חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היועמ"שית: "יש לבטל את חוק הנבצרות"

היועצת המשפטית לממשלה משיבה היום (שלישי) לבג"ץ: "יש לבטל את חוק הנבצרות. נעשה שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת"

שתפו :

ישראל סלם, פלאש 90

לאחר שעבר חוק הנבצרות לפני כשלושה חודשים בכנסת, הכריז רה"מ נתניהו כי הוא "נכנס לאירוע". למרות שהיועצת המשפטית לממשלה קבעה כי נאסר עליו לעסוק בענייני הרפורמה אלא רק בהיבטים של הרגעת הרוחות ואיחוד העם.

היום הגישה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, את עמדתה לבג"ץ בעניין חוק הנבצרות: 

"תיקון חוקתי פגום מיסודו ובתוצאתו, שהינו תוצר של שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, בהליך חקיקה מואץ, כדי לשפר את מצבו האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט הנכבד, שאישרה את כהונתו תחת כתב אישום בגין עבירות חמורות של טוהר המידות, בניגוד לחוות דעת מחייבת למניעת ניגוד עניינים… ותוך עיצוב הסדר נבצרות שנועד ליתן מענה לנסיבות עניינו של רה"מ ולאפשר את מעורבותו בקידום החקיקה שיש בה כדי להיטיב את מצבו המשפטי האישי, באופן שאינו תואם את תכליות מוסד הנבצרות".

עוד נטען ש"מצב שבו חקיקת יסוד המעצבת הסדר משפטי מרכזי וחשוב, שתכליתו רציפות שלטונית, מהווה אמצעי להסרת מגבלות מראש הממשלה כאמור, מהווה פגיעה קשה בשלטון החוק".

מנגד, בתגובה שהעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו לבג"ץ נכתב כי יש לדחות את העתירה. "אין להתערב במפעל חקיקת היסוד של הכנסת, באופן שיהווה התערבות תקדימית וחריגה. סמכותה העליונה של הכנסת בתור רשות מכוננת לכינון חקיקת היסוד בישראל, המובילה, עם כל הכבוד, לחוסר הסמכות של בית משפט נכבד זה להעתר לסעדים המבוקשים ולהורות על בטלות חקיקת היסוד וחוסר השפיטות שבסוגיה החוקתית -פוליטית שבפנינו".

רק לפני כשלושה חודשים בלבד, בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד "חוק הנבצרות". חוק הקובע כי הסמכות להוציא ראש ממשלה לנבצרות תהיה רק בידי הכנסת או הממשלה. בנוסף בית המשפט חייב את העותרים ב-5,000 שקלים הוצאות. השופט דוד שטיין מתח ביקורת על העתירה: "זהו צעד מרחיק לכת".

הודעת ראשי הקואליציה : "תשובת היועמ״שית לעתירה היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה. ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה. הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו. העם, הכנסת והדמוקרטיה לא יקבלו זאת".

הפרשן הפוליטי, יעקב ברדוגו אמר הערב ב׳גלי ישראל׳: ״האם אפשר לשאול את גלי בהרב-מיארה וגדעון סער, כמה שנים אתם מכירים? איך הכרתם? מה אופי מערכת היחסים ביניכם? כמה פעמים נפגשתם במשך השנים האחרונות? כרגע אנחנו נמצאים באירוע בו היועמ״שית מנסה להפיל את ממשלת ישראל בכל רגע נתון״. עוד הוסיף: ״בהרב מיארה מתנהלת לא כיועצת משפטית אלא כתובעת ראשית. מי שמאמין שהיא לא נמצאת בניגוד עניינים  כמי שפועלת בשמו של גדעון סער טועה טעות גדולה״.

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מיכה
מיכה
9 חודשים לפני

אם זה לא בסמכותה, מדוע יש להישמע לה ?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום