חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בועז העצני: "היחס לנתניהו לא רציונלי – או שהוא שליח השטן או שליח האלוהים"

בועז העצני מבקש להזכיר כי מפלגת הליכוד כבר נבחרה בעבר לשלטון גם ללא נתניהו בראשה, ויכולה לעשות זאת פעמים נוספות. האם ממשלת אחדות היא תרחיש אפשרי?

שתפו :

צילום: פלאש 90

 

העצני מודה שהשמאל אינו מפספס אף הזדמנות להפיל את הימין – זה קרה בימי בגין, שמיר וגם עכשיו עם נתניהו – אך הוא טוען כי כשניתנה להם בעבר ההזדמנות להצטרף לממשלת אחדות – בחלק מהמקרים הם אכן נכנסו והשפיעו. אלא שכעת הם אינם מוכנים לצעד הזה משום שאין להם אמון בנתניהו, ולדברי העצני "הוא נתן להם סיבות טובות לכך".

גם הסקרים היורדים של הממשלה מעודדים את השמאל לא להכנס, מה שהעצני רואה לחיוב, משום שצעד כזה היה גובה מחיר בנושא הפלסטיני.

עוד יוצא העצני נגד היחס הלא רציונלי, לדבריו, שיש כלפי נתניהו משני הצדדים: "חלק חושבים שהוא שליח השטן וחלק חושבים שהוא שליח האלוהים. להציג אותו כאדם עם יתרונות וחסרונות – משום מה אנשים לא מסוגלים". מה שכן – הוא מסכים שהדמוניזציה שהשמאל עושה לנתניהו רק מחזקת אותו.

מהי האלטרנטיבה לנתניהו?

צפו בראיון המלא

 

חוות ארץ האיילים

https://bit.ly/DeerLand

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
9 חודשים לפני

השאר את אלוהים והשטן לבית הכנסת.
ואת עצמך כך לפסיכיאטר הקרוב.
מאחל לך בריאות טובה.

Subs
Subs
9 חודשים לפני

א. ממשלת אחדות היא הדבר הגיע גרוע שיכול לקרות עכשיו. לתת פרס לאופוזיציה המסיתה, מפה מסוכנת והרעילה הזאת זה הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה עכשיו. הדבר בעצם יראה לשמאל שאם הוא ימשיך להיות אלים הוא יקבל פרסים. יותר מזה, זה בעצם יתן לגיטימציה לטענות השקריות כאילו המצב במדינה הוא באשמת הממשלה והרפורמה המשפטית, ולא באשמת גורמים רדיקליים בשמאל, בגיבוי האופוזיציה. בכל מקרה, הכנסה של גנץ ולפיד במקום בן גביר, סמוטריץ׳ והחרדים למעשה יסנדל את הליכוד ואת מדיניות הימין, בגלל שלפיד וגנץ
ביחד יש יותר מנדטים מלליכוד (37 לעומת 32). ואם להוסיף חטא על פשע, מבחינת השמאל זו גם הזדמנות ״להסלים את נתניהו מחוץ לחיים הפוליטיים״. שלא לדבר על זה שרפורמה כבר לא תהיה לעולם. אגב, אני חושב שטעות לחשוב שממשלת אחדות תוריד אש מנתניהו. השמאל כל כך שונא את נתניהו, שלא משנה מה הוא יעשה, ימשיכו לשנוא אותו. על כל דבר. חוץ מזה, עדיף שישנאו אותן גם בימין? הרי זה מה שיקרה אם הוא יזרוק את שותפיו אל ספסלי האופוזיציה בגלל סוכני הכאוס מהאופוזיציה הנוכחית.
ב. אפרופו אמון, איפה השמאל בכל הסיפור? למה רק להם צריך להיות אמון בנתניהו, אבל לא להיפך? איך אפשר לתת לאנשים המסוכנים האלה כוח בשלטון כשכל מה שהם מנסים לעשות בשבעה חודשים האחרונים זה לשרוף את המדינה, להסית, לשקר, לזרוע פאניקה ועוד חולות רעות אחרות? אני מניח שהוא מכוון לממשלה של נתניהו עם גנץ לפני שלוש שנים. אם ככה, איפה האחריות של גנץ בכל הסיפור? הוא אחראי לא פחות לנפילת הממשלה היא, אם לא יותר. שהרי גם הוא לא עמד בהתחייבויות שלו בעסק.
ג. אמנם אכן יש אנשים בימין שרואים בנתניהו ״שליח באלוהים״ (כך לדברי העצני), אבל יש הרבה, הרבה, הרבה יותר אנשים שרואים בו ״שליח השטן״. וההסתה ההולכת וגוברת הזאת מצד השמאל עלולה לגבות מחיר (חס וחלילה) מהימין בכלל ומנתניהו בפרט.
ד. והסר דאגה מליבך, אני יודע להסתכל על נתניהו כעל בן אדם עם יתרונות וחסרונות, ולא חסרה לי ביקורת עליו ועל מה שעשה או לא עשה. אבל לייצר מעין סימטריה על ההסתכלות עליו מימין ומשמאל היא עוול רציני (ראה סעיף ג).

Subs
Subs
9 חודשים לפני
הגב ל  Subs

אגב, אני חושב שאין משמעות אמיתית למה שרואים בסקרים. אמנם מדובר במגמה (מדאיגה, יש לומר), אך היא רק זמנית. רוב המנדטים ״שעברו״ לאופוזיציה, יצביעו בזמן אמת לאחת ממפלגות הימין, כי רוב המנדטים האלה הם בכלל מצביעי ליכוד שאמרו שכרגע לא יצביעו בכלל כאמצעי להפעלת לחץ והבעת תיסכול. לפי הניתוח של דיירקט פולס, ברגע האמת הם יצביעו כרגיל והכל יחזור לקדמותו. המנדטים האחרים, כנראה בכלל לא היו או שהפסיקו להיות אנשי ימין (מצביעי בנט וסער שכנראה עברו צד, ועוד קצת שמלכתחילה לא היו ימין והצביעו לבן גביר בגלל ההבטחה להילחם בטרור החקלאי ועבריינות הפרוטקשן – מלחמה שהתחילה עם העברת חוק הפרוטקשן; ככה שאולי הם יחזרו אם הם יראו שינוי).

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום