חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רע"מ אימצו את כללי המשחק, כדי להיכנס אליו ולהרוס אותו מבפנים"

למרות השמחה בחברה הישראלית והמיתוג של השיתוף עם רע"מ כחזון אחרית הימים, ד"ר מרדכי קידר מציג תמונה אחרת - התמונה שרע"מ כותבים בערבית

שתפו :

play-rounded-fill

 

ד"ר מרדכי קידר הוא מזרחן וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן. ד"ר קידר מספר על התובנות שלו מהניסוי של ישיבה בממשלה עם רע"מ, וההשפעה על החברה בישראל. "הדבר הראשון זה שצריך להבין מה קרה כאן. מבחינה סוציולוגית הכנסת מורכבת כבר הרבה שנים מגוש מרכזי שהוא פחות או יותר נוטה לימין, כמו הליכוד, חרדים ודתיים. ומפלגות לוויין שנמצאות בצד הימני שלו, נגיד ימינה וסער. ובצד השמאלי, מפלגת העבודה, מרצ ולפיד. ובמעגל חיצוני המפלגות הערביות".

הוא מסביר שמה שקרה בשנה הזאת שמפלגות השוליים מצד ימין ומצד שמאל, יחד עם הערבים התאחדו על סיסמא של "רק לא ביבי", בשביל להקים ממשלה. לדבריו, במקרה היה להם גם 61 חברי כנסת. "מפלגות מהשוליים, ימין שמאל והערבים נגד המרכז שהוא היהודי, הסביר, ליכוד וחרדים. העם ברובו הוא עם שנוטה לימין במדינת ישראל".

https://tovnews.co.il/%d7%9b%d7%a8%d7%a2%d7%9e-%d7%91%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%94%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%94-%d7%a9%d7%9e%d7%a9/

איך נכנס לתוך הויכוח כן ביבי לא ביבי מפלגה ערבית ואיך נוצרה לה לגיטימציה? "מה שקרה שמפלגת רע"מ שהיא בעצם מפלגת האחים המוסלמים מתנהגת כמו האחים המוסלמיים בכל מקום, שמותר להם להשתתף במשחק הפוליטי כמו למשל במצרים שהיה מותר להם תקופה מסוימת. עקרונית הם נגד המערכת, הם בשביל להרוס את המערכת. אצלנו המערכת היהודית ציונית, במצרים זאת המערכת המצרית. אבל מה? הם מתחפשים למשהו שהמערכת יכולה לקבל אותו, נכנסים לתוך המערכת על ידי אמצעים לגיטימיים כדי להרוס אותה מבפנים. וזאת המהות של מפלגת רע"מ והאחים המוסלמים".

לדבריו ד"ר קידר, רע"מ רוצים להפוך את העולם לעולם איסלאמיסטי, אבל לא בכיוון הסעודי הממסדי, אלא בכיוון המהפכני כמו שארדואן היה בהתחלה.

הוא מסביר כי החברה בישראל רואה את מנסור עבאס בהתלהבות כאדם שרוצה לעשות שינוי, ולא שומעת את אותם הדברים, לא מבינה שהוא אדם עם תחפושת. ההסבר לכך הוא "מה שאני אומר מתבסס על מה שהוא כותב בערבית, או על מה שהוא אומר בערבית ולא מה שהוא אומר בעברית. וזה אחד מהאמצעים השגורים של האחים המוסלמים. לומר בעברית או באנגלית או בשפות של אחרים דבר אחד, ולומר לעצמם בערבית דברים אחרים. הוא בערבית מדבר על ג'יהאד אזרחי שהוא עושה נגד המדינה. ג'יהאד אזרחי זה כי הוא לא יכול לעשות ג'יהאד צבאי כי הוא ילך לכלא. מה שהם עושים בכנסת זה ג'יהאד אזרחי, מזה ג'יהאד? מלחמה למען האסלאם נגד הכופרים. ולזה אני מאמין הרבה יותר ממה שהם אומרים בעברית".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%aa%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%aa%d7%9f-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

על הוויכוח בינם לבין המשותפת הוא אומר כי זה לא האם למדינת ישראל יש זכות קיום, שניהם חושבים שלמדינת ישראל אין שום זכות קיום כמדינה יהודית גם אם היא דמוקרטית. על פי גישתו של מנסור עבאס שהיא גישתו של האסלאם הוא שהיהודי צריך לחיות תחת כנפיו של האסלאם כבן חסות, בלי מדינה, ממשלה, משטרה. הוא מסביר, "הם אימצו את כללי המשחק כדי להיכנס למשחק וכדי להרוס אותו מבפנים, זה מנסור עבאס. אגב מפלגת בל"ד לא שונה, ההבדל בין רע"מ לבל"ד זה המטרה, הוא רוצה להקים מדינה אסלאמית על חורבותיה של מדינת ישראל. והם רוצים להקים מדינה לאומית חילונית שתהיה כמו מצרים עם האסלאם בחוץ. ולכן הם לא משתפים פעולה. זה שהם רוצים יחד להחריב את מדינת ישראל היהודית? זה ברור".

הוא מוסיף כי המייסד של בל"ד, עזמי בשארה, טען כל הזמן שהבעיה במדינת ישראל זה לא הכיבוש של 67, אלא הכיבוש של 48. ד"ר קידר מחדש ואומר שאם עבאס היה מצליח להביא את המילארדים שהובטחו לו הוא היה יכול להיות ראש ממשלה, עם כמות ההצבעות מהחברה הערבית שהוא היה מקבל. מבחינת הציבור הערבי מה שקובע זה מי שיביא הכי הרבה כסף.

בנוסף, על המיתוג כאידיאל של הרעיון של ממשלה שיתופית עם מנסור עבאס, הוא אומר שכולם נופלים במלכודת שנקראת האחים המוסלמים. "כולם נופלים בה, רק הערבים לא. כי הם יודעים לקרוא את הדברים שלהם בערבית. ולכן צריך להיזהר מהדבר הזה ששמו האחים המוסלמים".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Mark Shor
Mark Shor
1 שנה לפני

אי-אפשר בו-זמנית לטפח מיליוני ערבים בארץ ולשמור ישראל לעם היהודי.
 מיליוני ערבים לא יתנו לנהל ישראל כמדינה יהודית.
למזלנו כל ערבים מקומיים זכאים לבחור ממשלה ברמאללה.
*
פג תוקף של מיתוס הישן.
היהודים לא חייבים לערבים אף דונם אחד בארץ,
לא תעסוקה, לא רווחה, לא חינוך, לא רפואה ולא אף שקל קצבאות.
*
הפרדה מעם זר תתחיל רק לאחר שכל 6.5 מיליון ערבים ממערב לירדן –
יהפכו לאזרחי מדינה מינוס שלהם.
*
הפרדת שני העמים על בסיס האזרחות זה שלב הכרחי
לשחרור ארצנו גם ביהודה ושומרון.
הפרדה מן הערבים תבוצע בשלושה שלבים:
אזרחות אחידה לכל ערבים פלסטינים >
> ניתוק כלכלי > העברה לערים ללא יהודים עקב חוסר פרנסה בישראל.
*
אין צורך בחילופי שטחים.
בהעדר פרנסה בישראל – הערבים יסתלקו בעצמם.
*
עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
בהדרגה כל 6.5 מיליון ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין,
קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.
*
יוצאים מהפלונטר
>
משאל עם נוסח:
ליהודים – אזרחות ישראלית,
לכל ערבים מקומיים – אזרחות מדינתם –
– יעצור בחירות אינסופיות וישמור ישראל ליהודים.
 * *  
לאחר שינוי אזרחות, אף ערבי לא יגורש מביתו, 
אך הבטחת הכנסה, קצבאות זקנה וביטוח בריאות – הם יבקשו ברמאללה.

רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום