חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו הוא הפרגמטיסט הגדול מכולם

הצבעתו בעד ההתנתקות, נאום בר אילן ותוכנית המאה הם רק חלק מהדברים שמראים את המדיניות של נתניהו; הכול לגיטימי לפי התקופה והזמן

שתפו :

play-rounded-fill

מושיק קוברסקי, מפרויקט 315 שעוקב בצורה יסודית על תיקי נתניהו, אומר על הכינוי "ביביסט" כי "אין לי בעיה עם זה, מי שאומר את זה אומר את זה לכאורה ככינוי גנאי. אבל אני לא רואה שום עלבון בכך שאני תומך בבן אדם שהביא כל כך הרבה הישגים למדינת ישראל. ומבחינת רמתו האינטלקטואלית והידע ההיסטורי והאידאולוגיה עולה בכמה דרגות על כל המנהיגים פה, אז לא אני לא רואה בזה בעיה". הוא מדגיש, שאצלו זה לא פרסונאלי, הוא לא תומך בו בגלל מי שהוא אלא בגלל מה שהוא עושה, "אנחנו לא חברים".

בשאלה אם נתניהו איש ימין הוא מחזיר בשאלה "מזה ימין?", ומסביר כי יש ימין כלכלי, מדיני וחברתי. "אני חושב שנתניהו הוא ימין בכל הגורמים האלה אבל הוא ימין פרגמטיסט. הוא יודע שללכת עם הראש בקיר זה לא תמיד המדיניות הנכונה. ובכל נסיבות הוא שופט לפי מה יביא את התוצאה הטובה ביותר".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%9b%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%92%d7%9c%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%a1%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%aa%d7%99%d7%a7/

הוא מביא לדוגמא את נאום בר אילן בשנת 2009 לאחר עלייתו של אובמה בארה"ב לשלטון. הייתה הבנה שהולכות להיות 8 שנים קשות למדינת ישראל מבחינה מדינית. הנאום ניתן לאחר נאומו של אובמה בקהיר לאחר שפסח בביקורו במזרח התיכון על מדינת ישראל. נתניהו לדבריו מזהה את המצב, מבין שיש פה נשיא חזק ופופולארי ובוחר שלא להיכנס אתו "ראש בראש" ולתת הטיה.

הבעיה בנאום זה היא ההכרה במדינת פלסטינית ובכך שנתניהו לא חזר בו מעולם, על כך אומר קוברסקי שזאת שאלה טובה, אבל זה בדיוק מה שמבטא את הפרגמטיזם של נתניהו. "הוא דיבר על מדינה פלסטינית אבל בתנאים כאלה שלעולם היא לא תצא לפועל. ואז עלתה שאלה, מה יותר טוב? להגיד לעולם לא תהיה מדינה פלסטינית ולהיכנס ראש בראש עם נשיא כמו אובמה? או להגיד מדינה פלשתינאית תהיה אם יהיה א' ב' וד' כשברור שאפילו לא' לא יגיעו".

על האמירה כי "תוכנית המאה" בתקופת הנשיא דונאלד טראמפ היא ביטוי לנאום זה הוא אומר "זה ביטוי מאוד מפורט, ואנשים שלא מכירים את תוכנית המאה טועים לחשוב שהדבר המרכזי זה מדינה פלסטינית, אז לא. בקצרה, זה מגדיר קודם כל תנאים לכניסה למשא ומתן שהפלסטינים לעולם לא יקבלו. זה מגדיר את נקודת הסיום של מדינה, שהיא בעצם לא מדינה אלא היא בכלל אוטונומיה כי יש עליה כאלה מגבלות שמדינה לעולם לא תקבל על עצמה. והכל מוגדר".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%99%d7%99%d7%93%d7%99-%d7%91%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%91%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%a8%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%a1%d7%a2%d7%a8%d7%aa-%d7%a9%d7%a8/

הוא מוסיף כי נתניהו לא רוצה מדינה פלסטינית, אלא אוטונומיה, בדיוק כמו שמנחם בגין רצה. אוטונומיה כזאת שלא תסכן את מדינת ישראל. "אל תשכח שבתוכנית המאה לכאורה לפי איך שהדברים היו צריכים להתנהל, אילולא היה את כל ההפרעות בדרך שאנחנו לומדים מהספר של השגריר דיוויד פרידמן. אז היינו צריכים לקבל ריבונות בבקעת הירדן דבר שדה פקטו היה מחסל כל סיכוי למדינה פלסטינית".

נקודה נוספת שעולה בעניין, זה הרזומה של נתניהו בהצבעתו בעד על ההתנתקות. קוברסקי אומר כי "כל דבר כזה, באמת כמו בכל דבר צריך להסתכל על כל המכלול של הנסיבות. מתי הוא הצביע בפעם הראשונה? ושנזכור מה היה התפקיד שלו אז בממשלה? שר האוצר. הוא היה אחראי על רפורמות מאוד משמעותיות למשק. הוא ידע שאם הוא יצביע נגד, זה לא יעצור את תוכנית ההתנתקות, הוא יפוטר מיד מהממשלה הרפורמות האלה לא יעברו ולמדינת ישראל ייגרם נזק".

לכן לדעת קוברסקי "הוא העדיף באותה הצבעה ראשונה שהיא לא הייתה ההצבעה סופית ולכאורה עוד היה מקום לסגת ממנה ביתר ההצבעות – להצביע כמו שהוא הצביע. באותו זמן עמד על הפרק משאל המתפקדים של הליכוד שאריק שרון הבטיח שהוא יקבל את התוצאות שלו והוא לא קיבל אותן". הוא מוסיף כי גם במשאל המתפקדים נתניהו היה נגד, ואומר כי "כל דבר כזה הוא דוגמא לפרגמטיזם של נתניהו שבסופו של דבר מביא תוצאות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

נתניהו כמו נתניהו, הקו המנחה שלו, כמו שלי הוא ׳ישראל לעולם׳. כל היתר רעשי רקע.

ציון
ציון
1 שנה לפני

אי-אפשר בו-זמנית לטפח מיליוני ערבים בארץ ולשמור ישראל לעם היהודי.
 מיליוני ערבים לא יתנו לנהל ישראל כמדינה יהודית.
למזלנו כל ערבים מקומיים זכאים לבחור ממשלה ברמאללה.
*
ערבים קיבלו אזרחות (או תושבות) ישראלית
בניגוד להמלצת האו"ם משנת 1947 על הפרדת שני עמים בפלשתינה.
ערבים ביצעו את החלטת האו"ם וגירשו יהודים מחלק ניכר של ארץ ישראל.
*
כיום ממערב לירדן יש לערבים נשיא, ממשלה, תקציב,
תעודות זהות, משטרה, בתי משפט, ערים ללא יהודי אחד,
נוכחות באו"ם וכו'..
זאת אומרת יש להם מדינה, מינוס צבא ויהודים.
אין שום הבדל בין ערבים בירושלים, חברון, יפו, שכם, נצרת, עזה או רמלה.
הם כולם זכאים לאזרחות מדינתם ובירתה – רמאללה.
לערבים אין זכות לבחור לעצמם את אזרחות הנוחה.
*
דחוף! ליזום משאל עם בנושא:
הפרדת היהודים מן הערבים על בסיס האזרחות.
המפלגה אשר רק תרמז על משאל עם – תכפיל את נוכחותה בכנסת.
*
לאחר משאל עם על הפרדת היהודים מן הערבים
על בסיס שתי אזרחויות שונות,
כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות ומס ביטוח לאומי – ברמאללה.
אף אחד לא יגורש מביתו, אך ל-2 מיליון ערבים תשתנה כתובת
כדי לדרוש את הבטחת הכנסה, ביטוח בריאות, דמי אבטלה,
קצבאות, משכורות למורים וכו'.
הכתובת תהיה ברמאללה.
*
עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
בהדרגה כל 6.5 מיליון ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין,
קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.
*
רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.

אור
אור
1 שנה לפני

רק קונפדרציה יהודית-ערבית במרחב השמי, תוביל את כולנו אל עתיד מזהיר, בונה ומאושר… אבל מי? חוץ מנתניהו, יוכל להרים את הכפפה???, ימים יגידו ובעיקר, השלבים להגיע לשם בביטחון ובנפש חפצה של כל בני שם…. נראה לכם אוטופייה לא מעשית?…כי שכחתם כבר את הרצל, נורדאו ווד רבים וטובים ממחדשי הציונות המעשית… זו קריאת השקמה לכל בעלי הרצון הטוב, לכל הציוניים האמיתים היודעים ומכירים ההכרח בהשתלבות במרחב השמי תוך קבלת ואי שלילת האחר, בשני הכיוונים; עקרון השותפות ללא שלילת המהות והמילה הנכונה היא; ׳בהשלמה׳ כלומר: לקדם את השלם/שלום , כיותר מסך חלקיו…ואם תרצו ואם גם היתר יירצו, אין זו אגדה.״

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום