חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זו הנבואה הקשה של הרב קוק שהתגשמה במלואה

הרב גיא אלאלוף מסביר מדוע חזונו של הרב קוק התגשם דווקא במקום בו החזון של הרצל כשל; וגם, מי המפסידים הגדולים שמתעקשים לוותר על הרב קוק?

שתפו :

play-rounded-fill

הרב גיא אלאלוף משוחח עם אלעזר שטורם על תורתו ועל דמותו הייחודית והמופלאה של מרן הראי"ה קוק זצ"ל.

ספי רכלבסקי כתב ספר בשם "חמורו של משיח", בו הוא מותח ביקורת חריפה על תפיסת הרב קוק הרואה בציונות החילונית, אמצעי, כלי, לא יותר מחמור, עבור המשיח ומגמות הקודש. "אין דבר כזה בתורת הרב קוק", מוחה הרב אלאלוף, "זה שקר וכזב. הספר הזה פספס את הנקודה האמיתית והביקורת החריפה ביותר של הרב קוק כלפי הציונות".

בזמנו של הרב קוק, אומר הרב אלאלוף, הציונות הייתה בשיא פריחתה. "היו הוגי דעות גדולי עולם כגון אחד העם, א.ד גורדון וברנר. הרב קוק טען טענה פשוטה: כל גדולי העולם האלה הולכים להיחרב ולא יישאר מהם שום דבר, משום שציונות מתבססת על חילוניות". הרב אלאלוף מזכיר כי "כעת א' אלול, ומאות אלפי בחורי ישיבות הולכים להגות בכתבי הרב קוק, בזמן שכתבי אחד העם וברנר מעלים אבק בספריות".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a9%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9f-%d7%95%d7%96%d7%95%d7%9b%d7%94-%d7%9c%d7%a8%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%92%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%9c/

לדבריו, הרצל הציב את החזון הראשוני, אולם מדינת ישראל כיום דומה הרבה יותר לחזון שראה הרב קוק בעיני רוחו. "הרצל הצליח בזה שקמה מדינה, הציונות המדינית של הרצל הצליחה, אך היא לא הצליחה ליצור הגות שתישאר לדורות הבאים, ובזה דווקא הרב קוק הצליח", הוא אומר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

יחי ההבדל הקטן בין תורה לדמיונות

יוסף
יוסף
1 שנה לפני

הרב אלאלוף פשוט אלוף

אודי
אודי
1 שנה לפני
הגב ל  יוסף

הרצל והרב קוק, שני ענקים אשר לא רק מוצאם הפריד ביניהם ואשר גם היום, אם עוד נזכה בחיים, לאחר הסכם הכניעה של המעצמה המתפוררת להיטלריזם של הארים המזרחיים, כמו אבירי הפוגרומים מארצות השו״ם…( מגנצא וכ״ו).
כל עוד קיים העולם הישן, נוכל אולי6בעזרת אבינו שבמילואים

להתעורר ולהתגבר על כל מכניסי המקלות בגלגלים ולהחזיר מכות
בנפש חפצה
יד שיירגעו ויניחו לנו במכורתנו החופשית.

דבש
דבש
1 שנה לפני

כתבה משובחת 🏆

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום