Search
Close this search box.

סערה במערכת הפוליטית בעקבות מתווה כניסת הפליטים שהציגה השרה שקד

חבר הכנסת יריב לוין: ''אנחנו צריכים לשמור על עצם קיומנו כאן כמדינה יהודית''

תגיות

שתפו :

במסיבת העיתונאים שכינסה אתמול (ג') שרת הפנים איילת שקד הוצגה מדיניות קליטת הפליטים שגיבש משרדה. על פי המתווה שהוצג, יוכלו לשהות במדינת ישראל 25 אלף פליטים מאוקראינה. כיום, במדינת ישראל שוהים על פי הערכות כ-20 אלף פליטים שכבר הגיעו כתוצאה מהלחימה באוקראינה. לפיכך, יתאפשרו כניסתם של חמשת אלפים פליטים נוספים בלבד, בנוסף ליהודים שיוכלו לעלות מכח חוק השבות.

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%98%d7%aa-%d7%92%d7%95%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%94/

התוכנית שהוצגה גוררת ביקורת קשה מכל קצוות הקשת הפוליטית. חבר הכנסת יריב לוין, לשעבר יו"ר הכנסת, התייחס היום בנאום שנשא במליאת הכנסת למתווה של השרה שקד: "אף אחד לא העלה על דעתו שאנחנו נהיה הפתרון לכל בעיות הפליטים בעולם. אני אומר לא לאלה מאריתריאה, לא לאנשים מסודן ולא לאנשים מאוקראינה. אנחנו צריכים לשמור על עצם קיומנו כאן כמדינה יהודית".

תמונה: מהפייסבוק של המצולם

גם חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) יוצא כנגד תוכנית השרה שקד: בהודעה שמסר, אומר ח"כ קריב כי צריך לעשות שינוי בתוכנית. לטענתו "מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה לאפשר שהייה זמנית של מספר גדול יותר של פליטים". השר נחמן שי התייחס גם הוא למתווה שהוצג. השר בירך על ביטול "הקנס המיותר" כהגדרתו שניתן לפליטים בכניסה לארץ, אבל דרש מהממשלה: "תכינו תיק קליטה ותנו לפליטים להגיע כפי שצריכה לעשות מדינת העם היהודי, העם שנדד כפליט ממדינה למדינה בהיסטוריה הארוכה שלו".

מי שפחות התחברה להמלצותיו של השר נחמן שי, הייתה השרה אילת שקד; "מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה", דברי שקד. השרה המשיכה להתייחס לגורמים בממשלה שהביעו את התנגדותם לתוכנית: "מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום