Search
Close this search box.

זאב ז'בוטינסקי הנכד של המנהיג הציוני: "אף ממשלה שתקום כאן לא תוכל לסמוך יותר על חיילי המילואים"

תופעת הסרבנות אמנם מנופחת בהרבה מממדיה האמיתיים ומתודלקת בעיקר על ידי משרדי תעמולה, אך היא הביאה לקריסת פרדיגמת המילואים בישראל

תגיות

שתפו :

Photo by Olivier Fitoussi /Flash90

זאב ז'בוטינסקי, הקרוי על שם סבו המפורסם, שירת בצעירותו כטייס בחיל האוויר. בימים אלה הוא מנהל מאבק מול תופעת הסרבנות:

"מאוד חרה לי שהטייסים הסרבנים חטפו את תואר הטייסים מקבוצה אחרת ולא מבוטלת בתוך חיל האוויר שאינם חושבים כמותם". הוא מתכוון כמובן למכתב הסרבנים שנחתם "בשם הטייסים", בהכללה גסה ולא מייצגת.

ז'בוטינסקי מודאג מעירוב התחום הצבאי עם הפוליטי: "זה מאוד מסוכן משום שזה יכול להתהפך על הסרבנים עצמם בעתיד, וגם על הראש של כולנו עכשיו. יש דברים שלא משחקים בהם".

הוא מוסיף וטוען שהתפנית הזו הביאה לקריסת פרדיגמת המילואים במדינת ישראל, ושכל ממשלה שתקום מעתה והלאה לא תוכל לסמוך על כך שחיילי המילואים שלה יתייצבו.

כמובן שהסיפור מנופח ממה שהוא באמת בחסות משרדי הפרסום, מה שמסביר את הסתרת זהותם ותפקידם של החתומים על מכתבי הסרבנות, אך הוא בהחלט מצליח להפחיד חלק לא מבוטל מאזרחי ישראל.

ז'בוטינסקי מבהיר שעל אף ההילה שאופפת את הטייסים, התפלגות התכונות שלהם – בארץ ובעולם – כמעט זהה להתפלגות באוכלוסיה הכללית. לכן, הוא סבור כי מתן אפיון מיוחד לטייסים הנו טעות.

עם זאת, למרות המחלוקות, ז'בוטינסקי מתנגד לתגובות החריפות כלפי הטייסים הסרבנים, ומזכיר כי אותם אנשים סיכנו את חייהם למען עם ישראל.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
11 חודשים לפני

ברור, דיקטטורה זקוקה לצבא שכיר.

דניאל
דניאל
11 חודשים לפני

אני מתנגד לסרבנות ולא רואה כיצד הפגיעה בהגנה על משפחתך וחבריך יכולה להוות כלי מחאה לגיטימי מצד שני כל ממשלות ישראל חיו ע"פ חוק גיוס חובה רק לחלק מהאוכלוסייה כאשר ישנם 2 סקטורים עצומים בגודלם החרדים וערביי ישראל שלא מוכנים לשרת לא בשירות צבאי וגם לא בשירות לאומי וזה דבר מתועב ומבחיל!!!
כל ממשלה שתישען על המפלגות שמייצגות ציבור שלא מוכן לתרום דבר הן לא לגיטימיות! ולמצביעיהן אין זכות מוסרית להצביע בקלפי. שירות חובה לכולם משמע שירות חובה לכל מי שרוצה להחזיק בתעודת זהות כחולה, כל השאר הם תושבים ולא אזרחי המדינה וכמובן שזה לא כולל בעלי מוגבלויות שלא יכולים לשרת.
מדינת ישראל צריכה להפיק תעודת בוחר אותה יש להעניק רק למי ששירת שירות שנתיים והילך.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום