנחנו רוצים התחייבות ממכם אירופאים שאם אנחנו בונים תשתיות, תקחו גז ל20-25 שנה'. זה כבר אומר שצריך לעשות עוד שינויים רגולטורים באירופה שלא נעשו עד עכשיו כדי להצליח להוציא את התלות".

אמיר מתייחס גם למחירים הגבוהים לגז באירופה בייחס לארץ "המחירים באירופה צריכים לרדת, אבל כדי שהם ירדו אז או שיהיה פתרון למצב עם רוסיה, או שיהיה עוד אספקה או שיהיה גם וגם. אפשר לראות את הכעס של האירופאים , הם לא מוכנים לוותר לרוסים על כלום".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום