חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"גלי בהרב מיארה סער – מושתלת של גדעון סער"

יום דרמטי צפוי להיות היום (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית שאמורה לדון באכיפה בהפגנות. היועמ״שית הביעה התנגדות והתגובות לא איחרו להגיע

שתפו :

יונתן שאול, פלאש 90

הממשלה מתכוונת לקיים היום (ראשון) דיון לגבי אכיפה בררנית בהפגנות.

גלי בהרב מיארה הקדימה והודיעה: "קיום הדיון במתכונת האמורה במכתבו של מזכיר הממשלה, בעיתוי הנוכחי, בעיצומה של מחאה נגד מדיניות הממשלה ושריה, מעורר קושי רב. למעשה, הממשלה מבקשת לדון באירועים קונקרטיים הקשורים למחאה נגד מדיניותה. זאת ועוד, חלק ממשתתפי הישיבה הם בעלי עניין אישי המטופל בימים אלה ממש על ידי מערכת אכיפת החוק".

ביום רביעי האחרון נרשם שפל חדש במחאה כאשר מפגינים היכו רכבים באמצעות מוטות של דגלי ישראל. בחלק מהרכבים אף היו ילדים שחוו טראומה לא פשוטה.

מאוחר יותר הופץ סרטון ברשתות החברתיות בו רואים אמבולנס נוסע באיטיות וחוצה את הנתיב החסום ע"י מפגינים. באותו אמבולנס היה חולה מבוגר עם אירוע מוחי. הוא הגיע באיחור לביה"ח ובעקבות כך נגרמו לו נזקים נוירולוגיים.

במכונית אחרת היתה אמא שנאלצה ללקט מים וממתקים מנהגים אחרים כדי להרגיע את הילד שלה. 

שר המשפטים יריב לוין כינה את תגובת היועמ"שית למזכיר הממשלה "מטרידה":

"היא מתעלמת מהפגיעה המתמשכת וחסרת התקדים בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים להגיע בבטחה לעבודה, לבית חולים, לגישה חופשית לשדה התעופה וכדומה. שנית, היא מתעלמת מהאכיפה הבררנית המסוכנת שמתקיימת היום וזועקת לשמים, לעומת הטיפול הדרקוני במחאות אחרות, כגון אלו של מתנגדי ההתנתקות, יוצאי אתיופיה, הציבור החרדי, ציבור המתיישבים והציבור הערבי", אמר לוין. לדבריו, "זכות המחאה במסגרת החוק היא מקודשת ואינה נתונה לשום ויכוח, אבל הפרות חוק מאסיביות והסתה לאלימות ולאי ציות לחוק, מחייבות מדיניות אכיפה ברורה ואחידה. על כך נדרוש תשובות בישיבת הממשלה הקרובה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי בהרב-מיארה "פוגעת אנושות בשלטון החוק ובאמון הציבור. במקום לעשות את תפקידה ולאכוף את החוק, היא הופכת לפוליטיקאית במדים, חורגת מסמכותה, ועובדת על מלא בשירות האופוזיציה. אין פגיעה בשלטון החוק יותר מאשר התנהלותה הפוליטית המופקרת של היועמ"שית".

במוצאי שבת האחרון התראיין השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, ב"פגוש את העיתונות": "גלי בהרב-מיארה-סער…מושתלת של גדעון סער שכל תפקידה הוא להפריע ולחבל בעבודת הממשלה. אם זה היה תלוי בי היא לא היתה נשארת בתפקידה אפילו עוד שניה אחת. היא וגיל לימון – שלום ולא להתראות".

השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, פנה ליועמ"שית והזהיר כי בעקבות העדר אכיפה מול סדרת ההתפרעויות שאירעו במסגרת המחאה כנגד הרפורמה – יעתור נגדה לבג"ץ.

חבר הנהלת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, פירסם השבוע תמונה מההפגנה שנערכה השבוע בה הוא נראה צועד על הכביש שנחסם וכתב "חובה אזרחית".

זהו אותו אופנהיימר שבאוגוסט 2017 כתב את הדברים הבאים: ״חסימת צירי תנועה ראשיים מסכנת חיים, מפריעה לאמבולנסים ולרכבי הצלה לעבור, וצריך לשים לה גבול״.

צפו בתיעוד המטריד בו אמבולנס מנסה לפלס את דרכו באיטיות בין חסימת הצירים.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום