חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק בשירות חב"ד

החב"דניקית שמספרת איך הופכים את הרשתות החברתיות לכלי להפצת מסרים יהודיים

שתפו :

play-rounded-fill

נעמה טוכפלד היא פובליציסטית, כתבת ומנהלת תוכן. היא מספרת על ההשפעה העצומה והאהדה לה היא זוכה וגם על מקומה כאישה דתית בכל עולם הרשתות החברתיות.

אנחנו נמצאים ב"זמן הגאולה"? "אנחנו חיים בתוך עידן מאוד מיוחד, שכל הסימנים שלו והמאפיינים שלו נכתבו בגמרא, מפרשים ובקבלה, ממש "עקבתא דמשיחא". פעם אחת שאלתי את המשפיעה שלי, הגיוני שהזמן טס לי כל כך מהר? זו רק תחושה שלי או שזה באמת ככה? היא ענתה לי שזה לא רק סובייקטיבי ושזה אחד מסימני הגאולה. התהליכים רצים והזמן ממש עף".

היא עובדת במשרה מלאה ובמקביל מצאה עצמה ברשתות החברתיות בכדי לבטא ולהביע את עצמה. "המשפיעה שלי אמרה לי שכל עוד מדובר בכלי להבאת בשורה ולהשמעת קול 'אחר', שהרי הרבה פעמים יש הרבה מאוד מידע מלחיץ ואתה רוצה לקבל איזושהי נחמה".

על הקשר בין חב"ד לרשתות החברתיות טוכפלד מסבירה "חב"ד זה שליחות, והרבי אומר שכל יהודי הוא שליח. זו לא איזה קבוצה סגורה של אנשים שקיבלה מינוי, אני שליחה, את שליחה וכן הלאה. לכל אחד יש את היכולת המיוחדת רק לו והמשימה שהיא רק שלו והוא צריך לממש אותה בצורה המיטבית בעולם הזה. דרך אגב, אנחנו נוטים לחשוב על גאולה כאל איזשהו אירוע מיסטי עם ברקים ושופרות. לא, גאולה זה שכל בנאדם לוקח את הפוטנציאל שלו למקום הכי טוב שהוא יכול".

היא ממשיכה, "מה שאני מנסה לעשות זה להביא את עצמי כמה שיותר, קודם כל בכתב כי אני מאוד אוהבת לכתוב. זה לא רק לכתוב את עצמי אלא גם את מה שאני מאמינה בו, ואני מוצאת שהרבה פעמים זה נוגע בלבבות. אני אתן לך סיפור קטן שקרה ממש עכשיו בהקשר לזה. הרבה פעמים שאני נוסעת ל-770 או לטיש אצל הרבי, בכדי להיטען באנרגיות רוחניות, אני מפרסמת פוסט שמי שרוצה שתשלח לי שמות לתפילה ומקבלת מאות פניות ובקשות. בפעם האחרונה רק איזה שעה וחצי כתבתי את השמות מרוב הכמות הגדולה. עכשיו מישהי שלפני חודשיים ביקשה שאתפלל על זיווג בעבורה- מתחתנת".

היא מספרת על איך זה להיות אישה דתייה בתוך חב"ד, ועל היכולת לקבל מקום. "אני לא צריכה שיתנו לי את המקום שלי, לוקחת אותו לבד. אני יודעת שאומרים פמיניזם וכל זה, אז אני לא צריכה שיתנו לי ואני לא צריכה שילחמו בעבורי, אני פשוט לוקחת. כשאתה יודע מה המשימה שלך ואתה יודע לאן אתה צריך להגיע, אתה מתחיל לנסוע והעולם פשוט מפנה את דרכו. יותר מכך, הוא גם מפרגן לך. אתה מבין שיש לך שליחות אז אתה אומר לעצמך שאתה צריך להתכוונן בכדי לעשות מה שאני יכול. ואז קורים דברים בהשגחה פרטית מצחיקה כזאת ולפעמים בדרך הטבע אבל זה קורה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום