חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"התנהלותו של נתניהו נובעת משיקולים אישיים ויכולה להשפיע בעסקה מול סעודיה"

82 אנשי ביטחון וצבא לשעבר שיגרו מכתב לסנאטורים בארה"ב נגד רה"מ נתניהו. העילה? פגיעה כביכול בביטחון מדינת ישראל. האם כולם חתמו באמת?

שתפו :

אבשלום שושני, פלאש 90

"נתניהו מבצע פעולות שמפרקות את צה"ל", זהו המסר העיקרי במכתב ששוגר על ידי אנשי צבא ובטחון לשעבר לסנאטורים בארצות הברית ואף ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין.

אותם בכירים שחתמו בשמם ובתפקידם המלא, ביקשו להזהיר: ״המהלכים שמקדם נתניהו נועדו לפגוע במערכת המשפט באופן שיבטל את עצמאותה ויכפיף אותה אליו ולחבריו הפוליטיקאים״.

בנוסף תקפו את רה"מ נתניהו על כך שהוא האשם בסרבנות אשר חלק מאותם חותמים הובילו בעצמם. "נתניהו הצליח לעשות מה שאף אחד מאויבי ישראל לא הצליח לעשות מעולם – לגרום ליותר מעשרת אלפי קצינים ומפקדים מובחרים בשירות מילואים ומאות טייסי חיל האוויר, להודיע על פרישתם משירות מילואים פעיל".
עוד הוסיפו: ״מסקנתנו היא כי התנהלותו של נתניהו נובעת משיקולים אישיים, מה שמעלה חשש כבד שהוא ימשיך לפעול בדפוסים המעדיפים אינטרסים אישיים שלו, מה שישפיע על אופן קבלת ההחלטות שלו בנושאי חוץ וביטחון ובעיקר בעסקה המדוברת עם ערב הסעודית. הדבר עלול לגרום נזק רב לביטחון הלאומי של ישראל ואף לביטחון הלאומי של ארה"ב בעלת בריתנו״.

באשר לקשרים בין ישראל לארה"ב: ״מערכת היחסים בין ארה"ב וישראל מושתתת על ערכים דמוקרטיים זהים. עם התקדמות החקיקה והחשש מהשינוי בישראל, יכולה ארה"ב להצטייר כמי שמתיישרת עם קידום ערכים המנוגדים לערכי הדמוקרטיה להם היא מחויבת ברמה הגלובלית, מה שיפגע באמינותה מול שאר מדינות המערב״.

 

בין החותמים ניתן למצוא את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ועוד.

מספר 35 ברשימת "החותמים" הוא ראש אגף המבצעים לשעבר, האלוף ישראל זיו. בראיון ביום שלישי ברדיו "גלי ישראל" לשרון גל אמר ישראל זיו שבכלל לא חתם על מסמך כזה. ״האמת שלא חתמתי על המכתב לסאנטורים, הם לקחו לעצמם בטעות את החתימה שלי, לא חתמתי עליו. הסירו את החתימה שלי כבר. אני מניח שתרצה לבדוק את זה, אני לא יכול לקחת אחריות על השאלה האם יש שם שמות נוספים שלא ידעו שהם הוחתמו, זה לא נעים שלוקחים את השם שלי בלי שהסכמתי לכך".

שרון: ״אני נדהם מהעובדה שלוקחים חתימה שלך בלי לשאול אותך״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
7 חודשים לפני

ואלה היו בכירים במערכת הביטחון. בושה וחרפה. אנשים שעכשיו, במקום להמשיך לעשות חיל ולתרום להמשך התפתחותה וחיזוקה של מדינת ישראל בארץ ובעולם, הולכים ועושים קמפייני בי די אס כאחרוני המתפרעים ומחוללי המהומות בקפלן – וכמו גם אנשים אחרים במקומות אחרים בעולם. רק שהאמירות שלהם עושות הרבה יותר נזק, כי הן מגיעות מתוך ישראל, ובפועל, פונות לציבורים בעולם שזה מסתדר עם תפיסתם האנטישמית לגבי ישראל.
הזכירו את זה בדיונים שונים בנושא, אבל אלה אותם האנשים שתמכו בהסכם הגרעין עם איראן ועכשיו מתנגדים להקמת כורים גרעיניים אזרחיים (לכאורה או שלא לכאורה) בסעודיה. צביעות, או משהו אחר?
אגב, אם האמריקאים לא יהיו אלה שיקימו לסעודים כורים גרעיניים, הסעודים ילכו לסינים (אופציה שכבר מונחת על השולחן, אפילו אם כרגע רק בתור מנוף לחץ מול האמריקאים); זה, או שהם יקנו ראשי נפץ גרעיניים מפקיסטן. מבחינת הסעודים, הם לא יהיו מוכנים לשבת בחיבוק ידיים כשאיראן מתגרענת. נכון שיש פה פוטנציאל סכנה גדול לישראל (בין השאר), וצריך למצוא דרך לפתור את העניין הזה – כמו גם עניינים אחרים בנושא – לפני שחותמים על הסכם עם סעודיה. אבל אי אפשר להתעלם כאן מתחושת האיום שמרחפת מעל סעודיה מכיוון איראן וגרורותיה, וצריך לקחת את זה בחשבון במכלול השיקולים. בעיקר, סעודיה רוצה גרעין משלה – ובסבירות לא קטנה הם ירצו להעשיר אורניום גם למטרות צבאיות – כי היא יודעת שארה״ב לא באמת תגן עליה, באופן ישיר, אם איראן תתקוף אותה (ע״ע המלחמה באוקראינה). לכן, הם שואפים להשוות את מצבם לזה של איראן, כדי שגם סעודיה תצטרף למדינות שמחזיקות במאזן האימה של נשק גרעיני.

גיל
גיל
7 חודשים לפני
הגב ל  Subs

המבנה המשפטי של ישראל זהה למבנה המשפטי של גרמניה הנאצית.
שום פקיד לא אחראי למעשיו, כולל רצח.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

גיל
גיל
7 חודשים לפני

המבנה המשפטי של ישראל זהה למבנה המשפטי של גרמניה הנאצית.
שום פקיד לא אחראי למעשיו, כולל רצח.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום