Search
Close this search box.

איילת שקד על החוק להגבלת כהונה: "החוק הזה לא יעבור"

אלי אבידר תקף את שרת הפנים בתגובה: ''השרה שקד מתכננת להפיל את הממשלה בהזדמנות הראשונה''

תגיות

שתפו :

צילום : לע"מ

בראיון אתמול לאיילה חסון בתוכניתה ״מטה המרכזי" טענה השרה שקד כי החוק שאוסר על נאשם בפלילים להתמודד לכנסת לא יעבור. "אני לא אתמוך והחוק הזה לא יעבור. מציעה לאלי אבידר לנסות להעביר דברים שהם מוסכמים ולא דברים שהם לא מוסכמים. החוק הזה לא נכנס להסכמים הקואליציוניים כי החוק הזה לא היה מוסכם. זה תיקון לחוק יסוד וזה דורש הסכמה של כל סיעות הקואליציה. יש חברי כנסת לא מעטים שמתנגדים לחוק הזה גם בקואליציה. אני מתנגדת לחוק הזה, ויש חברים נוספים מימינה ובמפלגות נוספות שמתנגדים לחוק הזה".

בתגובה לדבריה של השרה שקד, הוציא חבר הכנסת אבידר הודעה: "חוק נאשם בפלילים וחוק שתי קדנציות יעברו אחרי הפגרה על אפה ועל חמתה של השרה איילת שקד בדיוק כפי שהעברנו את ועדת החקירה לפרשת הצוללות למרות שהתנגדה. אני מציע לשרה שקד לחשוף את פרצופה האמיתי ולהודות שהיא מתכננת להפיל את הממשלה בהזדמנות הראשונה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%a7%d7%95-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9/

מהו בכלל "חוק נאשם בפלילים"? מדובר בחוק שמונע ממועמד הנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. לדברי התומכים בחוק, החוק מכוון למצב בעייתי בו נאשם בפלילים לא פועל בנקיות כפיים ועל ידי תפקידו הציבורי עלול להשפיע על מהלך הדין שלו. מצב בו נאשם בפלילים מנסה להקים ממשלה הוא חריג יחסית בפוליטיקה הישראלית. הרבה מקרים של חקירות עומדות ותלויות כנגד חברי כנסת ושרים היו מימי קום המדינה ועד ימינו. מהשר רמון, דרך דרעי וליצמן ועד שר האוצר ליברמן שנחקר בזמנו ואף הועמד לדין בעבירות של מרמה והפרת אמונים, אך זוכה פה אחד. בתאריך ה-19 לאוקטובר, הגיש חבר הכנסת גדעון סער את תזכיר החוק שמונע מנאשם בפלילים להקים ממשלה. החוק הוא אחד מחוקי הדגל של מפלגת "תקווה חדשה".

"תזכיר החוק שהפצתי היום קובע נורמה ערכית חשובה. ההתנגדות להצעה – היא פרסונלית. והכפירה בסמכותה של הכנסת לחוקק חוק זה – בלתי דמוקרטית" טען שר המשפטים סער.

ד"ר דנה בלאנדר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, ערכה סקירה שבה היא ניסתה לבדוק מה אומר החוק במדינות שונות ביחס לנאשם שרוצה להקים ממשלה: כך למשל במדינות כמו דנמרק, נורבגיה ובריטניה אין מניעה חוקית מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. על פי ממצאי המחקר, שפורסם באתר המכון הישראלי לדמוקרטיה, נראה שברוב מדינות העולם אין הסדר שמונע מנאשם להרכיב ממשלה לפני שיש גזר דין חלוט בעניינו. גם במדינת ישראל, ע'ל פי חוק יסוד הממשלה – ראש הממשלה יכול לכהן עד שיש פסק דין חלוט בעניינו.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום