חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' מיכאל בר זוהר: כיצד יזכרו ההיסטוריונים את נתניהו בעוד עשרות שנים?

"לא תהיה פה דיקטטורה בשום אופן", קובע פרופ' מיכאל בר זוהר. הוא בעד רפורמה במערכת המשפט אך לא בדרך הזאת שלדבריו פוגעת בעצמאות של בית המשפט

שתפו :

צילום: תומר נויברג פלאש 90

"דיקטטורה לא תהיה בארץ בשום צורה שהיא", קובע פרופ' מיכאל בר זוהר – סופר, היסטוריון וביוגרף ישראלי.

הוא מסביר שהציבור לא יאפשר לעולם משטר דיקטטורי שמתאפיין ב"שלטון יחיד, מרתפי עינויים ומשטרה חשאית". עם זאת, הוא מביע התנגדות נחרצת לשינויים המוצעים בשיטת הממשל.

בר זוהר מבקר את המדיניות החדשה שמובילה ממשלת נתניהו ואת מה שהוא מכנה "סתימת פיות לתקשורת, פגיעה בזכויות הפרט ובעצמאות מערכת המשפט".

אף על פי כן הוא מודה כי יש צורך להגביל את כוחו של בית המשפט שמרשה לעצמו להתערב בכל דבר שקורה במדינה ולהוביל מדיניות שאינה חלק מתחום הסמכות שלו, "לא הכל שפיט", הוא קובע ואומר שאכן יש צורך ברפורמה.

בר זוהר חוזר לימיו של אהוד ברק כראש ממשלה ואומר שהוא לא היה מוצלח בתפקידו. מה באשר לדיבורים על כוונותיו של ברק לחזור להנהגה?

"זמנו עבר", הוא קובע בנחרצות ומסביר מה הייתה סיבת הכשל שלו כראש ממשלה.

מה דעתו על בנימין נתניהו, ומה הוא צופה שיכתבו עליו ההיסטוריונים?

צפו בראיון המלא.

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
תומך אין עתיד
תומך אין עתיד
9 חודשים לפני

סוף סוף אדם הגיוני וחושב. אהבתי לשמוע את התזה המעניינת שלו. בעיקר הניתוח שלו את אהוד חם-צוואר. ולצערי, הוא צודק גם על מה שאמר על נתניהו: משכתבי ההיסטוריה ומהנדסי התודעה ישכחו לו את הדברים החיוביים הגדולים שעשה למען מדינת ישראל, ויכתבו שהרס את הדמוקרטיה. עצוב אבל זו המציאות העגומה במדינה שמרבית גופי התקשורת שבה עוינים אותה בצורה כה חריפה. מיכאל בר זוהר – הסטוריון דגול וסופר מדהים ! יישר כח !

Subs
Subs
9 חודשים לפני

אני לא מצליח להבין למה הרפורמה בדרך שהיא מקודמת עכשיו היא לא טובה. הממשלה והכנסת לא לוקחות לידיהם שום סמכות שלא אמורה להיות בידיהן, אלא רק סמכויות שלא אמורות להיות לבית המשפט. ויותר מזה, הם למעשה יעגנו בחוק בצורה דמוקרטית את הסמכויות שבג״ץ לקח לעצמו ללא סמכות ובניגוד לחוק ולחוקי היסוד. הסר דאגה מליבך – עצמאות בית המשפט לא תיפגע, פגיעה בזכויות הפרט בעולם לא הייתה על השולחן וגם לא תהיה ואת סתימת הפיות עושה תקשורת השמאל לימין, ולא להיפך.
המצב הוא כזה – יש רוב שרוצה לממש את המדיניות שלשמה הוא נבחר, ויש מיעוט שכופה על הרוב הזה לעשות כרצונו, תחת איומים בפגיעה במדינה. זה מה שפוגע בדמוקרטיה. זה מה שפוגע בזכויות הפרט (למשל, חסימות כבישים בחסות גופי אכיפת החוק). זה מי שמוביל לסתימת פיות (בנוסף לזו המתרחשת בתקשורת השמאל). וזה מה הפוגע בעצמאות בית המשפט – בית המשפט אינו עצמאי כי הוא כפוף לאג׳נדה פוליטית אקטיביסטית-פרוגרסיבית שכופים עליו, בהתאם לדעות של מרבית השופטים, ארגוני שמאל קיצוניים. ולא רק זה, אלא שהמצב הקיים וזה שגורמים בשמאל חותרים להגיע אליו, הוא בכלל פגיעה בעצמאות הכנסת והממשלה.
אז אני בכלל לא מסכים עם מה שאומר פרופ׳ בר זוהר בנושא הזה, למעט הצורך ברפורמה (אבל זה כבר עניין טכני).

Subs
Subs
9 חודשים לפני
הגב ל  Subs

אגב, חשוב להזכיר שכיום (במצב הנוכחי, כולל בעבר הלא כל כך רחוק), כשהרפורמה רק בקושי יצאה לדרך, השמאל פועל באמצעים לא כשרים על מנת לפגוע בתקשורת הימין. למשל, עתירה הבזויה של יאיר לפיד כראש ממשלת המעבר נגד ערוץ 14, או חרמות אליטת השמנת של המונופולים שהטילה חרם פרסומי על אותי ערוץ. דוגמא נוספת היא סגירת עמוד הפייסבוק של אתר ״מידה״ בלי שום סיבה כלשהיא. וכמובן, הניסיונות הכלליים להשתיק אנשי תקשורת מהימין (למשל, ברדוגו, שפוטר מגלי צה״ל על ידי מקדת התחנה שמונתה על ידי לא אחר מאשר גנץ).
חוץ מזה, שהימין תמיד היה ותמיד יהיה בעד תקשורת חופשית. גם לכזאת שרק מסיתה, משקרת, מסלפת את המציאות (עבר, הווה ועתיד) ועוד חולות רעות אחרות. ובשביל זה הם לא צריכים שום רפורמה משפטית. הם עשו, עושים ייעשו מה שבא להם בלי לשאול אף אחד בצד השני. בכל מקרה, הסר דאגה מליבך – הימין לא ישתמש ברפורמה המשפטית לשום דבר רע. רק כדי להחזיר את הדמוקרטיה מבג״ץ אל העם, באמצעות נציגיו הנבחרים, ולחזק אותה. לעומת זאת, החשש צריך להיות דווקא מפני מצב בו השמאל יחזור לשלטון. כי אין לי אפילו שמץ של ספק שהשמאל לא יבטל את הרפורמה וישתמש בה גם כדי לנקום בימין (לא ברור לי באמת על מה. כנראה על סמך השקרים שמפיצים בשמאל כיום) וגם כדי לדרוס את הדמוקרטיה ואת החלק הימני של העם. ככה אף אחד לא יוכל לעצור אותם. כי השמאל, שהולך ונהיה רדיקלי יותר ודמוקרטי פחות, לא יבחל באמצעים כדי לעשות את זה.
למען ההוגנות, אני מסכים לחלוטין עם מה שנאמר לגבי אהוד ברק. ופה אין לי מה להכביר במילים – הוא היה ראש ממשלה כושל וכיום הוא אדם מסוכן, שמוכן להצעיד אותנו אל עבר התהום על מנת להכשיר את הקרקע, כל לדבריו, לחזרתו לשלטון (חחח חיי בסרט). אפילו שולמית אלוני ז״ל הזהירה מפניו שהוא יעשה מעצמו קיסר כמו נפוליאון. אותו הדבר לגבי סילוף ההיסטוריה שיעשה השמאל בעתיד לגבי נתניהו. אבל אולי בעתיד – לפחות ככה אני מקווה – יהיה מי שיקום, יתנגד ולא יאפשר לשמאל לעשות זאת; לא בלי מלחמה אינטלקטואלית שתתבסס על עובדות היסטוריות במקום על זכרונות סלקטיביים שקריים וכתיבת ספרי היסטוריה נגדיים שיציגו את האמת אל מול נרטיב השקר שהשמאל ימציא על בסיס ההמצאות שלו כיום.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום