חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופרת חרדית כתבה על המציאות שהחרדים עוצמים עיניים בפניה

דידי שור יצא למסע שכולל הרצאה וספר ובהם היא מתמודדת עם סוגיות הלכתיות ואקטואליות של מעמד האשה החרדית. בראיון לדנה ורון היא אומרת: "האישה של היום שונה מהאישה של זמן הגמרא"

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

העיתונאית דידי שור יוצאת בימים אלו בהרצאה וכותבת ספר על מעמדן של הנשים בעולם החרדי ועל האתגרים העומדים בפניהן. בראיון לדנה ורון היא מספרת: "השם של הספר הוא "חשובות הן" שזה ציטוט מהמרדכי, מגדולי פוסקי אשכנז אחרי התקופה של חרם דרבנו גרשום שאסר לשאת שתי נשים, ואז מעמד האשה מאוד עלה. בדיון הלכתי המרדכי מזכיר שהייתה הבדלה בין אישה רגילה לאשה חשובה בגמרא ובפסוקים והוא אומר "הנשים דידן, שלנו, כולן חשובות הן" הוא מכיר שמעמד האישה עלה והוא גוזר מכך שינוי הלכתי בהלכות הסבה בליל הסדר".

״יש לנו מה להתבונן ולשפר״, מודה שור, "המניע שלי הוא לא המהפכה הפמיניסטית, או הסיפור של הייצוג בכנסת שהוא חלק מעצימת עיניים. היום בפייסבוק את יכולה לראות בסרטון של קופת העיר שהבת של הרב קנייבסקי מצטלמת לסרטון ומתרימה. השינוי קורה בכל רבדי החברה החרדית ומעמדן של הנשים עלה והשתנה בעקבות שרה שנייר במאה שנות חינוך וצריך להכיר בזה".

שור: "האשה של היום, שונה מהאישה בזמן הגמרא. אישה בגיל שלי אמא שלי אמרה שכשהיא הייתה בשידוכים אמרו עליה שהיא בעלת בית ועל הבנות שלי מבררים כמה היא מרוויחה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
הרב ד"ר אליהו זייני
הרב ד"ר אליהו זייני
9 חודשים לפני

יש כבר בציון שלה הבא להבחין בין אשה חשובה לפחות חשובה ביטוי של עם הארצות נוראה. אני מפנה אותה להבנה נכונה של מושגים אלה שפרסמתי כברכ לפני שנים רבות ופורסמו בעולם החרדי על אף היותי רב ציוני ר"ל!

ארי
ארי
9 חודשים לפני

מסכנה ומסכן בעלה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום