חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מה שמדאיג אותי הוא שהאיש הזה היה אלוף בצה"ל!"

טור דעה שמסביר היטב כיצד מדינת ישראל מתקיימת למעשה באורח נס

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

בכל פעם כשאני כותב פוסט ביקורת על אחד מאלופי צה"ל, ישר ימצא מי ממעריציו שיקפוץ ויכתוב לי: איך אתה מעז? מה בכלל עשית שאתה מעז לכתוב דבר כזה על אלוף מהולל כזה? אז תחסכו ממני את העניין הזה! בדיוק לפני 50 שנה הפסקתי להעריץ אלופים בצה"ל רק בגלל שיש להם דרגה על הכתף ומאז עשו אלופים רבים מעשי שטות נוספים שעלו ביוקר. מה שעושים קצינים בכירים רבים בשנה האחרונה מצדיק גם מצדיק ביקורת חריפה. אז מבחינתי עם כל הכבוד למה שהאיש עשה בעבר, אני שופט אותו על פי מעשיו בהווה. העבר אינו מקנה חסינות מביקורת.

ביום שלישי, התראיין אצל שרון גל אחד מאלופי צה"ל לשעבר, ישראל זיו.

מאדם כזה אני מצפה לשיקול דעת, להכרת העובדות ולהבנה מינימלית בנושאים עליהם הוא מדבר. אבל כששמעתי אותו, פשוט התחלחלתי. אדם רדוד, שטחי, חפיפניק. האיש הזה הוא פמפלט מהלך של "המחאה". הוא מדקלם את הסיסמאות נבובות של ה"מחאה" מבלי שהוא מבין אפילו את משמעותן. אז מה הוא אמר?

האיש חוזר ואומר שהוא לא משפטן אבל טוען בתקיפות רבה כי ביטחון ישראל יפגע קשות בשל ביטול עילת הסבירות.

איך בדיוק זה יקרה, הוא כמובן לא יודע להסביר.

האלוף (מיל.) הזה גם מספר לנו שהכלכלה הישראלית בשפל. ולהוכחת טענתו הוא מביא את שער הדולר כדוגמא לשפל הכלכלי. האיש טוען ששער הדולר הנוכחי 3.82 הגיע ל-"שיא של כל הזמנים".

אתה מצפה, כאמור, מאדם כזה שעולה לשידור ברדיו, להכיר את העובדות. שרון גל, שהגיש במשך שנים תוכניות כלכליות, מנסה להציל אותו מעצמו ושואל אותו שוב ושוב אם הוא בטוח בנתון הזה. אז כן, הוא בטוח. חיפוש קצר באינטרנט מעלה את הנתונים הבאים: בשנת 2005 השער הממוצע היה 4.48 אז יכול להיות שהמומחה הכלכלי הזה לא היה במדינה בשנת 2005. מילא טעות אחת, אבל תראו את הטבלה הבאה: בשנת 2007 השער הממוצע היה 4.10

בשנת 2008 השער הממוצע היה 3.86

בשנת 2009 השער הממוצע היה 3.93

בשנת 2010 השער הממוצע היה 3.87

בשנת 2012 השער הממוצע היה 3.85

בשנת 2015 השער הממוצע היה 3.97

בשנת 2016 השער הממוצע היה 3.93

מסתבר ש"כל הזמנים" מתחיל אצל האלוף שלנו רק בשנת 2017! האיש גם אינו מבין איך פועלים תהליכים כלכליים. אין לו שמץ של מושג שהדולר התחזק לאחרונה בכל העולם וזאת בשל עליית שער הריבית בארה"ב. ושום ממשלה בישראל לא הייתה יכולה לעשות דבר בנידון. לאחר מכן הוא טוען שההשקעות בהייטק הגיעו לאפס. אפס? האמנם? בדקת? חברת אינטל לדוגמא הודיעה לפני חודשיים על תוספת השקעה בישראל של 15 מיליארד דולר (כ-57 מיליארד שקל). וזאת בנוסף להתחייבות מלפני שנתיים להשקיע בישראל 10 מיליארד דולר. וחודש לאחר מכן נודע על השקעה של 100 מיליון שקלים בהקמת מחשב קוונטי בישראל. אז שמישהו יספר לאלוף הזה שבכל העולם יש ירידה בהייטק ו-"פאפאיה" זה לא מדד לנעשה בהייטק. האיש גם מדקלם סיסמאות נבובות על חוסר השקעה בתחבורה בישראל.  צריך שמישהו יעדכן את האלוף לשעבר על כך שהממשלות של נתניהו השקיעו הכי הרבה כסף "בכל הזמנים" בשיפור התשתיות התחבורתיות בישראל. העבודות בוצעו למרות ההתנגדויות של אופוזיציית השמאל, למרות המקלות בגלגלים שתקעו פעילים פרוגרסיביים וההסתדרות ולמרות הקשיים שכפה בג"צ.

ולסיום האיש מדבר על יוקר המחיה שבו אשמה, לשיטתו, ממשלת נתניהו הנוכחית שמכהנת בסה"כ 9 חודשים.

צריך שמישהו יספר לאיש הזה שבממשלות נתניהו מאז 2009, השכר של אזרחי ישראל עלה במידה רבה יותר מהעלייה במדד המחירים לצרכן ולכן כוח הקניה של אזרחי ישראל דווקא עלה.

צריך שמישהו יספר לאיש הזה שאלמלא התעקשותם של נתניהו ושטייניץ על הוצאת הגז מהאדמה, מחיר החשמל בישראל היה היום פי 6 יותר גבוה (ע"ע גרמניה). צריך שמישהו יזכיר לאיש הזה מי בדיוק היו אלו שהתעקשו "להשאיר את הגז באדמה".

ושמישהו יספר לאיש הזה מהי תרומתם של גופים תומכי המחאה כמו "שטראוס", "קוקה קולה" ואחרים לגל ההתייקרויות האחרון. ואיזו הגנה מספק בג"צ לטייקונים של המדינה.

אבל הכי הרבה התרשמתי מהדאגה של האיש הזה לדמוקרטיה הישראלית ולמה שעלול לקרות לה עקב צמצום עילת הסבירות.

לעומת זאת, הוא לא מודאג בכלל מהעובדה ש-82 "לשעברים" כמוהו שלחו מכתב לסנטורים של ארה"ב להזהירם מפני הפגיעה של נתניהו בביטחון ישראל.

ולמרות שהוא אישית הסיר את חתימתו מהמכתב, הוא עדיין מגבה את חתימתם של האחרים על המכתב. ואינו מתחיל אפילו להבין מה רע במכתב כזה.

שלא יהיו אי הבנות.

האיש עלה לדבר ברדיו לא בשל היותו פרופסור למשפטים. ולא בתוקף היותו מומחה כלכלי ידוע.

הוא הוזמן לדבר רק בשל הדרגות שענד בעבר.

אז גם אני מודאג. אבל מה שמדאיג אותי, הוא שהאיש הזה היה אלוף בצה"ל !!

ב-30 השנים האחרונות התפוגגה ההילה מעל ראשם של אלופינו.

– ראינו אותם טועים ומטעים בהסכם אוסלו.

– ראינו אותם טועים ומטעים ב"התנתקות".

– ראינו אותם נכשלים במלחמת לבנון השנייה.

– ראינו אותם מארגנים "מיני מרד" נגד ראש ממשלה ושר ביטחון בנושא הגרעין האיראני ורצים למסור את תכניות צה"ל לידי האמריקאים.

– שמענו אותם מזרזים אותנו למסור את רמת הגולן לידי הסורים "כדי לנתק את אסאד מאיראן".

– וראינו את האלופים שיצאו באזהרות חמורות כנגד העברת השגרירות של ארה"ב לירושלים.

– וראינו גם אלוף שהיה מח"א נוסע לארה"ב (בזמן שהוא מכהן כמנכ"ל משרד הביטחון) ומטרפד (יחד עם אחרים) את תכנית טראמפ ונתניהו לסיפוח חלקים מיו"ש.

– ורק לפני שנה ראינו אותם תומכים בהתלהבות בהסכם הגז העלוב שנחתם עם "לבנון" ללא אישור הכנסת כנדרש בחוק. וכל זה כדי ש-"חיזבאללה ישב בשקט שנים רבות".

– וראינו לזוועתנו איך לא מעטים מהם מסרבים לגנות סרבנות ואפילו מצדיקים אותה.

– והכי גרוע, ראינו איך רבים מהם קוראים לחבריהם שנותרו בצבא לא לפעול על פי החוק המכפיף באופן חד משמעי את הצבא לממשלה, אלא להישמע להוראות בג"צ.

אני לא אדם דתי, אבל כשאני רואה את כל הדברים הללו אני מתחיל להאמין באלוהים.

שכן איזה הסבר הגיוני יכול כבר להיות לכך שמדינת ישראל עדיין שלמה וקיימת למרות שלא מעטים מאלופינו היו כאלה?

 

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
וקסנר
וקסנר
7 חודשים לפני

כולם בוגרי תכנית וקסנר

מרגלית שנער
מרגלית שנער
6 חודשים לפני

כאילו כתבתי את הדברים בעצמי. אני אתיאיסטית אבל אין ספק שכל קיום המדינה הוא נס. איך אנחנו עדיין כאן למרות מחדל אחר מחדל בהובלת מנהיגים יהירים , מוגי לב , מושחתים בנפשם, רדודים וומזלזלים בכל מי שאינו מחזיק בדעתם ה״נאורה״ ? על כן אני לא שוכחת שאלוהינו הוא אלוהי צבאות וחרון אפו נגד אויבינו נורא.

גד
גד
5 חודשים לפני

זה לא רק לשעבר יש גם אלופי עשיו בהווה כמו המומר להכעיס יודל פוקס..ועוד

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום