חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שקד התקפלה: שינוי נרחב במתווה כניסת המהגרים מאוקראינה

לא עמדה בלחץ; אחרי שבכירי הקואליציה תקפו את המתווה שהציגה בשבוע שעבר - השרה שקד החליטה לעשות פניית פרסה

תגיות

שתפו :

פליטים מאוקראינה
צילום: תמר נויברג, פלאש 90.

לאחר מכבש לחצים כבד, שבשיאו עתרה שגרירות אוקראינה בישראל כנגד המתווה שהציג משרד הפנים, השרה שקד נכנעה והסכימה להרחיב את המתווה של קליטת המהגרים מאוקראינה. בהצהרה שנתנה לתקשורת, מסרה השרה שקד כי: "כדי לשמור על על הסכם הוויזות עם אוקראינה, הוחלט שקרובי משפחה יוחרגו מהמכסה. מי שיש לו פה קרוב משפחה שמגיע לארץ  ואותו אזרח ישראלי חותם שהוא נמצא אצלו במשך חודש-חודשיים כדי להתאוורר הוא יוחרג מהמכסה". למעשה, למרות שהשרה שקד מציגה את הדברים אחרת, השינוי שהציגה הערב הוא דרמטי. מדובר בהרחבה גדולה של האפשרות של פליטים לא יהודים לעלות לארץ, ועדיין לא ברור מי ידאג להחזירם לארצם כאשר תסתיים המלחמה.

לאחר שלא גיבה את השרה שקד לאחר כל המתקפות שספגה בשבוע האחרון, נזכר ראש הממשלה נפתלי בנט להוציא הודעת גיבוי לשרה. בהודעה שכתב הוא אמר: "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים בישראל. אני מברך על עדכון המתווה של השרה איילת שקד".

באופוזיציה מיהרו לתקוף את ההתקפלות של השרה. ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) צייץ בעמוד הטוויטר שלו כי "אין חוט שידרה – אין דאגות. מבייש". ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), שרק בסוף השבוע שעבר חתם הישג מרשים יחד עם השרה שקד בהעברת חוק האזרחות תקף: "איילת שקד ונפתלי בנט הופכים את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינה היחידה בעולם שמדיניות ההגירה שלה נקבעת על ידי החפצים בחורבנה". ח"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) טען: "אנחנו נשלם את המחיר, החברתי והלאומי, על עשרות אלפי זרים שיתאזרחו כאן בהמשך בהוראת הבג"צ". גם חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) לא נשאר חייב ועקץ את השרה שקד: "מדינת כל אזרחיה – 10 מדינה יהודית ודמוקרטית – 0".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום