חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרמשניט: במשטרה יודעים לטפל בשחיתות של המכלופים, אבל לא בדרגים הגבוהים

נצ"מ (בדימוס) אפרים ארליך, הידוע בכינוייו "קרמשניט", מספר על השחיתויות במשטרה

שתפו :

 

קרמשניט הודח מן המשטרה באופן רשמי אך הכינוי דבק בו עוד מתחילת שירותו במשטרה. כאשר התגייס ב1982 ליחידה הסמויה היה להם בסיס סודי עם טבח שהיה אופה להם עוגות חנק צה"ליות "אם אתה זורק אותן על מישהו נפתח לו הראש". יום אחד נמאס לו מעוגות אלה וביקש מהטבח שיכין להם עוגות אחרות, "מה עם קרמשניט"? וככה על פעם אחרי אימון כשהיה חוזר לפנות בוקר היה מבקש ממנו עוגת קרמשניט.

קרמשניט מספר שבמשטרה לא שמחו על האדם שהיה, אדם עם עקרונות וערכים, איש חוק שאם הוא רואה דברים לא תקינים בהתנהלות לא מוכן להמשיך הלאה. הוא מספר "היו מתים שאני יעוף לכל הרוחות, זה לא הלך להם כי אני לצערם הרב נתקעתי להם כמו עצם בגרון. התיק שלי היה נקי ונשאר נקי ויישאר נקי, זה לא עניין של תיק, זה עניין של מבנה אישיות".

הסיפור הגדול שהוביל ליציאתו מהמשטרה היה פרשת האחים פריניאן, לאחר פיצוץ פרשייה זו העבירו אותו לתחנת המשטרה בחברון, בעקבות התערבות בג"ץ דרך התנועה לאיכות השלטון ומשם הועבר למחוז ש"י שם לא מצא את מקומו כיוון שלדבריו מכריחים את השוטרים הקטנים "להתעסק בחארטות". הוא מספר כי במחוז ש"י בשביל להעלות את הסטטיסטיקה של תפיסת סכינים הולכים לאיזה פלסטינאי ומוציאים מתא המטען שלו סכין שנמצאת בארגז הכלים בשביל מסיק זיתים. לאחר תפקידו במחוז החליט לפרוש מהמשטרה.

בעניין פרשת פגסוס קרמשניט לא מתרגש, להפך הוא אומר כי הטכנולוגיה תגרום למשטרה להיות טובה יותר. הוא מסייג ואומר כי על השופטים שמאשרים את הצווים לשאול שאלות ולא לחתום על כל צו באופן אוטומטי.

לגבי פרשת אהוביה סנדק הוא מזכיר פרשה מוקדמת יותר שגם בה המשטרה טייחה ולא עשתה כלום, יוסף סלמסה. סלמסה היה בחור אתיופי שהשוטרים בזכרון יעקב לקחו אותו לתחנה וירו בו באקדח טיזר והוא שכב שם כמו "תרנגול שחוט" לדבריו. על סלמסה קרוביו אמרו שמאז האירוע הוא לא חזר לעצמו, התנהגותו השתנתה והשוטרים כנראה העבירו אותו על דעתו והוא מצא את מותו בנפילה מהר גבוה. המשפחה שלו ביקשה לחקור אז מח"ש התעלמה, רק לאחר התערבות בג"ץ מח"ש חקרו את הסיפור והתברר שהשוטרים שהיו באירוע שיקרו בדוחות.

קרמשניט אומר שכמו בסיפור סלמסה גם בסיפור סנדק המשטרה לא תטפל באירוע, לא תהיה וועדת חקירה והורי של סנדק לא יזכו לדעת מה עלה בגורל ילדם וכיצד הוא נהרג. אך קרמשניט לא שופך את התינוק עם המים "משטרה מכילה אלפי שוטרים טובים, צריכים לחסל את תרבות השקר שקמה במשטרה לאורך שנים. ששר ומפכ"ל יחליטו שמשימת העל שלהם זה חיסול תרבות השקר. כי אנחנו חייבים משטרה טובה ומקצועית. אמון הציבור זה הדבר היחיד שהמשטרה נמדדת בו ועל ידי כך מגיע כושר ההרתעה. זה הסיפור ועד שזה לא יקרה אנחנו בבעיה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום