חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב זאגא: האם הרב קוק אכן היה מהפכן?

הראי"ה קוק זצ"ל נתפס כדמות לא שגרתית בעולם התורה, אך הרב יצחק זאגא מרשימת "הציונות הדתית" אינו רואה בתורתו חידוש גדול, אלא קריאה לשוב למצב הטבעי של עם ישראל שנשכח במהלך הגלות הארוכה

שתפו :

הרב קוק אמנם נחשב לבעל דעות חריגות ומחודשות ביחס לרבנים שחלקו עליו, אך הרב יצחק זאגא, מרשימת ״הציונות הדתית״ אינו מפרש את דרכו כהליכה נגד הזרם בהכרח.

הרב זאגא מתאר כיצד הצליח הראי"ה זצ"ל לצפות אירועים למרחוק עד כדי כך שאת חלק מדבריו אנחנו זוכים להבין רק היום, לאחר שנים רבות.

הרב מדבר על התכונה המרכזית שהיהדות פיתחה בעת הגלות הארוכה – הפחד. הרב קוק קרא להפטר מהפחד המשתק שחונק את האדם מלהתקדם ומונע ממנו להתפתח ברוח ובחומר.

 

 

במהלך השיחה עולה הבחנה בין השקפתו של ה"חתם סופר" שדגל בכלל "חדש אסור מן התורה", לבין הגישה השונה כל כך של הראי"ה זצ"ל שלא חשש מפני לימודי פילוסופיה ורכישת בקיאות גם בהשכלה הכללית.

מלבד ההרמוניה ששאף הרב קוק ליצור, הוא גם לא יכול היה להתעלם מהצרכים החומריים של העם שהלך והתבסס בארץ ישראל. הוא ידע שלא די לטפח אנשי תורה ורוח והבין את הצורך בהכשרת רופאים, מהנדסים ושאר בעלי מקצועות שבלעדיהם לא יתאפשר לבסס את הקומה החומרית של המדינה.

כיצד למדו מדרכו של הרב קוק כל תנועות התשובה והקירוב שפועלות היום?

צפו בשיחה המלאה.

 

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום